abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
cholesterol dieta hdl cholesterol poziom cholesterolu rak prostaty wysoki cholesterol Lifestyle - środa, 4 listopad, 2009 - 13:01 - 0 komentarzy

Okazuje się, że niski poziom cholesterolu we krwi nie tylko zapobiega problemom z sercem, ale także niektórym nowotworom.

Nowe odkrycie powinno raz na zawsze zdementować opinię, że niski cholesterol jest związany z podwyższeniem ryzyka pojawienia się nowotworów – twierdzą autorzy badań, w tym dr Demetrius Albanes – ich główny koordynator. Dane, pochodzące od 29 tysięcy Finów, obserwowanych przez 18 lat, pokazują, że związek między niskim poziomem cholesterolu a podwyższonym ryzykiem raka jest nieuzasadniony.

  • niedziela, 11 październik, 2009 - 12:00 0 komentarzy

    Utrzymanie prawidłowego  stężenia „dobrego” cholesterolu we krwi znacząco obniża ryzyko wystąpienie zawału serca, udaru mózgu i choroby wieńcowej. 

    Cholesterol nie jest niebezpieczny. Co więcej, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie ludzkiego organizmu. Jednak ważne jest, aby jego stężenie mieściło się w ustalonych normach. Stężenie cholesterolu całkowitego nie powinno przekraczać 190mg/dl, a „złego” cholesterolu – LDL-C  115 mg/dl. W przypadku „dobrego” cholesterolu – HDL-C pożądane wartości to ≥ 46 mg/dl dla kobiet i ≥ 40 mg/dl dla mężczyzn. 

    czytaj dalej »
  • wtorek, 8 wrzesień, 2009 - 20:55 5 komentarzy

    Pigułka, która pozwala obżerać się fast foodami bez ryzyka przybrania na wadze, jest w trakcie opracowywania przez naukowców.

    Marzenie każdego leniucha o tym, by móc jeść co tylko chce, bez obawy o swoją linię i wagę, może stać się rzeczywistością. Cudowny lek miałby również chronić przed cukrzycą, chorobami wątroby oraz innymi stanami chorobowymi powiązanymi z niezdrowym odżywianiem.

    Rewolucyjne odkrycie genu odpowiedzialnego za kontrolę wagi. Myszy laboratoryjne, które nie miały genu zwanego IKKE, utrzymywały szczupłą figurę pomimo karmienia ich smalcem.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 27 sierpień, 2009 - 08:25 0 komentarzy

    Testy przeprowadzone na samicach szczura dowiodły, że typ i ilość spożywanego jedzenia podczas ciąży wpływa na szybszy okres dojrzewania u żeńskiego potomstwa, bez względu na to, co będzie ono jadło po urodzeniu. Nowozelandzkie badania przeprowadzone w Liggins Institute pokazują, iż dieta matki przed i w trakcie ciąży determinuje to, kiedy jej córka osiągnie okres dojrzewania płciowego i późniejszą zdolność do rozrodu.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 lipiec, 2009 - 17:20 0 komentarzy

    Amerykańscy naukowcy nawołują do zerwania ze stereotypem, że jajka są niezdrowe. W ostatnim czasie rekomendowane spożycie jajek w USA wzrosło do sześciu tygodniowo

    Seniorzy boją się jeść jajka, ponieważ przez 40 lat byli straszeni groźbą wysokiego cholesterolu, jaki może być wywołany wysokim spożyciem tego produktu – wypowiadają się dietetycy. – Jednak lata badań jasno pokazały, że cholesterol znajdujący się w jedzeniu nie podwyższa u ludzi ryzyka problemów z sercem. Przyczyną tych problemów są głównie tłuszcze przetworzone oraz nasycone kwasy tłuszczowe – dodają.

    czytaj dalej »
  • środa, 29 lipiec, 2009 - 16:40 0 komentarzy

    Brytyjski rząd zapowiedział, że będzie zachęcał prywatnych sklepikarzy, aby sprzedawali więcej owoców i warzyw, co może skutecznie zapobiec nadmiernej otyłości wśród Brytyjczyków. W Wielkiej Brytanii ruszyła właśnie zakrojona na szeroką skalę kampania społeczna, która ma zachęcić społeczeństwo do zdrowego stylu życia.

    Kampania pod hasłem „The Change4Life”, która początkowo prowadzona była jedynie w północno-wschodniej części Anglii, gdzie zakończyła się sporym sukcesem, będzie teraz prowadzona w całym kraju. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 14 maj, 2009 - 09:15 0 komentarzy

    Dieta, którą dotychczas zalecano pacjentom z podwyższonym ciśnieniem, zmniejsza również ryzyko chorób serca. Dzięki temu, że znacznie przyczynia się do obniżenia ciśnienia oraz poziomu tzw. złego cholesterolu (czyli cholesterolu niskiej gęstości – LDL), poprawia funkcjonowanie serca, zmniejszając ryzyko zachorowań.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 kwiecień, 2009 - 10:47 0 komentarzy

    Dziesięć lat badań na pięciuset tysiącach Amerykanów przyniosło złą wiadomość dla wielbicieli czerwonego i mocno przetworzonego mięsa. Jego spożywanie można przypłacić chorobami serca i nowotworami prowadzącymi do przedwczesnej śmierci. Aż jedna piąta badanych amatorów wołowiny i wieprzowiny miała wyraźnie gorszy stan zdrowia niż ci, którzy spożywali czerwone mięso sporadycznie lub zadowalali się drobiem i rybami. Ważyli więcej, mieli wyższy cholesterol i ciśnienie krwi, a tym samym większe ryzyko chorób naczyniowych.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.