abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Czekolada

agresja cukier czekolada glukoza samokontrola słodycze Lifestyle Raporty - środa, 28 lipiec, 2010 - 15:00 - 0 komentarzy

Masz skłonność do agresywnych zachowań w sytuacjach stresowych? Zjedz kilka kostek czekolady albo pączka. Okazuje się, że ta prosta czynność drastycznie ogranicza agresję u osób, które mają do niej wyraźne skłonności. Ważne jest jednak, żeby ta słodka przekąska zawierała glukozę.

Australijscy naukowcy wykazali bowiem, że to właśnie poziom glukozy we krwi reguluje impulsywne reakcje na prowokację. Konkretnie zaś - im jej więcej, tym bardziej opanowani jesteśmy w takich sytuacjach.

  • poniedziałek, 5 kwiecień, 2010 - 11:30 0 komentarzy

    Większość diet mających poprawiać nasze zdrowie raczej odradza spożywanie słodyczy. Są wysokokaloryczne, mają niewiele składników odżywczych i określa się je przeważnie jako "puste kalorie".

    Naukowcy z Niemieckiego Instytutu Żywienia Czlowieka sugerują jednak, że całkowite pozbywanie się słodyczy nie jest dobrym pomysłem. Niewielkie ilości czekolady, zwłaszcza ciemnej, spożywane codziennie - mogą obniżyć ciśnienie krwi i zmniejszyć ryzyko chorób serca. I to znacznie zmniejszyć, bo nawet o 39%.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 17 listopad, 2009 - 17:20 1 komentarz

    Czekoladoholicy nie muszą czuć się już winni, podjadając swój ulubiony smakołyk – wynaleziono bowiem czekoladę, która pomaga zachować szczupłą sylwetkę. Smakołyk o nazwie Lola zawiera środki chemiczne redukujące głód, równocześnie zachowując smak zwykłej czekolady.

    Jedyną wadą nowopowstałego smakołyku jest jego barwa – lekko zielonkawa, która jest wynikiem nietypowych składników wykorzystywanych przy jej produkcji. – Składniki te są niezbędne, aby skutecznie walczyć z utratą wagi, dlatego nie można z nich zrezygnować – twierdzą naukowcy. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 15 październik, 2009 - 11:30 0 komentarzy

    Badania opublikowane w „Journal of Neuroscience” podają, że jedzenie i picie wody dla przyjemności działa jak naturalny środek przeciwbólowy. Badania prowadzone przez naukowców z University of Chicago pokazały, że takie działanie występuje u zwierząt. Badacze uważają, że może potwierdzić się też u ludzi. – To bardzo silny efekt, ale nie ma nic wspólnego z głodem czy apetytem – twierdzi Peggy Mason, profesor neurobiologii. – Kiedy mamy pod dostatkiem pożywienia, łatwo po nie sięgnąć, nie przestajemy poza tym jeść.

    czytaj dalej »
  • piątek, 2 październik, 2009 - 17:55 0 komentarzy

    Dzieci, którym codziennie daje się słodycze lub czekoladę, są bardziej narażone na bycie agresywnym w życiu dorosłym, twierdzi nowe badanie.

    Naukowcy odkryli, że dzieci, które regularnie jadły wyroby cukiernicze, miały większe prawdopodobieństwo wyroku skazującego za brutalne przestępstwo zanim osiągnęły 35. rok życia.

    Psychiatrzy twierdzą, iż rozpieszczanie młodzieży może doprowadzić w starszym wieku do nieumiejętności radzenia sobie z sytuacją, w której nie dostają tego, czego chcą, co z kolei stanowi źródło frustracji i złości.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 1 październik, 2009 - 12:30 0 komentarzy

    Oto dobre wiadomości dla miłośników czekolady – spożywanie tego bogatego w antyoksydanty smakołyku prowadzi do zmniejszenia ryzyka wystąpienia miażdżycy naczyń krwionośnych, która jest główną przyczyną ataków serca, chorób tętnic obwodowych, choroby wieńcowej i wylewu.

    Wiele wcześniejszych badań pokazywało już zdrowotne właściwości czekolady – obniża ona ciśnienie krwi czy pomaga w funkcjonowaniu naczyń krwionośnych. Kakao zawarte w czekoladzie zawiera flawonaidy, rodzaj antyoksydantu. Niektóre badania potwierdziły, że kakao ma nawet działanie przeciwzapalne.

    czytaj dalej »
  • piątek, 11 wrzesień, 2009 - 13:30 0 komentarzy

    Czy możliwe jest, by usuwanie określonego bólu było smaczne? Naukowcy uważają, że tak. Okazuje się, że określone jedzenie może przynosić ulgę w bólu.

    Nie zmierzamy do tego, by lekarze przepisywali na ból jedzenie danych produktów – stwierdza Jill Tall, profesor na Youngstown State University w Ohio. – Ale wierzymy, że jest to dodatek do tradycyjnego leczenia.

    Wiśnie posiadają właściwości cyjanidiny, która może być lepsza w zwalczaniu stanu zapalnego niż aspiryna. Według raportu „Clinical Journal of Pain” wiśnie mogą pomóc w bólach artretycznych.

    czytaj dalej »
  • piątek, 14 sierpień, 2009 - 15:10 0 komentarzy

    Naukowcy znaleźli kolejny powód, aby jeść czekoladę. Najnowsze badania wykazały bowiem, że jedzenie czekolady kilka razy w ciągu tygodnia zmniejsza ryzyko zgonu w wyniku zawału serca. 

    Wyniki badań, które oficjalnie ukażą się we wrześniowym wydaniu „Journal of Internal Medicine”, wykazały, że miłośnicy czekolady zmniejszają u siebie prawie trzykrotnie ryzyko zawału serca w porównaniu z osobami, które czekoladę jedzą bardzo rzadko. 

    Wcześniejsze badania wykazały inne prozdrowotne właściwości czekolady – chroni serce osób starszych, obniża ciśnienie oraz usprawnia przepływ krwi

    czytaj dalej »
  • czwartek, 21 maj, 2009 - 10:55 0 komentarzy

    Tak zwana wiedza potoczna pełna jest różnych przekonań na temat zdrowego odżywiania i wpływu określonej diety na wygląd naszego ciała. Eksperci przyjrzeli się niektórym z tych wierzeń, aby sprawdzić, czy jest w nich ziarnko prawdy.

    Szpinak wzmacnia i dodaje sił
    Eksperci i dietetycy za rozpowszechnienie tego mitu obwiniają bohatera popularnego komiksu i kreskówki – marynarza Popeye. Okazuje się jednak, że magiczne działanie szpinaku nie ma wiele wspólnego z prawdą. Choć warzywo to jest bogate w żelazo, to zarazem jest ono trudno przyswajalne przez organizm.
    Jeżeli komuś zależy na szybkim przyroście masy mięśniowej, należy mu polecić spożywanie czerwonego mięsa. Niestety, dietetycy podkreślają zarazem liczne negatywne skutki jedzenia tego mięsa w większych ilościach.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 kwiecień, 2009 - 11:53 0 komentarzy

    Dietetycy i eksperci od żywienia obalają najgłębiej zakorzenione mity na temat odżywiania. Choć wielu z nas święcie w to wierzyło, wcale nie jest tak, że szpinak gwarantuje nam zdrowie, a czekolada – problemy skórne. Otóż cała promocja szpinaku to pewne nieporozumienie – mówi specjalista od żywienia Catherine Saxelby, autorka dziewięciu książek na temat odżywiania.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.