abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
aspiryna Nowinki Zawał ryzyko zawał serca - poniedziałek, 31 sierpień, 2009 - 17:45 - 0 komentarzy

Zdrowe osoby, które biorą aspirynę, aby zapobiec atakom serca, mogą robić sobie więcej szkody niż dobra – twierdzą eksperci. Ostrzeżenie to pojawiło się po tym, jak w ostatnich badaniach okazało się, że wiele osób bierze aspirynę, aby zapobiec potencjalnym problemom z sercem.

Aspiryna jednak nie może zapobiegać atakom serca czy wylewom – twierdzą naukowcy. – Wiemy, że pacjenci z problemami serca mogą zmniejszyć u siebie ryzyko pogłębiania się choroby poprzez codzienne dawki aspiryny – mówi profesor Peter Weissberg z brytyjskiej fundacji, która współfinansowała ostatnie badania. – Jednak te osoby, które nie mają żadnych problemów zdrowotnych, nie powinny często przyjmować aspiryny, ponieważ mogą narażać się na niepotrzebne krwotoki.

  • piątek, 14 sierpień, 2009 - 15:10 0 komentarzy

    Naukowcy znaleźli kolejny powód, aby jeść czekoladę. Najnowsze badania wykazały bowiem, że jedzenie czekolady kilka razy w ciągu tygodnia zmniejsza ryzyko zgonu w wyniku zawału serca. 

    Wyniki badań, które oficjalnie ukażą się we wrześniowym wydaniu „Journal of Internal Medicine”, wykazały, że miłośnicy czekolady zmniejszają u siebie prawie trzykrotnie ryzyko zawału serca w porównaniu z osobami, które czekoladę jedzą bardzo rzadko. 

    Wcześniejsze badania wykazały inne prozdrowotne właściwości czekolady – chroni serce osób starszych, obniża ciśnienie oraz usprawnia przepływ krwi

    czytaj dalej »
  • czwartek, 2 lipiec, 2009 - 09:39 0 komentarzy

    W ostatnim wydaniu pisma „Journal of the American Medical Association” przedstawiono wyniki badań, które obalają wcześniejsze doniesienia o tym, że podwyższone stężenie określonego typu białka we krwi zwiększa ryzyko chorób serca. Jak w przypadku wielu innych badań naukowych, późniejsze próby przeprowadzone na dużej grupie ludności dały wynik negatywny. Nie stwierdzono żadnego wpływu białka na liczbę zachorowań na serce. Jest to zła wiadomość dla lekarzy i pacjentów, gdyż gdyby pierwotne odkrycia potwierdziły się, to podawanie leków na obniżenie stężenia tego białka mogłoby pomóc skutecznie kontrolować ryzyko chorób sercowych.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.