abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Kości

alkohol kości osteoporoza piwo ryzyko łuszczyca Lifestyle Raporty - sobota, 21 sierpień, 2010 - 11:00 - 0 komentarzy

Chyba żaden temat dietetyczny nie wywołuje takich kontrowersji, jak spożywanie alkoholu. W tym oczywiście również jednego z najbardziej popularnych trunków: piwa. Dlatego też co pewien czas pojawiają się doniesienia o wynikach badań dotyczących jego wpływu na zdrowie człowieka.

Tym razem znaleziono powiązanie pomiędzy spożywaniem piwa a zwiększonym ryzykiem łuszczycy. Z drugiej zaś strony okazuje się, że jasne piwo jest zdrowe dla kości.

  • czwartek, 13 maj, 2010 - 10:30 0 komentarzy

    Badania nad związkiem regularnego wykonywania ćwiczeń fizycznych a gęstością i wytrzymałością kości, prowadzone są już od dawna - głównie na potrzeby sportowców. Wiadomo już, że u młodzieży istnieje zależność pomiędzy obciążaniem kośćca podczas treningów, a jego lepszą ogólną kondycją.

    Niedawno stwierdzono jednak, że dla dziewczynek najlepsza jest w tym przypadku gimnastyka artystyczna, z wykorzystaniem obręczy i wstążek. Nie trzeba jej nawet uprawiać zawodowo ani szczególnie intensywnie.

    czytaj dalej »
  • środa, 14 październik, 2009 - 15:40 3 komentarze

    Wielu ludzi obawia się starzenia, nie zdając sobie sprawy z tego, iż bez względu na wiek niektóre z naszych organów wewnętrznych mają zaledwie kilka tygodni, a nawet kilka dni.
    Dzieje się tak, ponieważ nasze narządy stale się odnawiają. Poniżej mamy podany wiek niektórych organów.

    Wątroba – wiek 5 miesięcy
    Wątroba jest znana ze swojej niesamowitej zdolności do naprawy i ponownego rozwoju dzięki bogatemu zaopatrzeniu w krew. Dzięki temu może ona stale pracować przy wydalaniu toksyn z naszego organizmu.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 13 październik, 2009 - 09:30 0 komentarzy

    Amerykańskim naukowcom udało się stworzyć kawałek kości żuchwy z komórek macierzystych dorosłego człowieka. Jest to pierwsza, całkowita i anatomicznych rozmiarów kość stworzona w ten sposób. Naukowcy mają nadzieję, że ta technika będzie używana nie tylko w leczeniu stawów i złączeń, ale także innych urazów kości. Wyniki badań, które były prowadzone na Columbia University, opublikowano w „Proceedings of the National Academy of Sciences”.

    czytaj dalej »
  • środa, 30 wrzesień, 2009 - 18:30 0 komentarzy

    W czwartek 24 września 2009 r. w Nowohuckim Centrum Kultury w Krakowie odbyła się konferencja prasowa pt. „OSTEOPOROZA W POLSCE 2009”. Zorganizowano ją w ramach III Środkowo-Europejskiego Kongresu Osteoporozy
    i Osteoartrozy, który odbywa się w Krakowie w dniach 24 - 26 września br. 

    Inicjatorem, Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego Kongresu Osteoporozy jest dr. hab. med. Edward Czerwiński, od lat związany z problematyką tego schorzenia, którym dotkniętych jest 2,8 mln. osób w Polsce. 

    Udział w kongresie bierze ok. 700 lekarzy, w tym 120 zza granicy – m.in. takie sławy w dziedzinie badań nad osteoporozą, jak prof. John A. Kanis z Wielkiej Brytanii, przewodniczący grupy roboczej WHO oraz Przewodniczący IOF, prof. Sokrates Papapoulos z Holandii, prof. Jean-Yves Register z Belgii, prof. Rene Rizzoli ze Szwajcarii. 

    czytaj dalej »
  • sobota, 19 wrzesień, 2009 - 09:30 0 komentarzy

    Amerykańskie badania przeprowadzone na myszach sugerują, że picie zielonej herbaty może osłabiać kości.
    Myszy z nadwagą i bez niej otrzymywały różne ilości ekstraktu z zielonej herbaty – 0%, 1% i 2% jako dodatek do swojej diety. Poprzednie badania pokazały, że przyjmowanie 1% ekstraktu z tej rośliny obniża ryzyko chorób sercowo-naczyniowych w Japonii i chroni grube myszy przed obtłuszczeniem wątroby.

    czytaj dalej »
  • środa, 26 sierpień, 2009 - 15:50 0 komentarzy

    Na malowniczo położonych terenach Irlandii (Ballyshannon) odkryto dwa starożytne szkielety, dzięki którym możliwe będzie rozwiązanie problemu dotyczącego rzadkiego schorzenia kości. 

