abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Białko z krowiego mleka może uratować życie wcześniaków

Białko zawarte w krowim mleku może obniżyć o około dwie trzecie ciężkie zakażenie krwi u noworodków ważących poniżej 1.5 kg.

Badanie wykazało, iż podawanie wcześniakom dziennej dawki laktoferyny, białka zawartego w krowim mleku wraz z bakteriami probiotycznymi w pierwszych tygodniach życia, znacznie obniżyło częstość występowania posocznicy, inaczej sepsy.

Zdaniem dr. Paolo Manznzoniego z S. Anna Hospital w Tutynie sepsie można zapobiec poprzez podawanie w postaci suplementu laktoferyny, która jest łatwo dostępna, tania i dobrze tolerowana przez organizm.

Pochodząca z krowiego mleka laktoferyna, która została przez badaczy wyizolowana z mleka, a potem skoncentrowana, nie została jak do tej pory zatwierdzona do użytku przez Stany Zjednoczone.

Według dr. Davida Kaufmana z University of Virginia Medical School w Charlottesville jedyną przeszkodą w jej zastosowaniu jest brak odpowiedniej akceptacji z ramienia FDA.

Strategia profilaktyczna u tych wcześniaków jest niezwykle ważna, albowiem wiele z nich umiera wskutek infekcji.
Dr Kaufman ma nadzieję, iż powyższe leczenie szybko zostanie zatwierdzone, albowiem laktoferyna daje ogromne efekty przy jednoczesnej bezpiecznej i minimalnej interwencji.

Ponieważ laktoferyna jest zawarta w krowim mleku, dr Manzoni wraz z współpracownikami nie przewiduje jakichkolwiek długoterminowych problemów związanych z bezpieczeństwem dla zdrowia.
Laktoferyna wstępuje także w kobiecym mleku, ale musi być ona genetycznie zmodyfikowana i skoncentrowana, a to sprawia, iż koszty znacznie wzrastają.

W badaniu wzięło udział 472 włoskich noworodków, które ważyły mniej niż 1500 g w chwili narodzin, i noworodki, które ważyły mniej niż 1000 g.

Dzieci przydzielano losowo do jednej z trzech grup: 1. grupy kontrolnej, w której otrzymywały placebo, 2. grupy, w której otrzymywały 100 miligramów (mg) laktoferyny na dobę i 3. grupy, która otrzymała 100 mg laktoferyny plus probiotyczne Lactobacillus rhamnosus GG.

Jak się sądzi, dodatek probiotyków zwiększa działanie przeciwbakteryjne i przeciwgrzybiczne laktoferyny. Leczenie trwało 30 dni u niemowląt poniżej 1500 g i 45 dni u wcześniaków poniżej 1000 g.

Częstość występowania początku (dzieci po 72. godzinie życia) posocznicy w grupie kontrolnej wynosiła 17,3% w porównaniu do 5,9% w grupie otrzymującej laktoferynę. Natomiast dzieci, które otrzymywały laktoferynę plus probiotyk, wypadły najlepiej ze wszystkich, z zaledwie 4,6% rozwojem sepsy.

Badanie opublikowano w październikowym wydaniu Journal of the American Medical Association.

Źródło: health.yahoo.com

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.