abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Dieta niskowęglowodanowa obniża ciśnienie krwi

Dieta niskowęglowodanowa może mieć korzyści zdrowotne, które wykraczają ponad utratę na wadze. Nowe badania wykazały, iż dieta niskoweglowodanowa jest równie skuteczna w utracie wagi, jak stosowanie preparatów odchudzających z orlistatem (czynnym składnikiem środków takich jak Alli czy Xenical), z tą różnicą, że wspomniana dieta obniża dodatkowo ciśnienie krwi.

Doktor William S. Yancy Jr. z Duke University Medical Centre stwierdził, iż choć oczekiwano podobnego rezultatu, jeżeli chodzi o utratę masy ciała, to zaskoczeniem była znaczna poprawa ciśnienia krwi przy zastosowaniu powyższej diety.

Jeśli osoby z nadwagą czy otyłe cierpią na nadciśnienie, to dieta niskowęglowodanowa może być lepszą alternatywa niż środki odchudzające, dodaje.

Ważne jest, by zdawać sobie sprawę z tego, iż można zastosować dietę zamiast leków, by stracić na wadze, a przy tym nie wydać dużo pieniędzy i nie cierpieć z powodu działań niepożądanych, które mogą wywołać niektóre preparaty odchudzające.

Na potrzeby badania zwerbowano 146 dorosłych ochotników, z których wielu cierpiało na przewlekłe problemy zdrowotne jak nadciśnienie czy cukrzyca. Uczestników podzielono na dwie grupy.

Pierwszej grupie zalecono dietę ketogeniczną z niską zawartością węglowodanów (składającą się z mniej niż 20 g węglowodanów na dobę), drugiej natomiast – podawano orlistat trzy razy dziennie oraz zalecono przestrzeganie diety niskotłuszczowej (mniej niż 30% dziennego zapotrzebowania na kalorie z tłuszczu). Eksperyment trwał 48 tygodni.

Wyniki obu grup były podobne, jeżeli chodzi o utratę masy ciała, poziom cholesterolu i glukozy, z tą różnicą, iż prawie połowa osób stosujących dietę niskowęglowodanową odstawiła bądź zmniejszyła dawkę przyjmowanych leków na nadciśnienie, w porównaniu do tylko 21% takich przypadków w grupie zażywającej orlistat.

Badanie opublikowano w czasopiśmie „Archives of Internal Medicine”.

Źródło: abcZdrowie.pl

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.