abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dzieci długość życia człowieka niegrzeczne dzieci niepełnosprawność Nowinki - niedziela, 13 grudzień, 2009 - 11:45 - 1 komentarz

Chłopcy, którzy są niegrzeczni w wieku 10 lat, mają większe prawdopodobieństwo zgonu zanim osiągnął 50 rok życia, twierdzą naukowcy.

Badanie przeprowadzone przez zespół naukowy z Cardiff University odkryło, iż dzieci, które stale źle się zachowywały w szkole, miały sześciokrotnie większe prawdopodobieństwo śmierci lub niepełnosprawności, zanim osiągnęły 48 lat.

Na potrzeby eksperymentu obserwowano 400 chłopców z południowego Londynu, pochodzących z tego samego środowiska. Byli oni monitorowani od 8 roku życia do momentu osiągnięcia 48 lat.

  • czwartek, 3 grudzień, 2009 - 15:07 1 komentarz

    Ograniczenie spożywania pewnego białka, znajdującego się w rybach i mięsie, może spowolnić proces starzenia się oraz przedłużyć długość życia. Naukowcy od dawna wierzą, iż niezwykle niskokaloryczna dieta może prowadzić do dłuższego życia.

    Brytyjscy badacze odkryli, że kluczem do sukcesu jest obniżenie konsumpcji specyficznego białka. Znaczy to, iż przez proste ograniczenie spożywania żywności zawierającej to białko, takiej jak mięso, ryby i niektóre orzechy, ludzie powinni żyć dłużej, bez potrzeby zmniejszania ilości posiłków.

    czytaj dalej »
  • środa, 16 wrzesień, 2009 - 09:30 0 komentarzy

    W tym miesiącu 200 naukowców zgromadziło się na Queens' College Cambridge, by dyskutować nad możliwością wydłużenia życia człowieka, a nawet osiągnięciem nieśmiertelności. Konferencja Strategies for Engineered Negligible Senescence (SENS) zgromadziła specjalistów z różnych dziedzin, np. inżynierów, specjalistów od sztucznej inteligencji, prawa, demografii i polityków.

    Większość ludzi nie zdaje sobie nawet sprawy, jak szybki jest postęp medycyny w tej dziedzinie – stwierdził doktor Aubrey de Grey, redaktor magazynu „Rejuvenation Research”. – Postęp medycyny zapewnia, że dziecko urodzone dzisiaj może przeżyć od 120 do 150 lat. Uważam, że nawet dłużej. Jeśli dokonamy przełomu w ciągu następnych 25 lat, ludzie mogliby żyć nawet 1000 lat – dodaje.

    czytaj dalej »
  • piątek, 19 czerwiec, 2009 - 18:54 0 komentarzy

    Mężczyźni, którzy poślubili młodsze kobiety, żyją przeciętnie dłużej niż ich rówieśnicy. Ryzyko przedwczesnej śmierci spada u nich o jedną piątą, jeżeli ich małżonka jest o 15–17 lat młodsza i o 11%, jeżeli partnerka urodziła się 7–9 lat później. Zależność działa też w drugą stronę: mężczyźni, którzy poślubili starsze kobiety, są bardziej zagrożeni przedwczesną śmiercią. Do takich wniosków doszli badacze z niemieckiego Max Planck Institute. Przeanalizowali oni dane na temat zgonów, które nastąpiły w Danii między 1990 a 2005 rokiem.
    Wśród kobiet nie zaobserwowano tego typu wpływów. Zdecydowanie najzdrowszą dla nich opcją jest poślubienie rówieśnika. Okazuje się bowiem, że kobiety, których mężowie są albo 7–9 lat młodsi, albo starsi, są pięciokrotnie bardziej narażone na przedwczesną śmierć. To ryzyko wzrasta jeszcze bardziej (do 30%), jeżeli różnica wieku między małżonkami wynosi 15–17 lat.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.