Dieta wegetariańska kluczem do długiego życia

Ograniczenie spożywania pewnego białka, znajdującego się w rybach i mięsie, może spowolnić proces starzenia się oraz przedłużyć długość życia. Naukowcy od dawna wierzą, iż niezwykle niskokaloryczna dieta może prowadzić do dłuższego życia.

Brytyjscy badacze odkryli, że kluczem do sukcesu jest obniżenie konsumpcji specyficznego białka. Znaczy to, iż przez proste ograniczenie spożywania żywności zawierającej to białko, takiej jak mięso, ryby i niektóre orzechy, ludzie powinni żyć dłużej, bez potrzeby zmniejszania ilości posiłków.

Zdaniem dr. Matthew Pipera z Institute of Healthy Ageing na University College London, dieta wegetariańska może być jednym z sposobów osiągnięcia tego celu.

Testy przeprowadzone na zwierzętach, w tym na małpach, udowodniły, że ograniczenie spożywanych posiłków może korzystnie wpłynąć na zdrowie oraz przedłużyć życie.

Naukowcy twierdzą, że zredukowanie ilości konsumowanych kalorii o 30%, może zmniejszyć ryzyko wykształcenia choroby serca czy raka nawet o połowę, przy jednoczesnym przedłużeniu długości życia o prawie jedną trzecią.

W Wielkiej Brytanii ekstremalne diety — nieco powyżej poziomu niedożywienia — dodają kolejne 25 lat życia, a zdecydowana większość ludzi dożywa wówczas 100 lat.

Szereg nowych doświadczeń przeprowadzonych na muszkach owocowych, odkryło, że różne mieszanki aminokwasów zawartych w diecie wpływają na żywotność.

Dalsze badania dowiodły, że szczególny wpływ na to zjawisko miał aminokwas o nazwie metionina.
Oczywiście muchy znacznie różnią się od ludzi, aczkolwiek naukowcy wierzą, iż efekt jest prawdopodobnie taki sam i rozpościera się na szereg różnych gatunków, w tym także na ludzi.

Zobacz również: 10 urodowych trików, które musisz znać

Według dr. Pipera, sprawa nie jest tak prosta, jak powiedzenie „jedz mniej orzechów” lub „jedz więcej orzechów”, by żyć dłużej — chodzi tu o uzyskanie odpowiedniej równowagi białek, czynnika, który jest szczególnie ważny przy dietach wysokobiałkowych, takich jak dieta Atkinsa.

Metionina jest niezbędna do powstania wszystkich białek. Występuje w sposób naturalny w żywności takiej jak ryby i mięso oraz w nasionach sezamu, orzechach brazylijskich, jak również w kiełkach pszenicy.

Co prawda badanie przeprowadzono na muszkach owocowych, ale podobne rezultaty wykryto u myszy. Jeśli podobne wyniki będą miały testy przeprowadzone na ludziach, wówczas przekaz będzie taki, by unikać wysokich poziomów metioniny.

Źródło: abcZdrowie.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Lifestyle:

Napoje light mają mniej kalorii, ale nie są zdrowsze Medytacja to wymierne korzyści zdrowotne Czy kary za brak szczepień są zgodne z prawem? Zła wiadomość dla miłośników surowych kiełków Nowatorski zabieg neurologiczny przeprowadzono w Bydgoszczy Siedzący tryb życia podnosi ryzyko zatorowości płucnej Czy picie wody obniża ryzyko powstawania cukrzycy? Wysokotłuszczowa dieta matki może powodować cukrzycę u dziecka Przepisy nieskuteczne - palarnie nie chronią niepalących Kanadyjskie Towarzystwo Kardiologiczne zmienia zdanie - nie należy łykać Aspiryny Życie w mieście zwiększa ryzyko chorób psychicznych Odchudzanie jest skuteczniejsze u osób... szczupłych Powstanie rozpuszczalny materiał dentystyczny odbudowujący kość Biurka z bieżnią zyskują coraz większą popularność Chcesz być zdrowy i szczęśliwy na emeryturze? - zacznij planować Korea będzie leczyć uzależnionych od Internetu Kontakt z ojcem decyduje o dorosłym życiu córki Sen polifazowy jest znacznie bardziej efektywny Domowe sposoby młodych mam na przyspieszenie porodu Światowy Dzień Krwiodawcy Zielona herbata wspomaga produkcję limfocytów T Rzucić palenie - i nie przytyć Dzieci stają się agresywne kiedy za mało śpią WHO: telefony komórkowe mogą wywoływać raka