abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
ciąża ciąża poród ćwiczenia dziecko kobieta regularne ćwiczenia waga Lifestyle - wtorek, 22 wrzesień, 2009 - 12:30 - 0 komentarzy

W „Obstetrics and Gynecology” ukazały się wyniki badań norweskich naukowców, którzy podają, że jeśli matka ćwiczy regularnie w drugim i trzecim trymestrze ciąży, to o 28% zmniejsza się ryzyko urodzenia zbyt dużego dziecka.
Duża waga dziecka to zagrożenie dla matki i niego samego w czasie porodu. Jeśli dziecko waży więcej niż 8,8 funta, to pojawia się ryzyko wystąpienia kłopotów podczas porodu, konieczność przeprowadzenia cesarskiego cięcia, krwotoku poporodowego. Większa waga dziecka podczas urodzenia zwiększa ryzyko jego późniejszej otyłości. Naukowcy podają również, że zwiększa się liczba urodzeń cięższych dzieci, a liczba kobiet ćwiczących w ciąży spada.

  • poniedziałek, 14 wrzesień, 2009 - 09:32 0 komentarzy

    Najnowsze badania donoszą, że drugie dziecko zaraz po pierwszym zwiększa ryzyko pojawienia się u kobiety nowotworu piersi. Naukowcy przeanalizowali dane pochodzące od 30 tysięcy kobiet mających więcej niż jedno dziecko. Okazało się,że te,które drugie dziecko miały w odstępie tylko jednego roku od pierwszego, są zdecydowanie bardziej narażone na rozwój raka piersi niż pozostałe. Kobiety z „przerwą” mniejszą niż 12 miesięcy,5.2 raza częściej zapadały na nowotwór piersi niż kobiety mające drugie dziecko dopiero po 2-3 latach.

    czytaj dalej »
  • środa, 2 wrzesień, 2009 - 20:24 0 komentarzy

    Leki powszechnie używane do leczenia krwotoku po porodzie mogą uniemożliwić karmienie piersią, twierdzi badanie.

    Zdaniem naukowców z Swansa University leki przyjmowane do zahamowania krwawienia oraz duże ilości środków przeciwbólowych mogą wstrzymywać produkcję mleka. Jednakże ekspert ostrzegł, iż badanie nie zdołało dojść do żadnych niezbitych dowodami konkluzji.

    Brytyjski Department of Health zaleca karmienie piersią przez pierwsze sześć miesięcy ze względu na zalety zdrowotne, jakie ono niesie dla dziecka oraz matki.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 1 wrzesień, 2009 - 20:43 0 komentarzy

    Poród w domu w asyście wykwalifikowanej położnej jest tak bezpieczny jak konwencjonalny poród w szpitalu, twierdzi najnowsze badanie przeprowadzone w Kanadzie.

    Według powyższego badania poród w domu może obniżyć ryzyko komplikacji. Zaznaczyć trzeba, iż Kanada ma pozytywne podejście do tej formy porodu w przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii, mówi autorka badania, Patricia Janssen z University of British Columbia.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 17 sierpień, 2009 - 16:35 0 komentarzy

    Ciężarne kobiety, którym w wieku dziecięcym okaleczono zewnętrzne narządy płciowe, mają zwiększone ryzyko rozwiązania przez cesarskie cięcie z przyczyn nagłych lub poważnych uszkodzeń krocza w trakcie porodu, pokazują ostatnie badania.

    Szacuje się, że ponad 130 milionów kobiet na świecie było poddanych w dzieciństwie zabiegowi okaleczenia zewnętrznych narządów płciowych nazywanemu „żeńskim obrzezaniem”. Stosowana od wieków praktyka wycinania dziewczynkom całkowicie bądź częściowo łechtaczki i warg sromowych oraz w niektórych przypadkach zwężania wejścia do pochwy pozostaje powszechna w niektórych krajach, zwłaszcza Afryki Subsacharyjskiej.

    Z powodu coraz powszechniejszej migracji ludności lekarze w krajach rozwiniętych nierzadko widują pacjentki, które przeszły taki zabieg.

    czytaj dalej »
  • środa, 1 lipiec, 2009 - 09:50 0 komentarzy

    Dzieci urodzone za pomocą operacji cesarskiego cięcia przechodzą zmiany genetyczne, które osłabiają ich układ odpornościowy. Stają się przez to bardziej podatne na późniejsze zachorowania na astmę, alergie, cukrzycę i białaczkę. Do takich wniosków doszli badacze z Instytutu Karolinska w Sztokholmie. Przeprowadzili oni analizę DNA białych krwinek z próbek krwi pobranych od 37 noworodków. Krwinki białe są istotnym elementem układu odpornościowego. Zaburzenia ich funkcjonowania mogą mieć związek z późniejszą podatnością choroby.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 25 maj, 2009 - 12:40 0 komentarzy

    W ciągu ostatnich dwudziestu lat nie odnotowano niemal żadnej poprawy w jakości życia i szansach przeżycia kobiet podczas połogu oraz noworodków. Najgorsze wyniki uzyskują kraje zmagające się z epidemią AIDS, biedą i konfliktami politycznymi: Sierra Leone, Nigeria i Afganistan.
    Ties Boerma, dyrektor Departamentu Statystyki Zdrowotnej Światowej Organizacji Zdrowia, stwierdziła, że „śmiertelność kobiet spowodowana ciążą lub urodzeniem zatrzymała się na poziomie z 1990 roku”.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.