abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
choroba cukrzyca cukrzyca cukrzyca dieta kwasy tłuszczowe Nowinki tłuszcze nienasycone - poniedziałek, 12 październik, 2009 - 14:30 - 0 komentarzy

Badania przeprowadzone na Ohio State University w Columbus pokazały, że jedzenie określonych rodzajów tłuszczów może pomóc schudnąć otyłym kobietom chorym na cukrzycę. W badaniach wzięło udział 35 kobiet z cukrzycą, które przez 4 miesiące przyjmowały dwa rodzaje tłuszczówkwas linolowy otrzymywany z nasion słonecznika (CLA) i olej szafranowy. Kobiety, które przyjmowały CLA, zauważyły spadek BMI i ogólne zmniejszenie tkanki tłuszczowej. U tych, które przyjmowały olej szafranowy, BMI się nie zmieniło, ale zmniejszył się ich obwód w pasie, poprawił poziom cukru we krwi, co pozwoliło na lepsza kontrolę cukrzycy.

  • czwartek, 1 październik, 2009 - 17:49 1 komentarz

    Ostatnie badania sugerują, że kwasy tłuszczowe omega-3 są związane z mniejszym wskaźnikiem występowania otyłości i mogą odgrywać rolę w utracie wagi. To stwierdzenie uzupełnia coraz szerszą gamę literatury, która mówi o korzyściach zdrowotnych płynących ze spożywania kwasów omega-3.

    Kwasy tłuszczowe omega-3, które nazywane są również wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi, nie są produkowane przez organizm ludzki, a zatem źródłem tych niezbędnych dla naszego zdrowia substancji są ryby, oleje roślinne oraz orzechy.

    czytaj dalej »
  • piątek, 25 wrzesień, 2009 - 23:20 0 komentarzy

    Nowe badania przeprowadzone przez UT Southwestern Medical Center twierdzą, iż tłuszcz z danych potraw, które spożywamy, idzie najpierw do mózgu, a kiedy już się w nim znajdzie, to cząsteczki tego tłuszczu powodują, iż mózg wysyła informacje do komórek organizmu, by te ignorowały informacje tłumiące apetyt od leptyny (białko) i insuliny, hormonu odpowiedzialnego za kontrolę wagi.

    Stwierdzono, że to właśnie kwas palmitynowy (rodzaj tłuszczu) może w szczególny sposób wzbudzać powyższy proces.

    czytaj dalej »
  • środa, 16 wrzesień, 2009 - 11:30 0 komentarzy

    Naukowcy odkryli, że tłuszcz z określonego typu żywności, włączając do tej grupy lody i burgery, dociera bezpośrednio do mózgu i wyzwala informację, która dociera do komórek organizmu, aby ignorowały hormon hamujący łaknienie, odpowiadający za regulację wagi. Efekt może trwać kilka dni i sabotować wysiłki powrotu do zdrowego sposobu odżywiania.

    Normalnie nasze ciało sygnalizuje nam, kiedy głód został zaspokojony, ale nie zawsze dzieje się tak, gdy jemy coś smacznego – stwierdza doktor Deborah Clegg z UT Southwestern Medical Centre w Dallas, prowadząca badania. – Pokazaliśmy, że chemia mózgu danej osoby może zmienić się w krótkim czasie. Nasze odkrycia sugerują, że gdy jemy coś bogatego w tłuszcze, nasz mózg zostaje „uderzony” przez kwasy tłuszczowe i opiera się działaniu insuliny i leptyny. Jeśli mózg nie wyśle sygnału, by przestać jeść, przejadamy się.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 6 sierpień, 2009 - 09:30 0 komentarzy

    Rybi olej stał się ostatnio przedmiotem badań ze względu na jego właściwości ochronne dla serca. Niektórzy kardiolodzy uważają, że czas już, aby nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 miały ustaloną dawkę dziennego zapotrzebowanie dla organizmu, tak jak inne składniki odżywcze.

    czytaj dalej »
  • niedziela, 26 lipiec, 2009 - 12:00 0 komentarzy

    Czy wiedziałaś, że prawie 75 proc. komórek mózgowych tworzy się jeszcze przed narodzeniem dziecka? A kolejne 25 proc. do pierwszego roku jego życia? Bardzo ważną funkcję w prawidłowym rozwoju mózgu dziecka odgrywają kwasy omega- 3. 

    Kwasy omega-3 odgrywają istotną rolę w rozwoju mózgu niemowlaka, jego oczu i układu nerwowego. Ponieważ 75 proc. komórek mózgowych wykształca się jeszcze w łonie matki, to dieta matki dostarcza mu głównie tych kwasów – twierdzą specjaliści.

    czytaj dalej »
  • piątek, 24 lipiec, 2009 - 15:00 0 komentarzy

    Częste spożywanie wielonienasyconych tłuszczy jest dobre dla naszego serca, ale niestety powoduje stany zapalne naszych jelit – donoszą najnowsze badania.

    Naukowcy stwierdzili, że kwas linolowy obecny w tzw. zdrowych margarynach może być przyczyną wrzodziejącego zapalenia okrężnicy. Wnioski zostały wyciągnięte po analizie 200 tys. historii chorób pacjentów. Naukowcy odkryli także, że dieta bogata w inny rodzaj tłuszczu – kwas omega 3, który znajduje się w tłustych rybach, takich jak łosoś czy śledź, zmniejsza ryzyko wrzodów okrężnicy aż o 77 proc

    czytaj dalej »
  • piątek, 24 lipiec, 2009 - 09:58 0 komentarzy

    Kwasy tłuszczowe omega-3, zawarte w dużych ilościach w tłustych rybach, takich jak łosoś czy makrela, chronią przed rozwinięciem się choroby oczu będącej główną przyczyną utraty wzroku w starszym wieku. Zwyrodnienie plamki żółtej polega na degeneracji komórek w tylnej części oka, powodującej utratę widzenia w centralnej części obrazu. Badania przeprowadzone w amerykańskim Narodowym Instytucie Badań nad Oczami w miejscowości Bethesda pokazały, że myszy, którym podawano kwasy omega-3, wykazywały znacznie wolniejszy rozwój choroby oczu lub nawet pewną poprawę widzenia.

    czytaj dalej »
  • piątek, 5 czerwiec, 2009 - 13:33 0 komentarzy

    Artykuł opublikowany w piśmie „Journal of Biological Chemistry” sugeruje, że planując naszą dietę należy zwracać uwagę nie tylko na dużą zawartość zdrowych kwasów tłuszczowych, ale również na odpowiednie ich proporcje. Autorzy sugerują, że współczesna dieta jest zbyt bogata w kwasy omega-6 (zawarte m.in. w mięsie i olejach) w porównaniu z kwasami omega-3 (które można znaleźć w niektórych rybach i oleju lnianym). To zaburzenie proporcji może prowadzić do rozwinięcia stanów zapalnych, a w konsekwencji – do astmy, autoagresji komórek, alergii, chorób serca, zapalenia stawów, a może nawet do niektórych rodzajów raka. 

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.