abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Co jeść po wysiłku fizycznym?

Nieważne, o jakiej porze dnia uprawia się ćwiczenia. Ważne, aby dostarczyć po nich pożywienia bogatego w białko, by jak najszybciej zregenerować mięśnie, i węglowodanów, by uzupełnić straty energetyczne. Najlepiej jeść 30–60 minut po wysiłku. W tym czasie organizm najlepiej wykorzysta dostarczone składniki.

Napój, w składzie którego znajduje się banan, mleko i jogurt, ma doskonałe właściwości odświeżające i wspomagające mięśnie. Produkty mleczne dostarczają zarówno białek, jak i węglowodanów. Banany są doskonałym źródłem potasu i magnezu – elektrolitów dostarczających mięśniom energii. Napój ten można pić zarówno po porannym bieganiu, jak i popołudniowym wypadzie do siłowni.

Po wysiłku sprawdzą się też kanapki. Plastry zimnego mięsa dostarczą soli, pomidory witaminy C i odświeżą organizm.

Czasem trudno czekać 30 minut, by coś zjeść, dlatego rozwiązaniem mogą być płatki owsiane z dodatkiem orzechów lub suszonych owoców. Warto mieć trochę przy sobie, by nie wędrować po batoniki do automatu. Owies, miód, sok pomarańczowy, len dostarczają białek, węglowodanów i zdrowych tłuszczy. Orzechy i suszone owoce są pełne żelaza. Wystarczy zmieszać płatki z jogurtem o niskiej zawartości tłuszczu i zdrowe danie gotowe. Należy tylko pamiętać o zachowaniu umiaru co do porcji.

Kanapka z jajkiem to bardzo dobre śniadanie po porannym wysiłku. Białko zawiera zarówno żółtko, jak i białko jajka. Zawiera również cynk, który działa korzystnie na metabolizm i system odpornościowy, witaminę B12, która wspiera odbudowę komórek. Ser pomoże odbudować mięśnie.

Łosoś jest doskonałym źródłem białka (jak również kwasów omega-3). Serwowany z warzywami gotowanymi na parze i brązowym ryżem, uzupełnia posiłek o dobre węglowodany i witaminy z grupy B. Takie danie pomoże uniknąć nocnego podjadania.

Masło orzechowe może być sekretną bronią w walce z głodem po posiłku – jest łatwo dostępne, wszechstronne, daje uczucie sytości. Jedna łyżka zawiera ok. 100 kcal i 7 g zdrowego tłuszczu. Wystarczy dodać kurczaka i warzywa, zawinąć w tortilli i otrzyma się zdrowy posiłek.

Źródło: Edotion.cnn.com

Zobacz także:

Jedz mniejsze kęsy i żuj je dłużej, a schudniej

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.