abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Jedzenie pomoże ukoić ból?

Czy możliwe jest, by usuwanie określonego bólu było smaczne? Naukowcy uważają, że tak. Okazuje się, że określone jedzenie może przynosić ulgę w bólu.

Nie zmierzamy do tego, by lekarze przepisywali na ból jedzenie danych produktów – stwierdza Jill Tall, profesor na Youngstown State University w Ohio. – Ale wierzymy, że jest to dodatek do tradycyjnego leczenia.

Wiśnie posiadają właściwości cyjanidiny, która może być lepsza w zwalczaniu stanu zapalnego niż aspiryna. Według raportu „Clinical Journal of Pain” wiśnie mogą pomóc w bólach artretycznych.

Oliwa z oliwek zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe i oleocanthal. Składnik ten działa podobnie jak NSAIDs – niesterydowe leki przeciwzapalne. Badania pokazały, że oleocanthal jest inhibitorem prostaglandyny, która wywołuje stan zapalny i ból. Białka budują zdrową tkankę, która łagodzi ból. Chude mięso z kurczaka czy wołowina, produkty z soi są dobrym ich źródłem. Bogate w białka są również produkty zawierające kwasy omega-3, np. łosoś i inne ryby. Przynoszą ulgę w bólach stawów. Skórka winogron zawiera resveratrol, który, jak udowodniono, blokuje stan zapalny w komórkach. Ból uśmierzyć mogą również orzechy i nasiona. Są dobrym źródłem tryptofanu, który zmniejsza wrażliwość towarzyszącą bólowi. Może on pomóc w depresji, której towarzyszą bóle. Flawonoidy w ciemnej czekoladzie są dobrym antyoksydantem i przeciwdziałają stanom zapalnym. Większość warzyw i owoców również zawiera antyoksydanty.

Źródło: Emaxhealth.com

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.