abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Alkohol

alkohol fakty i mity piwo prawda o alkoholu wino wódka Lifestyle Raporty - czwartek, 12 maj, 2011 - 17:00 - 0 komentarzy

Na temat skutków picia alkoholu wiemy już dość dużo. Nadal jednak funkcjonują w społeczeństwie różne nie sprawdzone, obiegowe opinie dotyczące jego picia - na przykład sugerujące, że regularne picie niewielkich ilości wina działa korzystnie na układ krwionośny. Ile w tym prawdy?

Postanowili to sprawdzić naukowcy z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Obiegowe teorie dotyczące wpływu alkoholu na serce czy ciśnienie tętnicze poddane zostały szczegółowej analizie.

  • poniedziałek, 11 kwiecień, 2011 - 15:44 0 komentarzy

    Wszyscy oczywiście wiemy, że alkohol, zwłaszcza nierozsądnie pity, może nam mocno szkodzić. Naukowcy sprawdzają też, czy rodzaj pitego alkoholu ma jakiś związek z chorobami, na które jesteśmy narażeni. I tutaj bardzo nieprzyjemna wiadomość dla amatorów złotego trunku...

    Okazuje się, że to właśnie uważane za najłagodnieszy typ alkoholu piwo, może zwiększać drastycznie ryzyko raka żołądka. Tak wynika z badań zaprezentowanych podczas dorocznego zjazdu Amerykańskiego Towarzystwa Badań nad Rakiem.

    czytaj dalej »
  • sobota, 21 sierpień, 2010 - 11:00 0 komentarzy

    Chyba żaden temat dietetyczny nie wywołuje takich kontrowersji, jak spożywanie alkoholu. W tym oczywiście również jednego z najbardziej popularnych trunków: piwa. Dlatego też co pewien czas pojawiają się doniesienia o wynikach badań dotyczących jego wpływu na zdrowie człowieka.

    Tym razem znaleziono powiązanie pomiędzy spożywaniem piwa a zwiększonym ryzykiem łuszczycy. Z drugiej zaś strony okazuje się, że jasne piwo jest zdrowe dla kości.

    czytaj dalej »
  • piątek, 30 lipiec, 2010 - 11:00 0 komentarzy

    Brak znajomych równie niebezpieczny, jak palenie papierosów? Wydaje się to niedorzeczne - jednak amerykańscy epidemiolodzy udowodnili, że istnieje ścisły związek między izolacją społeczną a długością naszego życia.

    Badacze stwierdzili, że prowadzenie życia towarzyskiego ma na nas równie duży, pozytywny wpływ, co na przykład rzucenie palenia papierosów czy też ograniczenie picia alkoholu.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 13 lipiec, 2010 - 14:30 0 komentarzy

    Kiedy na dworze panują takie upały jak obecnie, często, zwłaszcza nad wodą czy przy grillu, można spotkać ludzi chłodzących się zimnym piwem. Pokutuje nadal opinia, że jest to dobry sposób na przetrwanie 30-stopniowego gorąca. Prawda jest jednak inna.

    Picie alkoholu w upalne dni może być nie tylko przyczyną zasłabnięć, ale także poważnych problemów z krążeniem, kończących się nawet zgonem.

    Marek Niemirski z Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Warszawie, mówił dla Rzeczpospolitej o upałach i alkoholu:

    czytaj dalej »
  • środa, 7 kwiecień, 2010 - 10:00 0 komentarzy

    Picie zbyt dużych ilości alkoholu jest silnie skorelowane z utrzymywaniem znajomości z innymi osobami o podobnych skłonnościach. Do takiego wniosku doszli naukowcy szukający społecznych przyczyn różnych chorób. Podczas badań sprawdzono informacje o ilości i rodzaju pitego alkoholu, pochodzące zarówno od uczestników, jak i od ich znajomych.

