abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
bóle głowy Bóle pleców komputer nastolatki telewizor Lifestyle Raporty - poniedziałek, 28 czerwiec, 2010 - 11:00 - 1 komentarz

Zarówno nastolatki, jak i ludzie dorośli, coraz więcej czasu spędzają przed ekranami komputerów. Jak się okazuje, jest to bezpośrednim powodem częstego, powracającego bólu głowy oraz problemów z bolesnością pleców.

Główny wpływ na te dolegliwości mają czas spędzany przed komputerem lub telewizorem, oraz pozycja ciała, jaka jest wówczas przyjmowana.

  • poniedziałek, 24 sierpień, 2009 - 13:20 0 komentarzy

    Do tej pory uważano, że kofeina pomaga łagodzić bóle głowy. Przyjmowana jednak w zbyt dużej dawce może jednak je powodować. Taki wniosek przyniosły badania 50 483 osób uczestniczących w Nord-Trondelag Health Survey (HUNT 2) w latach 1995–1997 w Norwegii, których wyniki zostały opublikowane w „Journal of Headache Pain”.

    Osoby, które piły duże ilości napojów z kofeiną każdego dnia, cierpiały 18% razy częściej na niemigrenowe bóle głowy. Wysoka konsumpcja kofeiny została określona na poziomie 500 mg kofeiny dziennie, tj. około 5 filiżanek kawy. Niska – 125 mg kofeiny na dzień. Naukowcy odkryli także, że niska konsumpcja kofeiny jest związana ze wzrostem chronicznych bólów głowy (definiowane jako ból głowy przynajmniej 14 razy w ciągu miesiąca).

    czytaj dalej »
  • czwartek, 13 sierpień, 2009 - 17:30 0 komentarzy

    Z ankiety przeprowadzonej wśród pacjentów wynika, że operacja może zmniejszyć bóle głowy związane z problemami z szyją. Badano 1004 osoby w wieku od 25 do 78 lat, które były poddane operacji.

    Przed zabiegiem 86,4% badanych cierpiało na bóle głowy – 34,1% miało lekkie bóle głowy, a 52,1% dotkliwe. Dwa lata po zabiegu zgłosiły się 803 osoby – 34,9% nie miało bóli głowy, 46,7% narzekało na lekkie bóle, a tylko 18,4% dotkliwe.

     -To nie jest metoda na wszystkie bóle głowy – powiedział Joseph Riina, ortopeda z Indianapolis. - Ale jeśli pacjent cierpi na bóle głowy związane z bólami szyi, operacja może znacząco zmniejszyć bóle głowy. Poza tym, komfort życia może być przywrócony dzięki operacji – o tym należy pamiętać.

    czytaj dalej »
  • piątek, 17 lipiec, 2009 - 14:45 0 komentarzy

    Około 88% dzieci, które cierpią na codzienne bóle głowy, wyrośnie z nich, zanim osiągnie 20. rok życia. Jednakże 12% może cierpieć w dorosłym życiu na migreny.

    Do takiego wniosku doszedł dr Shuu-Jiun Wang, autor raportu opublikowanego w „Neurology” i dyrektor Instytutu Neurologii w Taipei Veterans General Hospital in Taiwan.

    4% dorosłych Amerykanów i 1–2% młodzieży doświadcza codziennych bólów głowy. Aby ból ten był określony jako chroniczny, musi pojawić się więcej niż 15 razy w miesiącu w ciągu 3 miesięcy, trwać dłużej niż 4 godziny i uniemożliwiać normalne funkcjonowanie.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.