abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
alkohol białe wino burbon czerwone wino pijaństwo wódka Lifestyle - poniedziałek, 21 grudzień, 2009 - 16:07 - 0 komentarzy

Zbliżają się święta i sylwester, pijemy wówczas alkohol i następnego dnia zazwyczaj cierpimy z powodu okropnego kaca. Jeśli należymy do tych osób, którym zdarza się przesadzić z ilością wypitych procentów, powinniśmy się trzymać trunków o jasnym zabarwieniu, albowiem, jak twierdzą naukowcy, wywołują one lżejszego kaca…

Ciemne alkohole, takie jak burbon, zawierają więcej toksycznych właściwości, które powodują gorszego kaca, niżeli te jasne, jak na przykład czysta wódka, a zatem wypicie burbona spowoduje gorszego kaca niż wódka.

  • poniedziałek, 14 grudzień, 2009 - 15:49 0 komentarzy

    Picie szampana, tak jak kakao, jest dobre dla serca, twierdzą naukowcy. W badaniu, które zostanie opublikowane w tym tygodniu na łamach czasopisma „British Journal of Nutrition”, zespół kierowany przez dra Jeremy’ego Spencera z Reading University, twierdzi, że szampan ma takie same zalety zdrowotne, jak czerwone wino.

    Ten szlachetny trunek zawiera przeciwutleniacze polifenolowe, które, jak się wierzy, ograniczają szkodliwe działanie wolnych rodników na komórki w organizmie. Antyoksydanty te spowalniają usuwanie tlenku azotu z krwi, obniżają ciśnienie, zmniejszając tym samym ryzyko chorób serca i udaru mózgu.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 31 sierpień, 2009 - 15:17 0 komentarzy

    Picie lampki wina dziennie może zwiększyć ryzyko pojawienia się migotania przedsionków – donoszą najnowsze badania. Mimo że lekarze rekomendują lampkę wina dziennie jako dobrą dla zdrowia, to ostatnie badania wykazały, że może to prowadzić do nieregularnego i szybszego bicia serca.

    Badaniami zostało objętych prawie 9000 osób z Wielkiej Brytanii, Skandynawii i USA, które w ciągu tygodnia wypijały około dziesięciu różnego rodzaju drinków (o stężeniu alkoholu takim samym jak w winie). Okazało się, że były one o 80 proc. bardziej narażone na  migotanie przedsionków niż osoby pijące w ciągu tygodnia zdecydowanie mniej alkoholu. W trakcie badań u 353 pacjentów pojawił się problem migotania przedsionków.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 3 sierpień, 2009 - 09:15 0 komentarzy

    Naukowcy już wielokrotnie udowadniali zdrowotny wpływ czerwonego wina. Wiadomo, że zmniejsza ono ryzyko tworzenia zakrzepów, pomaga zwalczać nowotwory, wzmacnia działanie terapii antywirusowych oraz działa odmładzająco. Najnowsze badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Glasgow pozwalają dodać do tej listy kolejną korzyść umiarkowanego picia czerwonego wina: działanie przeciwzapalne.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 21 maj, 2009 - 10:55 0 komentarzy

    Tak zwana wiedza potoczna pełna jest różnych przekonań na temat zdrowego odżywiania i wpływu określonej diety na wygląd naszego ciała. Eksperci przyjrzeli się niektórym z tych wierzeń, aby sprawdzić, czy jest w nich ziarnko prawdy.

    Szpinak wzmacnia i dodaje sił
    Eksperci i dietetycy za rozpowszechnienie tego mitu obwiniają bohatera popularnego komiksu i kreskówki – marynarza Popeye. Okazuje się jednak, że magiczne działanie szpinaku nie ma wiele wspólnego z prawdą. Choć warzywo to jest bogate w żelazo, to zarazem jest ono trudno przyswajalne przez organizm.
    Jeżeli komuś zależy na szybkim przyroście masy mięśniowej, należy mu polecić spożywanie czerwonego mięsa. Niestety, dietetycy podkreślają zarazem liczne negatywne skutki jedzenia tego mięsa w większych ilościach.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.