Jak skutecznie rzucić palenie?

Nie jest tajemnicą, że rzucenie palenia to jedna z najtrudniejszych rzeczy. Niektórzy osiągają sukces dzięki swej silnej woli, większość potrzebuje jednak dodatkowych środków i kilku prób, by zerwać z nałogiem. Co ciekawsze jednak, rzucanie palenia stało się ostatnio modne.

Na świecie ponad 1,1 biliona osób pali papierosy. W Stanach Zjednoczonych 20% populacji to nałogowcy, przy czym należy zaznaczyć, że ich liczba od 1965 roku zmniejszyła się o połowę. Zakaz palenia w miejscach publicznych i zwracanie większej uwagi na zdrowy styl życia są zachętą do rozstania się z nałogiem.

Palenie tytoniu to uzależnienie nie tylko psychiczne, lecz także mentalne i emocjonalne. Staje się ono częścią życia palaczy i niektórzy muszą całkowicie je zreorganizować, by rozstać się z nikotyną.

Pierwszą rzeczą w rzucaniu papierosów jest ustalenie daty wypalenia ostatniego papierosa, a co za tym idzie – pozbycia się wszystkich paczek, zapalniczek, a także ubrań, zasłon, koców, wszystkiego, co przesiąknięte jest dymem papierosowym. Ważne, by zacząć w świeżym środowisku.

Pierwsze 72 godziny są najtrudniejsze, ponieważ chęć zapalenia jest wtedy najsilniejsza. Można żuć wtedy gumę z nikotyną czy przykleić plastry, by organizm otrzymał sygnał, że proces się już rozpoczął. Można zaopatrzyć się również w zwykłe gumy do żucia, lizaki, drobne przekąski, takie jak marchewki, winogrona.

Ważne jest również wsparcie rodziny, przyjaciół, znajomych, kolegów z pracy. Będzie ono dodatkową motywacją i oparciem w trudnych chwilach.

Czasami trzeba też zmienić rozkład dnia. Jeśli papieros był nieodłącznym towarzyszem porannej kawy, może trzeba zacząć poranek od soku lub herbaty. Jeśli nikotyna była deserem – iść na spacer po obiedzie. Poza tym ruch też jest ważnym elementem – ciało domagać się będzie pewnej dawki adrenaliny, która może powstać właśnie przy uprawianiu sportu.

Pieniądze, które zostaną zaoszczędzone, można wydać na siebie, kupić sobie coś w nagrodę za wysiłek włożony w walkę z nałogiem.

Zobacz również: Jak pozbyć się kataru?

Osoby, które rzucają palenie, powinny uzmysłowić sobie, że to one same mają kontrolę nad swoim życiem, a nie papierosy nad nimi. To one wybierają, jak chcą żyć. Jeśli nawet zdarzy się tak, że puści się dymka, mimo wszystko nie należy całkowicie rezygnować z rozpoczętego procesu rzucania palenia.

Żeby wejść w nałóg potrzeba czasu, tak samo żeby z niego wyjść. Wszyscy jednak będą wdzięczni, jeśli rzucanie palenia zakończy się sukcesem.

Plan działania w skrócie:

1.    Ustalić datę rzucenia palenia.
2.    Nabyć środki wspomagające.
3.    Zmienić rozkład dnia.
4.    Poprosić o wsparcie.
5.    Prowadzić dziennik.
6.    Sporządzić listę telefonów osób, które pomogą w kryzysie.
7.    Ćwiczyć.
8.    Kupić coś specjalnego za zaoszczędzone pieniądze.
9.    Myśleć o paleniu tylko chwilę.
10.    Pamiętać, że nikotyna opuszcza organizm po trzech dniach.
11.    Wierzyć we własne siły.
12.    Nie poddawać się.

Źródło: [url=http://www.healthnews.com/family-health/healthnews-dozen-12-most-effective-ways-quit-smoking-3502.html ]Healthnews.com[/url]

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Raporty:

Suplementacja witamin w czasie ciąży może zmniejszyć ryzyko autyzmu u dziecka Zwyciężyli raka - ale to nie koniec bólu Rozwój mózgu nastolatków zwiększa ich odczucie moralności Modyfikacje komórek ochronią przed skutkami ubocznymi chemioterapii Tętniaki mózgu pękają z powodu... kawy i seksu Astma: inhalatory ciśnieniowe przyszłością terapii Alergia: nieprzyjemna, ale chroni przed nowotworem Migrena nie zagraża pamięci Uwaga na dzielenie tabletek! 400-gramowe wcześniaki mają coraz większe szanse Pestycydy dratycznie zwiększają ryzyko Alzheimera Rak płuc palacza jest inny, niż niepalącego Depresja poporodowa ma również przyczyny neurologiczne Nowe odkrycie daje nadzieję nieuleczalnie chorym Cesarskie cięcie a flora bakteryjna niemowląt Farmacja dyskryminuje dzieci Suplementy wapnia - przyjmuj je rozsądnie Implanty słuchowe lepiej sprawdzają się u młodszych pacjentów Problem z witaminą D w czasie ciąży Mniejsze zanieczyszczenie środowiska to zdolniejsze dzieciaki Małe dzieci oglądające TV mają problemy w wieku szkolnym Leki OTC mogą działać niestandardowo u dzieci z nadwagą Pielęgniarki wytrącane z rytmu pracy popełniają więcej błędów Dużo mięsa w diecie to wyższe ryzyko raka pęcherza moczowego