abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Alkohol to niekoniecznie dobry pomysł

Wiele osób uważa, że jeden, dwa drinki dziennie pomaga zachować jasność umysłu w starszym wieku. Jednak naukowcy z Wielkiej Brytanii nie do końca zgadzają się z tą opinią. 

Naukowcy z University College London, na czele z doktor Claudią Cooper, stwierdzili, że osoby umiarkowanie pijące (rozumiane jako picie maksymalnie dwóch drinków w ciągu dnia) mają mniejsze skłonności do zapominalstwa i charakteryzują się lepszymi zdolnościami mentalnymi, niż osoby niepijące. Równocześnie jednak, osoby te miały lepsze warunki socjalne, ekonomiczne i edukacyjne, co mogło mieć decydujący wpływ na sprawniejsze funkcjonowanie mózgu

W trakcie badań przeanalizowano dane pochodzące od 1,735 mężczyzn i kobiet w wieku 60-74 lata. U większości z nich (87 proc.) stwierdzono umiarkowane picie alkoholu bądź całkowite powstrzymywanie się od niego. U pozostałych alkohol w codziennym życiu był tak często obecny, że wykluczono ich wyniki z badań.

Uczestników doświadczenia badano pod kątem ich zdolności mentalnych, polegających na powtarzaniu zasłyszanych słów i ich poprawnym wymawianiu. Gdy brano pod uwagę jedynie czynniki ekonomiczne i socjalne, odkryto związek między umiarkowanym spożywaniem alkoholu a lepszymi zdolnościami umysłowymi — co tylko potwierdziło wyniki badań przeprowadzonych kilka miesięcy temu. 

Jednak gdy odkryto, że osoby obdarzone większą sprawnością umysłową, mają również większą skłonność do częstszego picia, zależność między piciem a lepszą sprawnością umysłu zanikała.

Dlatego naukowcy ostrzegają, że mimo stwierdzenia, iż umiarkowane picie alkoholu może poprawiać zdolności mentalne, to już nawet lekkie zwiększenie ilości spożywanych drinków — obniża je. Dodatkowo może być przyczyną poważnych problemów ze zdrowiem, np. zawału czy wylewu.

Źródło: abcZdrowie.pl

Komentarze

Dodam, że na starośc od nadużywania alkoholu można nabawić się psychozy alkoholowej Korsakowa jak i syndromu Otella! Trzeba pić najlepiej dużo soków i wiele spacerów na świeżym powietrzu!

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.