    Okazuje się, że jeśli jesteśmy bezpośrednio związani z alkoholikiem - jest to na przykład ktoś z najbliższej rodziny - ryzyko, że będziemy nadużywać napojów wyskokowych jest wyższe aż o 50%. Ale nawet zwykli znajomi spożywający dużo drinków mogą być pod tym względem niebezpieczni - podnoszą ryzyko o 36%.

    czytaj dalej »
  • środa, 10 marzec, 2010 - 09:30 0 komentarzy

    Nowe badania sugerują, że umiarkowanie pijące alkohol kobiety mają w rzeczywistości mniejsza skłonność do wzrostu masy ciała, niż zupełne abstynentki. I to nawet, jeśli weźmie się pod uwagę ich ogólny styl życia, palenie papierosów, spożywanie owoców i warzyw, czy aktywność fizyczną.

    Różnica ryzyka jest przy tym całkiem wyraźna. Według badań opublikowanych w Archives of Internal Medicine, panie wypijające dziennie od 1,5 do 3 drinków miały, odpowiednio, o 27% i 61% mniejsze ryzyko nadwagi bądź otyłości niż kobiety, które w ogóle nie piją alkoholu.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 25 styczeń, 2010 - 17:26 0 komentarzy

    Codzienny kieliszek słabego wina może obniżyć ryzyko niektórych nowotworów. Według World Cancer Research Fund (WCRF) osoby, które piją wino z niższym niż zwykle poziomem alkoholu, tzn. plasującym się na 10%, mogą odnieść z tego korzyści zdrowotne.

    Ekspert w branży alkoholowej twierdzi, iż coraz więcej konsumentów w Wielkiej Brytanii pyta o lekkie wina.

    Wnioski oparto na danych z raportu z 2007, który szukał dowodów na związek między spożyciem alkoholu a rakiem. Według niego mężczyźni nie powinni pić więcej niż dwa drinki, a kobiety więcej niż jeden.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 21 grudzień, 2009 - 16:07 0 komentarzy

    Zbliżają się święta i sylwester, pijemy wówczas alkohol i następnego dnia zazwyczaj cierpimy z powodu okropnego kaca. Jeśli należymy do tych osób, którym zdarza się przesadzić z ilością wypitych procentów, powinniśmy się trzymać trunków o jasnym zabarwieniu, albowiem, jak twierdzą naukowcy, wywołują one lżejszego kaca…

    Ciemne alkohole, takie jak burbon, zawierają więcej toksycznych właściwości, które powodują gorszego kaca, niżeli te jasne, jak na przykład czysta wódka, a zatem wypicie burbona spowoduje gorszego kaca niż wódka.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 14 grudzień, 2009 - 16:13 1 komentarz

    Według australijskich naukowców, pełnia księżyca wywołuje u niektórych ludzi gwałtowne zachowania i te porównywalne do wilkołaków.

    Badanie przeprowadzone przez zespół badawczy z Calvary Mater Newcastle Hospital, odkryło, że w przeciągu ostatniego roku, do lipca 2009, 91 pacjentów zostało hospitalizowanych z powodu ostrych ataków gwałtowności oraz zachowań podobnych do wilkołaków. Zdaniem Leonie Calver z toksykologii, jedna czwarta z nich pojawiła się podczas pełni księżyca.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 14 grudzień, 2009 - 15:49 0 komentarzy

    Picie szampana, tak jak kakao, jest dobre dla serca, twierdzą naukowcy. W badaniu, które zostanie opublikowane w tym tygodniu na łamach czasopisma „British Journal of Nutrition”, zespół kierowany przez dra Jeremy’ego Spencera z Reading University, twierdzi, że szampan ma takie same zalety zdrowotne, jak czerwone wino.

    Ten szlachetny trunek zawiera przeciwutleniacze polifenolowe, które, jak się wierzy, ograniczają szkodliwe działanie wolnych rodników na komórki w organizmie. Antyoksydanty te spowalniają usuwanie tlenku azotu z krwi, obniżają ciśnienie, zmniejszając tym samym ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.