    Szczątki zostały odkryte na jednym ze średnowiecznych cmentarzy w Ballyshannon. Do tej pory cmentarzem nie interesowały się żadne stowarzyszenia naukowe i nie był on badany do 2006 r. W trakcie trwających wykopalisk odkryto około tysiąca szczątek kobiet, mężczyzn i dzieci, w tym dwa szkielety z ciężką – genetycznie uwarunkowaną – chorobą kości, które mogą pomóc w nauczeniu się czegoś więcej o tej rzadkiej przypadłości.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 20 sierpień, 2009 - 12:20 0 komentarzy

    Badania pilotażowe, które opublikowano w czasopiśmie „Topics in Geriatric Rehabilitation”, sugerują, że codzienne krótkie ćwiczenia jogi mogą wpłynąć na gęstość kości i tym samym chronić, a nawet leczyć osteoporozę.

    Rezultaty były znaczące – mówi doktor Loren Fishman, profesor Columbia College of Physicians and Surgeons, współautor książki „Joga dla artretyków” – i w ciągu dwóch lat nie było groźniejszych wypadków. Fishman uważa, że joga jest alternatywą dla bisfosfonianów, leków takich jak Fosamax, które mają zwiększać masę kości i obniżać ryzyko złamań w osteoporozie, może jednak powodować poważne efekty uboczne.

    czytaj dalej »
  • środa, 19 sierpień, 2009 - 16:56 0 komentarzy

    Naturalny klej używany przez morskie stworzenia do konstrukcji podmorskich budowli otworzył przed naukowcami nowe możliwości naprawy roztrzaskanych w wypadkach i innych zdarzeniach kości.

    Piaskowe zamki, budowane przez morskie organizmy w celu ochrony przed wzburzonymi falami, składają się z piasku i kawałków muszli połączonych ze sobą za pomocą produkowanego przez te organizmy kleju. Na międzynarodowym zjeździe American Chemical Society naukowcy ogłosili, że udało im się wytworzyć wzorowany na nim klej, osiągając niezwykle pożądane spoiwo dla połamanych kości.

    Tradycyjne metody spajania kości wykorzystują gwoździe, bolce oraz metalowe śruby. Jednak niezwykle trudno jest połączyć małe odłamki kostne za pomocą śrub oraz drutu – powiedział Russel Steward, bioinżynier z University of Utah w Salt Lake City.

    czytaj dalej »
  • środa, 8 lipiec, 2009 - 17:10 0 komentarzy

    Firma farmaceutyczna Amgen ujawniła, że kolejna faza eksperymentów nad jej nowym lekiem zapobiegającym osłabieniu kości u chorych na raka dała bardzo obiecujące wyniki. Lek zawierający substancję czynną denosumab okazał się skuteczniejszy od stosowanych obecnie środków. Nadal trwają badania nad jego bezpieczeństwem i skutecznością. Producenci spodziewają się, że denosumab może uzyskać akredytację amerykańskiej FDA i trafić na półki aptek już w październiku tego roku.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 22 czerwiec, 2009 - 13:15 0 komentarzy

    Niemieccy naukowcy znaleźli „przełącznik” molekularny odpowiadający za powstawanie osteoporozy – choroby zwyrodnieniowej kości, która dotyka miliony osób, zwłaszcza kobiet w okresie pomenopauzalnym.Autorami odkrycia są naukowcy z berlińskiego Centrum Medycyny Molekularnej im. Maksa Delbruecka (MDC).Udało się im zidentyfikować mechanizm molekularny, który reguluje równowagę między procesami tworzenia kości a ich rzeszotowienia. Jak dotąd nie było wiadomo, co powoduje utratę gęstości kości i ich ubytki. Niemieccy naukowcy, we współpracy z Holendrami i Amerykanami, odkryli nierównowagę ilościową między osteoblastami – czyli komórkami, z których formują się kości – a osteoklastami, które odpowiadają za ich „dziurawienie”.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.