abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
karmienie piersią Mężczyzna mleko matki Nowinki nowotwory rak jąder zanieczyszczenia - wtorek, 29 wrzesień, 2009 - 12:30 - 0 komentarzy

Duńskie badania sugerują, że zanieczyszczone środowisko zakłóca gospodarkę hormonalną w organizmie człowieka, co może tłumaczyć, dlaczego tak wielu mężczyzn zapada na raka jąder. Duńczycy są cztery razy bardziej narażeni na zachorowanie niż Finowie. W Danii jest również wysoki odsetek mężczyzn, którzy mają problemy reprodukcyjne.

Naukowcy zbadali poziom 121 chemikaliów w 68 próbkach mleka kobiet z Danii i Finlandii. Odkryli ogromną różnicę pomiędzy nimi. Mleko Dunek miało wysoki poziom takich chemikaliów jak dioksyny, polichlorek bifenylu i pestycydy. Badacze traktują poziom niebezpiecznych substancji jako znacznik wystawienia na zanieczyszczenia w macicy.

  • środa, 16 wrzesień, 2009 - 19:04 1 komentarz

    Pomimo tego, iż zmodyfikowane mleko zawiera korzystny dla niemowlęcia kwas dokozaheksaenowy (DHA) bedący kwasem tłuszczowym omega-3, to mleko z piersi matki nadal pozostaje najlepszym źródłem substancji odżywczych dla jej dziecka.

    Niemowlęta przyjmujące zmodyfikowane mleko Enfamil z dodatkiem DHA osiągnęły lepsze wyniki na testach badających umiejętności poznawcze niż niemowlęta, które były karmionie zmodyfikowanym mlekiem, ale bez dodatku DHA. DHA jest substancją naturalnie występującą w kobiecym mleku, aczkolwiek substancji tej brak w większości komercyjnych mlek w proszku przeznaczonych dla niemowląt.

    czytaj dalej »
  • środa, 2 wrzesień, 2009 - 20:24 0 komentarzy

    Leki powszechnie używane do leczenia krwotoku po porodzie mogą uniemożliwić karmienie piersią, twierdzi badanie.

    Zdaniem naukowców z Swansa University leki przyjmowane do zahamowania krwawienia oraz duże ilości środków przeciwbólowych mogą wstrzymywać produkcję mleka. Jednakże ekspert ostrzegł, iż badanie nie zdołało dojść do żadnych niezbitych dowodami konkluzji.

    Brytyjski Department of Health zaleca karmienie piersią przez pierwsze sześć miesięcy ze względu na zalety zdrowotne, jakie ono niesie dla dziecka oraz matki.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 13 sierpień, 2009 - 17:24 0 komentarzy

    Naukowcy opisują kolejny dowód na to, że karmienie piersią obniża ryzyko raka u młodych kobiet obciążonych szczególnie wysokim ryzykiem, czyli z dodatnim wywiadem rodzinnym.

    Chociaż opisywano już protekcyjny wpływ laktacji na ryzyko raka piersi, najnowsze doniesienie wskazuje na małe jej znaczenie w całej grupie kobiet w wieku premenopauzalnym. Natomiast w przypadku kobiet, których krewna pierwszego stopnia, matka lub siostra, chorowały na raka piersi, ryzyko zmniejsza sie nawet o 59%, czyli zbliża się do występującego w populacji ogólnej.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 11 sierpień, 2009 - 13:55 0 komentarzy

    Sierpień został ogłoszony Światowym Miesiącem Karmienia Piersią. Mleko matki jest najlepszym pożywieniem dla niemowlęcia, a karmienie pozwala organizmowi matki szybciej wrócić do równowagi po porodzie. Zwiększa również odporność dzieci. El Dorado County Public Health Nurses, dostrzegając zalety takiego rodzaju karmienia, zachęca młodych rodziców do dowiedzenia się o nim więcej i przygotowało listę wskazówek.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 23 lipiec, 2009 - 21:40 0 komentarzy

    Kuracja antyretrowirusowa przynosi nadzieję karmiącym matkom zakażonym wirusem HIV. Naukowcy odkryli, że stosowana u karmiących matek bądź karmionych piersią niemowląt przynosi efekty i pomaga chronić dziecko przed zarażeniem wirusem HIV. Mleko matki jest źródłem zakażenia dla około 420 tysięcy dzieci rocznie.

