abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
choroby serca cukrzyca napoje bez cukru napoje gazowane napoje light zdrowie Lifestyle Raporty - poniedziałek, 11 lipiec, 2011 - 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

  • poniedziałek, 31 sierpień, 2009 - 15:43 0 komentarzy

    Dzieci bezmyślnie spożywają napoje, a rodzice przymykają na to oko, nie zdając sobie sprawy, jak zwiększa to dzienną dawkę kalorii przyjmowanych przez pociechy.

    Konsumenci zwykle traktują napoje inaczej niż jedzenie, nie wliczając ich do dziennej dawki przyjętych kalorii, nawet jeśli zawierają dużo cukru, wynika z danych przedstawionych przez Safefood.

    Rodzice przyznają również, że duży wpływ na wybory dzieci mają reklamy, w których gwiazdy ekranu polecają dany napój.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 13 sierpień, 2009 - 14:30 0 komentarzy

    Najnowsze badania ostrzegają, że dwie puszki napoju gazowanego wypijane w ciągu dnia mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń wątroby. Naukowcy przeprowadzający badania stwierdzili, że picie napojów bogatych w cukry, takich jak soki owocowe czy napoje  gazowane, może uszkadzać wątrobę tak samo jak ciężkie uzależnienie od alkoholu.  Spowodowane jest to tym, że wątroba nie jest w stanie przetworzyć tak dużej ilości cukru, które część napojów posiada. 

    W trakcie przeprowadzonych badań okazało się, że osoby wypijające litr napojów gazowanych bądź soków w ciągu dnia zwiększają u siebie ryzyko przewlekłych problemów z wątrobą aż 5 krotnie – szczególnie mowa tu o stłuszczeniu wątroby, co dość często prowadzić może nawet do konieczności transplantacji. 

    czytaj dalej »
  • piątek, 22 maj, 2009 - 13:45 0 komentarzy

    Badania opublikowane na łamach „American Journal Of Clinical Nutrition” nie pozostawiają żadnych wątpliwości. Picie słodkich napojów gazowanych i niegazowanych nie służy szczupłej sylwetce. Wśród grupy odchudzających się osób najlepsze rezultaty uzyskały te, które piły tylko wodę.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.