Dieta wegetariańska kluczem do długiego życia

Ograniczenie spożywania pewnego białka, znajdującego się w rybach i mięsie, może spowolnić proces starzenia się oraz przedłużyć długość życia. Naukowcy od dawna wierzą, iż niezwykle niskokaloryczna dieta może prowadzić do dłuższego życia.
Brytyjscy badacze odkryli, że kluczem do sukcesu jest obniżenie konsumpcji specyficznego białka. Znaczy to, iż przez proste ograniczenie spożywania żywności zawierającej to białko, takiej jak mięso, ryby i niektóre orzechy, ludzie powinni żyć dłużej, bez potrzeby zmniejszania ilości posiłków.
Zdaniem dr. Matthew Pipera z Institute of Healthy Ageing na University College London, dieta wegetariańska może być jednym z sposobów osiągnięcia tego celu.
Testy przeprowadzone na zwierzętach, w tym na małpach, udowodniły, że ograniczenie spożywanych posiłków może korzystnie wpłynąć na zdrowie oraz przedłużyć życie.
Naukowcy twierdzą, że zredukowanie ilości konsumowanych kalorii o 30%, może zmniejszyć ryzyko wykształcenia choroby serca czy raka nawet o połowę, przy jednoczesnym przedłużeniu długości życia o prawie jedną trzecią.
W Wielkiej Brytanii ekstremalne diety — nieco powyżej poziomu niedożywienia — dodają kolejne 25 lat życia, a zdecydowana większość ludzi dożywa wówczas 100 lat.
Szereg nowych doświadczeń przeprowadzonych na muszkach owocowych, odkryło, że różne mieszanki aminokwasów zawartych w diecie wpływają na żywotność.
Dalsze badania dowiodły, że szczególny wpływ na to zjawisko miał aminokwas o nazwie metionina.
Oczywiście muchy znacznie różnią się od ludzi, aczkolwiek naukowcy wierzą, iż efekt jest prawdopodobnie taki sam i rozpościera się na szereg różnych gatunków, w tym także na ludzi.
Według dr. Pipera, sprawa nie jest tak prosta, jak powiedzenie „jedz mniej orzechów” lub „jedz więcej orzechów”, by żyć dłużej — chodzi tu o uzyskanie odpowiedniej równowagi białek, czynnika, który jest szczególnie ważny przy dietach wysokobiałkowych, takich jak dieta Atkinsa.
Metionina jest niezbędna do powstania wszystkich białek. Występuje w sposób naturalny w żywności takiej jak ryby i mięso oraz w nasionach sezamu, orzechach brazylijskich, jak również w kiełkach pszenicy.
Co prawda badanie przeprowadzono na muszkach owocowych, ale podobne rezultaty wykryto u myszy. Jeśli podobne wyniki będą miały testy przeprowadzone na ludziach, wówczas przekaz będzie taki, by unikać wysokich poziomów metioniny.
Źródło: abcZdrowie.pl
Dodaj komentarz
- 24 komentarze 29.05.2009 - 11:08
- 18 komentarzy 07.09.2009 - 13:30
- 16 komentarzy 13.10.2009 - 18:50
- 15 komentarzy 02.08.2009 - 13:59
- 15 komentarzy 02.09.2009 - 22:21
- 14 komentarzy 05.08.2009 - 15:58
- 13 komentarzy 18.05.2009 - 12:10
- 11 komentarzy 31.07.2009 - 12:15
- 9 komentarzy 03.08.2009 - 17:14
- 9 komentarzy 25.08.2009 - 14:34
- 8 komentarzy 06.10.2009 - 16:00
Nowinki
- piątek, 8 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
- środa, 6 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
- piątek, 1 lipiec, 2011 - 13:00 0 komentarzy
- środa, 29 czerwiec, 2011 - 12:00 0 komentarzy
- wtorek, 28 czerwiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
Lifestyle
- niedziela, 10 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
- sobota, 9 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
- czwartek, 7 lipiec, 2011 - 13:00 0 komentarzy
- wtorek, 5 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
- poniedziałek, 4 lipiec, 2011 - 11:00 0 komentarzy
Seks
- wtorek, 7 czerwiec, 2011 - 20:00 0 komentarzy
- poniedziałek, 9 maj, 2011 - 14:00 0 komentarzy
- czwartek, 10 marzec, 2011 - 10:00 0 komentarzy
- wtorek, 9 listopad, 2010 - 18:00 0 komentarzy
- niedziela, 7 listopad, 2010 - 11:00 0 komentarzy













A wczoraj trzy mielonki w puszcze kupiłem ;/ Chyba jestem uzależniony od tłuszczu i konserwantów ;/ Ale ślinkę przełykam jak widzę piękne, dorodne i zdrowe warzywka na zdjęciu.
"Ograniczenie spożywania pewnego białka, znajdującego się w rybach i mięsie, może spowolnić proces starzenia się oraz przedłużyć długość życia" - Jeśli ktoś zginie w wypadku zachoruje na śmiertelną chorobę czy zaliczy zgon w innych warunkach to ta teza jest bezsensowna w porównaniu z tym, który się objada, a jest mniej podatny na zachowania ryzykowne np. czy skutki zgonowo-losowe.
Człowiek głodny jest bardziej aktywny i mniej ospały (mniej energii jest absorbowane na trawienie). W XXI wieku będziemy mieć ludzi niedokarmionych i przekarmionych w miażdżącej przewadze nad tymi pokarmowo-zbalansowanymi.
Naukowcy powinni ustanowić miedzynarodowy dzień małpy i szczura/myszy, bo to one napędzają wszystko.
Nie woplno być niewolnikiem diety czy obżarstwa, a jedynie wystaczy znać podstawy dietetyki by cieszyć się zdrowym życiem pełnym humoru i przekąsu!