abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
antyoksydanty cholesterol cukrzyca czekolada gorzka czekolada kakao miażdżyca wylew Lifestyle - czwartek, 1 październik, 2009 - 12:30 - 0 komentarzy

Oto dobre wiadomości dla miłośników czekolady – spożywanie tego bogatego w antyoksydanty smakołyku prowadzi do zmniejszenia ryzyka wystąpienia miażdżycy naczyń krwionośnych, która jest główną przyczyną ataków serca, chorób tętnic obwodowych, choroby wieńcowej i wylewu.

Wiele wcześniejszych badań pokazywało już zdrowotne właściwości czekolady – obniża ona ciśnienie krwi czy pomaga w funkcjonowaniu naczyń krwionośnych. Kakao zawarte w czekoladzie zawiera flawonaidy, rodzaj antyoksydantu. Niektóre badania potwierdziły, że kakao ma nawet działanie przeciwzapalne.

  • piątek, 14 sierpień, 2009 - 15:10 0 komentarzy

    Naukowcy znaleźli kolejny powód, aby jeść czekoladę. Najnowsze badania wykazały bowiem, że jedzenie czekolady kilka razy w ciągu tygodnia zmniejsza ryzyko zgonu w wyniku zawału serca. 

    Wyniki badań, które oficjalnie ukażą się we wrześniowym wydaniu „Journal of Internal Medicine”, wykazały, że miłośnicy czekolady zmniejszają u siebie prawie trzykrotnie ryzyko zawału serca w porównaniu z osobami, które czekoladę jedzą bardzo rzadko. 

    Wcześniejsze badania wykazały inne prozdrowotne właściwości czekolady – chroni serce osób starszych, obniża ciśnienie oraz usprawnia przepływ krwi

    czytaj dalej »
  • piątek, 24 lipiec, 2009 - 11:10 0 komentarzy

    Naukowcy z University of East Anglia i Norfolk and Norwich University Hospital prowadzą badania, w których sprawdzają, czy zawarte w czekoladzie flawonoidy mogą zmniejszyć ryzyko chorób serca u kobiet po menopauzie z rozpoznaną cukrzycą typu 2.

    Flawonoidy to naturalne antyoksydanty pomagające utrzymać ciało w zdrowej kondycji. Panie codziennie zjadały po dwa tafelki słodkości przez rok. Teraz badania wkraczają w ostatnią fazę i naukowcy szukają ochotniczek do kolejnej grupy, która będzie spożywała supermocną czekoladę stworzoną specjalnie przez belgijskich dostawców.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.