abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dieta dziecko rozwój nadwaga dzieci nadwaga nastolatki odchudzanie zaburzenia jedzenia Lifestyle - czwartek, 29 październik, 2009 - 14:30 - 0 komentarzy

Dziewczynki, których matki są nieustannie na diecie, dwa razy bardziej narażone są na zaburzenia w jedzeniu niż reszta ich rówieśniczek – sugerują najnowsze brytyjskie badania.

W przeprowadzonych badaniach okazało się, iż wiele dziewczynek uważa, że matki mają bardzo duży wpływ na ich samoocenę oraz na to, w jaki sposób postrzegają jedzenie i własny wygląd. Badaniami objęto 512 dziewczynek w wieku 12–18 lat. U 6 proc. stwierdzono zaburzenia jedzenia – odsetek ten rósł do 10 proc. wśród tych, których matki stosowały diety.

  • piątek, 4 wrzesień, 2009 - 12:15 0 komentarzy

    W ciągu ostatnich dziesięciu lat 15-stokrotnie wrosła liczba dzieci, które zażywają środki wspomagające odchudzanie. Badania pokazały, że w okresie 1999–2006 co roku 1300 dzieci otrzymywało leki przeciw otyłości, nawet jeśli nie są one dla nich zalecane.

    Badania objęły 5% populacji i są reprezentatywne dla całej Wielkiej Brytanii. Odkryto, że w ciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrosła liczba przepisywanych nielicencjonowanych dla dzieci leków przeciw otyłości. Dane zebrano tuż po dopuszczeniu do obrotu orlistatu i przed pojawieniem się sibutraminy. Jednak liczba przepisanych recept jest dowodem na istnienie coraz większego problemu otyłości w Wielkiej Brytanii.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 25 sierpień, 2009 - 12:25 0 komentarzy

    Naukowcy z Deakin University twierdzą, że zakazanie reklam żywności skierowanych do dzieci jest najlepszym, najbardziej efektywnym sposobem walki z otyłością wśród dzieci.

    Badacze przeanalizowali szereg danych, by pokazać zalety i efektywność usunięcia reklam niezdrowej żywności w czasie największej oglądalności telewizji przez dzieci, w porównaniu do 13 innych sposobów walki z otyłością wśród maluchów.

    Zakaz reklamowania niezdrowej żywności to najlepszy sposób, by zmniejszyć liczbę otyłych dzieci – stwierdził Boyd Swinburn, profesor z Deaken University. – Przełoży się to również  na ich zdrowie i pozwoli zaoszczędzić podatnikom 300 milionów dolarów.

    czytaj dalej »
  • piątek, 31 lipiec, 2009 - 14:29 0 komentarzy

    Dzieci w wieku około 5 lat powinny być zachęcane do ruchu i uprawiania sportów, ponieważ aktywniejsze dzieci rzadziej mają później problemy z nadwagą. Porównania prowadzone na grupie ponad 300 dzieci w wieku 5 lat, a następnie kontynuowane po 3 i po 6 latach pokazały, że bez względu na to, czy dziecko zażywało ruchu przez cały czas, czy tylko podczas pierwszych badań, jeżeli w wieku 5 lat było ono bardziej ruchliwe, to po kilku latach rzadziej miało problemy z nadwagą niż jego mniej aktywni rówieśnicy.

    czytaj dalej »
  • piątek, 31 lipiec, 2009 - 13:30 0 komentarzy

    Według raportu uczonych z Harvardu, opublikowanego w „Pediatrics”, dzieci poniżej 6. miesiąca życia, którymi opiekowano się w innym domu niż ich własny, ważyły więcej w stosunku do swojego wzrostu w wieku 1–3 lat.

    „Niemowlę, którym opiekowano się w innym domu przez 6 pierwszych miesięcy życia, było 5% cięższe niż dziecko, którym zajmowano się w domu lub w żłobku” – twierdzi Sara Benjamin z Harvard Medical School in Boston.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 18 maj, 2009 - 14:05 0 komentarzy

    Przekrojowe, rządowe badania nad stanem zdrowia i kondycją Australijczyków pokazały, że są dwie dziedziny, na których szczególnie powinny się skupić instytucje odpowiedzialne za zdrowie publiczne. Te dwa obszary, w których Australijczycy wypadają najsłabiej, to: waga i spożycie alkoholu. Australijskie społeczeństwo tyje w zastraszającym tempie, a co najgorsze – tyją przede wszystkim dzieci i młodzież.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.