abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
cukry glukoza na stres negatywne emocje stres tłuszcze nasycone Lifestyle - środa, 25 listopad, 2009 - 16:20 - 1 komentarz

Najnowsze badania udowadniają, że jedzenie na poprawę humoru może faktycznie przynosić ulgę, nawet kilka lat po traumatycznym przeżyciu. Przegryzanie herbatników, podjadanie ciasteczek, podbieranie smakołyków z szafki, pomaga ludziom w poradzeniu sobie ze złymi wspomnieniami z dzieciństwa — twierdzą naukowcy z University of New South Wales.

Stwierdzono, że żywność tego typu — bogata w cukry i tłuszcze nasycone — działa na mózg jak antydepresant. Zmniejsza tym samym poczucie niepokoju i przygnębienia. Naukowcy po raz pierwszy udowodnili, że „jedzenie na pocieszenie” daje widoczne efekty w... leczeniu traumy. Mimo że badania były przeprowadzane jedynie na szczurach, to badacze uważają, że takie same wyniki uzyskają również w przypadku ludzi. 

  • piątek, 9 październik, 2009 - 12:30 0 komentarzy

    W sytuacjach stresowych wiele osób sięga po ulubione chipsy, słodkie przekąski czy drinki. Jednak nowe badania University of South Carolina pokazują, że ludzie przechodzący znaczące zmiany w życiu często sięgają po nieznane produkty, nawet zdrowsze, i zmieniają styl życia. – Pomimo że jedzenie ma na nas kojący wpływ i rzeczywiście popoprawia nam humor, nie sięgamy po nie tak ochoczo, jak myślimy – mówi Stacy Wood z University of South Carolina. Badania Wood zatytułowane „The Comfort Food Fallacy: Avoiding Old Favourites in Times of Change" zostały opublikowane w „Journal of Consumer Research”.

    czytaj dalej »
  • piątek, 18 wrzesień, 2009 - 10:30 0 komentarzy

    92% Polaków twierdzi, że unikanie stresu skutecznie chroni przed chorobami serca – wynika z badania opinii publicznej przeprowadzonego w ramach programu „Zentiva – zmieniamy przyzwyczajenia”. Umiejętność rozpoznawania stresujących sytuacji i radzenia sobie ze stresem ogranicza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

    Stres sam w sobie nie jest zły. Jest naturalną reakcją organizmu, niezbędną do przetrwania. Niewielkie uczucie napięcia powoduje pobudzenie, ożywienie i aktywność umysłową. Jeśli jednak stres jest zbyt intensywny, musimy go rozładować.

    czytaj dalej »
  • środa, 16 wrzesień, 2009 - 15:43 1 komentarz

    Naukowcy odkryli nowy sposób walki ze stresem – jedzenie melona. Kluczem do pokonania stresu jest enzym zwany ponadtlenkiem dyzmutazy. Ochotnikom podano kapsułki zawierające wyżej wymieniony enzym, u którego wykryto właściwości łagodzące symptomy stresu. Kolejnym osobom podano jedynie tabletki placebo. W trakcie badań okazało się, że u osób, u których zastosowano efekt placebo, odniósł on bardzo dobry skutek, jednak krótkotrwały – pozytywne efekty zanikały po 7 dniach

    U osób, u których zastosowano kapsułki z wyciągiem z melona, wyniki były jeszcze lepsze i trwały dużo dłużej niż u grupy pacjentów z placebo.  

    czytaj dalej »
  • środa, 29 lipiec, 2009 - 15:14 0 komentarzy

    Jeśli z czymś w życiu przesadzasz, twoje ciało chce ci to uświadomić - szczególnie jeśli chodzi o stres. Jeśli czujesz się przemęczona może to oznacznać, że stresogenne sytuacje powoli cię wyniszczają. Typowymi oznakami stresu są: bóle głowy, niespokojny sen, wewnętrzny niepokój, napięcie, niekontrolowane bądź niespodziewane ataki agresji, problemy z koncentracją,depresja, zwiększony bądź zmniejszony apetyt.

    W niektórych sytuacjach nadmierny stres może być przyczyną braku zainteresowania życiem codziennym, normalnymi czynnościami i zajęciami. Odkąd naukowcy odkryli, że stres ma negatywny wpływ na nasz system odpornościowy, nikogo nie powinno dziwić, że w trakcie zwiększonych sytuacji stresogennych jesteśmy wciąż przeziębieni, łapiemy różnego rodzaju infekcje czy choroby. 

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:47 0 komentarzy

    Więzi emocjonalne między kobietami służą zarówno samym zainteresowanym, jak i ich potomstwu. Potwierdzają to badania przeprowadzone nie tylko wśród ludzi, lecz także innych ssaków naczelnych. Potomstwo samic pawianów, które zawiązywały przyjaźnie z innymi kobietami, było dużo zdrowsze i żyło dłużej niż dzieci tych, które pozostawały na uboczu. Przyrodnicy z brytyjskiego Królewskiego Towarzystwa Nauk przekonują, że te same prawidłowości dotyczą ludzi. Posiadanie przyjaciół i utrzymywanie z nimi kontaktów towarzyskich zmniejsza śmiertelność, poprawia natomiast zdrowie i odporność. Dotyczy to zwłaszcza kobiet.

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:24 0 komentarzy

    Japończycy, entuzjaści karaoke, znaleźli naukowe dowody na dobroczynny wpływ ich ulubionej rozrywki na zdrowie. Otóż śpiewanie w gronie przyjaciół zmniejsza ryzyko chorób naczyniowych, z zawałem serca i udarem mózgu na czele. Wpływa także na złagodzenie nastroju i redukuje stres. Co ciekawe, dobroczynne działanie wieczorków karaoke wzmacnia odrobina alkoholu. Niewielka ilość piwa lub wina wypijana podczas spotkań towarzyskich pomaga bowiem chronić serce przed zawałem, a żyły przed niedrożnością.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.