abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dieta na raka nowotwór rak rak jelita zdrowe odżywianie żywienie Lifestyle - poniedziałek, 15 czerwiec, 2009 - 17:19 - 0 komentarzy

Spadek spożycia wysoko przetworzonego mięsa i wędlin (takich jak bekon czy szynka) pozwoliłby na uratowanie co roku od zachorowania na raka jelit około 3700 osób. Profesor Martin Wiseman ze Światowego Funduszu Badań nad Rakiem podkreśla śmiercionośny potencjał przetworzonego mięsa. Wspominane 3700 osób udałoby sie uratować, gdyby Brytyjczycy ograniczyli spożycie tego typu mięsa do ilości poniżej 70 g na tydzień (co odpowiada trzem plasterkom bekonu, ulubionego przysmaku śniadaniowego Brytyjczyków).

  • poniedziałek, 15 czerwiec, 2009 - 15:46 0 komentarzy

    Siwe pasma na głowie, będące nie tylko wynikiem starzenia się,  lecz także działania czynników zewnętrznych, takich jak promienie UV, toksyny i chemia, mogą być reakcją ochronną przeciw nowotworom. Japońscy naukowcy sugerują, że siwienie może być wynikiem zaniku działania komórek macierzystych produkujących barwnik, jeżeli organizm wykrył w ich DNA zmiany stanowiące zagrożenie. Podobne reakcje mogą zachodzić również w innych tkankach ciała.

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:54 0 komentarzy

    Pojawiły się pewne zastrzeżenia co do wpływu przeciwutleniaczy zawartych w suplementach witaminowych na skuteczność leczenia chemioterapią i radioterapią. Choć na razie negatywny wpływ witamin nie został jeszcze udowodniony, to lekarze na wszelki wypadek odradzają przyjmowanie suplementów pacjentom leczącym nowotwory. Nie należy jednak unikać naturalnych witamin zawartych w owocach i warzywach.

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:35 0 komentarzy

    Kanadyjscy naukowcy mogą stać się autorami prawdziwego przełomu w onkologii – po latach badań udało im się złamać kod genetyczny rzadkiego (i najczęściej śmiertelnego) raka jajnika. Za najgroźniejszą formę tego raka odpowiada tylko pojedyncza mutacja genetyczna – to odkrycie otwiera drogę do całego wachlarza nowych, dużo skuteczniejszych terapii. Znaleziony gen odpowiada za tak zwanego błoniaka ziarnistego jajnika, nieoperacyjną i prawie w ogóle niepoddającą się innym sposobom leczenia odmianę raka. Teraz, dzięki ingerencji w kod genowy nowotworu, dla chorych kobiet pojawia się szansa.

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:28 0 komentarzy

    Codzienne jedzenie grzybów może zmniejszyć ryzyko zachorowania na raka piersi aż o dwie trzecie – ogłaszają chińscy naukowcy. Najsilniejsze właściwości antyrakowe mają grzyby surowe; suszone również przeciwdziałają rozwojowi komórek rakowych, ale w nieco mniejszym stopniu.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 25 maj, 2009 - 17:20 0 komentarzy

    Pacjenci, którzy przechodzą chemioterapię, mogą zażywać kapsułki imbirowe, by zredukować mdłości. Przynoszą ulgę nawet wtedy, gdy zawodzą chemiczne środki przeciwwymiotne.
    Wymioty i mdłości należą do najczęstszych (i najbardziej uciążliwych) skutków ubocznych chemioterapii. Pacjentom, którym nie pomagają tradycyjne środki przeciwwymiotne, przychodzi z pomocą ziołolecznictwo.
    Imbir to korzenna przyprawa o wyrazistym smaku i aromacie, spotykana w jedzeniu i napojach, na przykład w piwie imbirowym czy pierniczkach.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.