abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
ciąża cukrzyca typu 2 dieta dieta wysokotłuszczowa metabolizm tłuszcze nasycone Lifestyle - sobota, 2 lipiec, 2011 - 11:00 - 0 komentarzy

Dieta wysokotłuszczowa u osób dorosłych może powodować powstawanie cukrzycy typu II. Skutek ten można odwrócić za stosując zasady racjonalnego odżywiania - uważać jednak powinny kobiety, będące w ciąży. Dla ich dzieci duża zawartość tłuszczy nasyconych w diecie może być groźna.

Opublikowane we wrześniowym wydaniu Journal of Lipid Research wyniki badań wskazują, że metabolizm dziecka, którego matka w ciąży lub okresie karmienia stosowała taką dietę, może zostać uszkodzony - i zwiększyć ryzyko cukrzycy także u niego.

  • piątek, 25 wrzesień, 2009 - 23:20 0 komentarzy

    Nowe badania przeprowadzone przez UT Southwestern Medical Center twierdzą, iż tłuszcz z danych potraw, które spożywamy, idzie najpierw do mózgu, a kiedy już się w nim znajdzie, to cząsteczki tego tłuszczu powodują, iż mózg wysyła informacje do komórek organizmu, by te ignorowały informacje tłumiące apetyt od leptyny (białko) i insuliny, hormonu odpowiedzialnego za kontrolę wagi.

    Stwierdzono, że to właśnie kwas palmitynowy (rodzaj tłuszczu) może w szczególny sposób wzbudzać powyższy proces.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 8 wrzesień, 2009 - 11:30 0 komentarzy

    Naukowcy z Oxfordu przeprowadzili badania, czy szczury karmione dietą wysokotłuszczową przez kilka dni wykażą jakiekolwiek zmiany w zdolnościach poznawczych i fizycznych.

    42 zwierzęta karmiono najpierw dietą, która miała 7,5% tłuszczu. Zmierzono ich kondycję na bieżni – ile były w stanie przebiec – jak również pamięć krótkotrwałą, wykorzystując do tego zadania w labiryncie. Następnie połowa szczurów przeszła na dietę, w której 55% kalorii pochodziło właśnie z tłuszczu. Po pięciu dniach porównano obie grupy. Okazało się, że szczury na diecie wysokotłuszczowej przebiegły długość o 30% mniejszą niż na początku badań. Po dziewięciu dniach – mniejszą o 50%. Robiły także szybciej błędy w labiryncie, stąd też wniosek, że ich możliwości umysłowe się obniżyły.

    czytaj dalej »
  • piątek, 29 maj, 2009 - 10:48 1 komentarz

    Brytyjscy lekarze opracowali nowy sposób leczenia epilepsji. Dziewięcioletniej epileptyczce Lucy Murphy zalecono specjalną dietę wysokotłuszczową. Dziewczynka każdego dnia zjada po kilka misek bitej śmietany; dodaje śmietanę praktycznie do każdego posiłku.

    Chodzi o to, by tłuszczami zastąpić węglowodany w roli głównego składnika odżywczego i „paliwa” dla mózgu. Zmiany w diecie były już ostatnią deską ratunku dla Lucy Murphy – jej epilepsja była już tak zaawansowana, że miała po kilkadziesiąt ataków dziennie. Leki nie pomagały na tyle, by poprawić jakość jej życia. Bywały takie tygodnie, że więcej dni spędzała w szpitalu niż w domu.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.