    Rozprzestrzenianie się wirusa tą drogą stanowi duży problem, zwłaszcza wśród ubogiej ludności krajów afrykańskich, gdzie zakażona matka zmuszona jest karmić dziecko piersią, ryzykując przeniesienie wirusa, lub też stosować preparaty dla dzieci na bazie miejscowej, często zanieczyszczonej i szkodliwej wody.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 16 lipiec, 2009 - 21:14 0 komentarzy

    Dyskusje na temat karmienia piersią na ogół skupiają się na zachęcaniu kobiet do naturalnego karmienia (nawet do kilkunastu miesięcy), omawianiu jego zdrowotnego wpływu na rozwój niemowlęcia i rozwiewaniu obaw kobiet na ten temat. Natomiast rzadko wspomina się i służy wsparciem kobietom, które przechodzą ciężkie chwile po odstawieniu dziecka od piersi. Tymczasem niektóre matki mogą nie tylko odczuwać dyskomfort psychiczny, ale także problemy natury zdrowotnej. W szczególności może to dotyczyć kobiet, które wykarmiły w swoim życiu już kilkoro dzieci.

    czytaj dalej »
  • środa, 15 lipiec, 2009 - 16:30 0 komentarzy

    Kampanie prozdrowotne kładą zazwyczaj nacisk na pozytywne konsekwencje karmienia piersią. Z najnowszych badań naukowców z Cambridge wynika tymczasem, że matki, które karmią dzieci butelką, pozbawione wsparcia i informacji, popadają w poczucie winy i niekompetencji.

    Brak wiedzy na temat tego, jak należy przygotować mleko, jak prawidłowo karmić butelką, może nawet prowadzić do pierwszych rodzicielskich błędów.

    czytaj dalej »
  • środa, 1 lipiec, 2009 - 13:41 0 komentarzy

    Karmienie noworodków piersią, w szczególności w pierwszych dniach po urodzeniu, pomaga uchronić przewód pokarmowy dziecka przed późniejszymi urazami i infekcjami. Mleko produkowane przez matkę w pierwszych dniach po urodzeniu jest szczególnie bogate w substancję ochronną, która wyściela jelita dziecka i działa jak plaster zabezpieczający przed urazami i odbudowujący uszkodzone tkanki. Substancję tę można też znaleźć, ale w dużo mniejszych ilościach, w mleku matki produkowanym kilka dni po urodzeniu. Nie zawierają jej natomiast mieszanki mleczne do karmienia niemowląt.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 23 czerwiec, 2009 - 14:45 0 komentarzy

    Gwiazdy show-biznesu, które pokazują się w bikini w kilka tygodni po porodzie, dają zły przykład pozostałym kobietom. Nie należy się odchudzać zaraz po porodzie. Rozpoczęcie intensywnych ćwiczeń i restrykcyjnej diety może się okazać szkodliwe dla zdrowia matki i dziecka. Większości kobiet powrót do normalnej wagi po porodzie powinien zająć od 3 miesięcy do roku. Z czasem, pod warunkiem że matka podczas ciąży stosowała właściwą dietę, sama zacznie dostrzegać, że traci na wadze. Karmienie piersią i pierwsze, najbardziej intensywne miesiące opieki nad dzieckiem powinny zrobić swoje, bez wyciskania dodatkowych kilogramów na siłowni. Eksperci podkreślają, że przybieranie na wadze podczas ciąży jest procesem właściwym i koniecznym. Dodatkowe kalorie są niezbędne dla zapewnienia płodowi wszystkich wartości odżywczych. Po porodzie matka nadal potrzebuje natomiast więcej energii na karmienie piersią i zapewnienie dziecku opieki. 

    czytaj dalej »
  • piątek, 15 maj, 2009 - 14:27 0 komentarzy

    UNICEF w Wielkiej Brytanii nagrodził miejscowe oddziały publicznej służby zdrowia oraz stowarzyszenia na rzecz zdrowia za ich aktywność w promowaniu karmienia piersią. Zbiegło się to z obchodami Tygodnia Świadomości o Karmieniu Piersią. Dowiedziono, że karmienie piersią ma korzystny wpływ na zdrowie dziecka, a także jego matki.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.