abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Jeść wolno znaczy jeść mniej

Najnowsze badania sugerują, że wolne spożywanie posiłków może blokować naturalny popęd organizmu do zaspokojenia apetytu. Może być to skuteczną metodą na pozbycie się kilku kilogramów. 

– Do tej pory uważano, że szybkie jedzenie może sprawiać, że zjemy za dużo, co jest łatwą drogą do stania się otyłym, teraz... jedynie potwierdziliśmy tę opinię – stwierdza dr Alexander Kokkinos, główny koordynator przeprowadzonych badań. Jednak dopiero teraz naukowo udowodniono tę tezę.

Badania, przeprowadzone przez dwie grupy badaczy z University Medical School z Grecji i Imperial College London z Wielkiej Brytanii, objęły 17 zdrowych mężczyznach, którzy mieli za zadanie zjedzenie porcji lodów w dwojaki sposób – dwie porcje w odstępnie 5 minut oraz małe porcje w ciągu 30 minut. 

Mimo, że uczucie sytości i głodu w obu przypadkach zbytnio się nie różniło, to naukowcy zauważyli, że w momencie, gdy mężczyźni jedli wolniej, podnosił się poziom dwóch hormonów – peptydy YY (PYY) oraz glukagonu peptydowego 1 (GLP-1).

Oba te hormony są uwalniane jako sygnał sytości, dzięki czemu apetyt zostaje zaspokojony i następuje zatrzymanie przyjmowania kolejnych kalorii. Udowodniono więc jednoznacznie, że ci, którzy bardziej delektują się spożywanym jedzeniem, wychodzą na tym lepiej. 
 
Wcześniejsze badania wykazały także, że osoby, które dłużej żują spożywane produkty i wręcz się nimi rozkoszują, przyjmują mniej kilodżuli niż osoby jedzące taką samą porcję jedzenia, ale znacznie szybciej. – Badania te są o tyle ważne, że bardzo dużo osób posiłki je w biegu, kupując coś na mieście. Dzięki wydłużeniu czasu spożywania jedzenia, można kontrolować swój apetyt i wagę – twierdzą specjaliści. 

Źródło: abcZdrowie.pl

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.