abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
choroba cukrzyca cukrzyca cukrzyca typu 2 ćwiczenia dieta dieta cukrzyca Nowinki - piątek, 30 październik, 2009 - 16:00 - 0 komentarzy

Przestrzeganie zasad prawidłowego odżywiania i regularne ćwiczenia mogą odsunąć ryzyko cukrzycy nawet o dekadę – sugerują najnowsze badania.

Amerykańscy naukowcy objęli badaniami 3000 osób z nadwagą, które wzięły udział w 3-letnim cukrzycowym programie prewencyjnym. Osoby te zostały podzielone na trzy grupy – te, u których stosowano zarówno dietę, jak i ćwiczenia, grupę, gdzie podawano leki na cukrzycę oraz grupę, w której stosowano placebo. Okazało się, że najkorzystniej wpadła grupa, gdzie zastosowano dietę jako środek do zapobiegnięcia pojawienia sięcukrzycy. Wszystkie grupy miały możliwość stosowania treningów w ciągu trzech lat trwania obserwacji.

  • środa, 19 sierpień, 2009 - 22:08 0 komentarzy

    Badania opublikowane w British Medical Journal wykazały, iż pacjenci biorący rosiglitazone – znany także pod nazwą Avandia lek na cukrzycę typu 2 bardziej narażeni na niewydolność serca, a wśród starszych osób nawet śmierć niż osoby zażywające inne tego typu medykamenty.

    Producent preparatu GlaxoSmithKline (GSK) stwierdził, iż inne badania nie wykazały podobnych wyników. Dziesiątki tysięcy pacjentów w Wielkiej Brytanii biorą rosiglitazone, gdyż czyni ich organizm bardziej podatnym na insulinę. Problem zauważono już dwa lata temu i opisano w czasopiśmie New England Juornal of Medicine –sugerowano w nim, że rosiglitazone może zwiększać ryzyko zawału serca.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 27 lipiec, 2009 - 11:15 0 komentarzy

    Jak podaje raport Diabetes UK, najbiedniejsi obywatele Wielkiej Brytanii są dwa razy bardziej narażeni na zachorowanie na cukrzycę niż przeciętni obywatele tego kraju. Poza tym u osób, które mieszkają w domach pozbawionych wody, kanalizacji czy też prądu, pojawia się większe ryzyko wystąpienia komplikacji. Przyczyniają się do tego otyłość, brak ruchu, uboga i monotonna dieta oraz palenie.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 23 lipiec, 2009 - 09:00 0 komentarzy

    Latynoski i Afroamerykanki w wieku 20 lat gromadzą więcej tłuszczu na brzuchu niż mężczyźni i starsze od nich krajanki. Przez to znajdują się w grupie podwyższonego ryzyka zachorowalności na cukrzycę typu 2.

    Badania przeprowadzone na Wake Forest University Baptist Medical Center w Winston-Salem odkryły, że u młodych kobiet gromadzi się zarówno wewnętrzna tkanka tłuszczowa wokół organów wewnętrznych, jak i podskórna – która widoczna jest w postaci wałeczków. Odkładanie się tłuszczu zauważono w większej ilości u kobiet niż u mężczyzn.

    czytaj dalej »
  • piątek, 3 lipiec, 2009 - 12:03 0 komentarzy

    Ostatnie badania nad lekiem dla diabetyków o nazwie Lantus sugerują, że jego zażywanie może powodować raka. Odkrycie to – mimo że jeszcze do końca nie zostało potwierdzone – wywołało natychmiastowy spadek sprzedaży tego leku w wielu krajach. 

    Lantus, preparat stosowany przez diabetyków jako sztuczna forma insuliny, od 2000 roku zyskał sporą popularność i był zażywany przez duży odsetek osób cierpiących na cukrzycę na całym świecie. Zaleta Lantusa polega na tym, że jest on wstrzykiwany tylko raz w ciągu dnia, kiedy inne preparaty trzeba aplikować kilka razy dziennie. Amerykańskie Stowarzyszenie Diabetologiczne podaje w wątpliwość wyniki tych badań – zarzuca im niedokładność i brak jednoznacznych wyników. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 kwiecień, 2009 - 11:24 0 komentarzy

    Chińscy naukowcy twierdzą, że wynaleźli niskokaloryczny sok warzywny o małej zawartości cukru dla chorych na cukrzycę oraz ludzi o wysokim stężeniu cukru we krwi. Użyli do tego, jak mówią, bakterii produkujących kwas mlekowy (LAB), które mają usuwać z soku węglowodany, lecz pozostawiać w nim jego smak, witaminy i wartości odżywcze. Bakterie LAB, nazywane również probiotykami, są powszechnie stosowane do wyrobu jogurtów i serów.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.