Podnoszenie ciężarów przedłuża życie

Naukowcy odkryli, iż podnoszenie ciężarów przez ludzi w podeszłym wieku pomaga utrzymać tężyznę oraz przedłuża życie.

Wraz z wiekiem nasze mięśnie się zmniejszają, opadamy z siły i stajemy się bardziej podatni na uszkodzenia i upadki. Starsi ludzie po wypadku są podwójnie narażeni na śmierć w przeciągu dwóch lat od urazu.

Ludzie w podeszłym wieku nie są w stanie tak szybko wyrobić sobie mięśni jak młodzi, albowiem nie mogą przekształcić zawartego w żywności białka istotnego dla utrzymania gęstości mięśni tak skutecznie jak osoby młodsze.
Chociaż zmiany w poziomie insuliny nie spowalniają rozpadu tkanki mięśniowej, to podnoszenie ciężarów ożywia przepływ krwi w mięśniach, a przez to zmniejsza ich ubytek w trakcie starzenia.

Zdaniem naukowców z University of Nottingham wystarczy, by starsza osoba podnosiła ciężary przez godzinę dwa razy w tygodniu, by utrzymać masę mięśniową.

Prof. Michael Rennie twierdzi, iż emeryci powinni chodzić na siłownię, by być szczupłym i silnym. Samo bieganie czy spacer nie poprawi tkanki mięśniowej, chociaż z pewnością przyczyni się do zdrowszego serca. Nie trzeba spędzać dni i nocy na podnoszeniu ciężarów, uczestnicy naszego badania – ludzie w wieku sześćdziesięciu i siedemdziesięciu paru lat – chodzili dwa razy w tygodniu na siłownię.

Każdy z nas wraz z wiekiem traci masę mięśniową, tym działaniem nie zapobiegamy całkowicie temu zjawisku, ale go łagodzimy. Wzrost mięśni poprawi zdolność starszych osób, by wytrzymać upadki, dodaje.

Zazwyczaj u osób młodych insulina wpływa na powolny rozpad tkanki mięśniowej, natomiast u starszych ludzi insulina nie zapobiega rozkładowi tkanki mięśniowej i dodatkowo podnosi się pomiędzy posiłkami i przez noc.

Badanie zostało opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition.

Zobacz również: Jakie herbaty ułatwiają odchudzanie?

Źródło: telegraph.co.uk

Zobacz także:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Lifestyle:

Napoje light mają mniej kalorii, ale nie są zdrowsze Medytacja to wymierne korzyści zdrowotne Czy kary za brak szczepień są zgodne z prawem? Zła wiadomość dla miłośników surowych kiełków Nowatorski zabieg neurologiczny przeprowadzono w Bydgoszczy Siedzący tryb życia podnosi ryzyko zatorowości płucnej Czy picie wody obniża ryzyko powstawania cukrzycy? Wysokotłuszczowa dieta matki może powodować cukrzycę u dziecka Przepisy nieskuteczne - palarnie nie chronią niepalących Kanadyjskie Towarzystwo Kardiologiczne zmienia zdanie - nie należy łykać Aspiryny Życie w mieście zwiększa ryzyko chorób psychicznych Odchudzanie jest skuteczniejsze u osób... szczupłych Powstanie rozpuszczalny materiał dentystyczny odbudowujący kość Biurka z bieżnią zyskują coraz większą popularność Chcesz być zdrowy i szczęśliwy na emeryturze? - zacznij planować Korea będzie leczyć uzależnionych od Internetu Kontakt z ojcem decyduje o dorosłym życiu córki Sen polifazowy jest znacznie bardziej efektywny Domowe sposoby młodych mam na przyspieszenie porodu Światowy Dzień Krwiodawcy Zielona herbata wspomaga produkcję limfocytów T Rzucić palenie - i nie przytyć Dzieci stają się agresywne kiedy za mało śpią WHO: telefony komórkowe mogą wywoływać raka