Jak zaoszczędzić na jedzeniu

Nawet jeśli wydatki na jedzenie uległy zmniejszeniu, nie trzeba rezygnować z ulubionych smaków i świeżych produktów. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić.

Jedz więcej posiłków bezmięsnych

Mięsno to największy wydatek w naszym jadłospisie, dlatego przygotuj kilka razy w tygodniu posiłki wegetariańskie. Dania oparte na ryżu, zbożach, fasoli są bogate w białka, sycące i niedrogie. Należy dodać do nich tylko sezonowe warzywa, by stały się świeże i kolorowe. Niewątpliwą zaletą takich posiłków jest to, że zmniejszają one ryzyko zachorowania na serce, cukrzycę i niektóre typy nowotworów.

Przygotuj menu

Może być to najtrudniejsze zadanie, ale spróbuj przygotować tygodniowy jadłospis i kupuj w sklepie tylko to, co jest do niego potrzebne. Uwzględnij w nim nawet posiłki na mieście i sytuacje, w których nie będziesz w stanie gotować. Nie tylko zmniejszy to ilość wydawanych pieniędzy, ale również pozwoli nie marnować jedzenia.

Gotuj samodzielnie

Nie kupuj już pokrojonych warzyw, zrób to samodzielnie w wolnej chwili. Przygotuj także spody do pizzy i przechowuj w zamrażalniku na czarną godzinę.

Mięso jako dodatek

Zamiast kłaść kotleta na środku talerza, użyj mięsa do nadania smaku i wyglądu potrawie. Pokrojoną wołowinę wymieszaj z warzywami i usmaż albo podaj z makaronem.

Jedz produkty sezonowe

Produkty, których w danej chwili jest dużo na rynku w danej porze roku, są tańsze, a przy tym mają najlepszy smak. Poza sezonem są drogie i już nie tak smaczne. Latem ciesz się pomidorami, ogórkami, świeżymi ziołami, papryką i wieloma innymi. Zimą – owocami cytrusowymi, słodkimi ziemniakami. Wiosną – jagodami, szparagami, świeżym groszkiem.

Źródło: Edition.cnn.com

Zobacz także:

Super-papryka witaminowa
Niech witaminy będą z wami

Zobacz również: 10 urodowych trików, które musisz znać

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Raporty:

Suplementacja witamin w czasie ciąży może zmniejszyć ryzyko autyzmu u dziecka Zwyciężyli raka - ale to nie koniec bólu Rozwój mózgu nastolatków zwiększa ich odczucie moralności Modyfikacje komórek ochronią przed skutkami ubocznymi chemioterapii Tętniaki mózgu pękają z powodu... kawy i seksu Astma: inhalatory ciśnieniowe przyszłością terapii Alergia: nieprzyjemna, ale chroni przed nowotworem Migrena nie zagraża pamięci Uwaga na dzielenie tabletek! 400-gramowe wcześniaki mają coraz większe szanse Pestycydy dratycznie zwiększają ryzyko Alzheimera Rak płuc palacza jest inny, niż niepalącego Depresja poporodowa ma również przyczyny neurologiczne Nowe odkrycie daje nadzieję nieuleczalnie chorym Cesarskie cięcie a flora bakteryjna niemowląt Farmacja dyskryminuje dzieci Suplementy wapnia - przyjmuj je rozsądnie Implanty słuchowe lepiej sprawdzają się u młodszych pacjentów Problem z witaminą D w czasie ciąży Mniejsze zanieczyszczenie środowiska to zdolniejsze dzieciaki Małe dzieci oglądające TV mają problemy w wieku szkolnym Leki OTC mogą działać niestandardowo u dzieci z nadwagą Pielęgniarki wytrącane z rytmu pracy popełniają więcej błędów Dużo mięsa w diecie to wyższe ryzyko raka pęcherza moczowego