abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dwutlenek węgla klimat ocieplenie klimatu zdrowie zmiany klimatyczne Obalamy mity - czwartek, 17 wrzesień, 2009 - 12:30 - 1 komentarz

Lekarze ostrzegają, że ocieplenie klimatu przyczyni się do katastrofy zdrowotnej na całym świecie. Ale zredukowanie emisji dwutlenku węgla poprzez spożywanie mniejszej ilości mięsa i korzystanie z energii odnawialnej, przyniesie ludziom korzyści zdrowotne. Takie informacje ukazały się we wstępnych artykułach czasopism „Lancet” i „British Medical Journal”.

  • czwartek, 6 sierpień, 2009 - 13:35 0 komentarzy

    W czasie rozmów przed grudniowym szczytem w sprawie zmian klimatycznych przedstawiciele państw afrykańskich zapowiedzieli, że państwa rozwijające się nie będą podejmować kolejnej tury rozmów, jeśli bogate państwa nie wspomogą ich finansowo.

    Przedstawiciele chcieliby, aby przynajmniej 1% światowego produktu krajowego brutto został przekazany przez bogate państwa. Umożliwiłoby to krajom rozwijającym się prowadzić dalsze badania, polepszyć system ochrony wody, ochrony wybrzeży, stworzyć zbiorniki wodne i podjąć inne działania związane ze zmianami klimatycznymi. Pieniądze pomogłyby biednym krajom w pozyskaniu technologii zmniejszającej wydzielanie dwutlenku węgla do atmosfery.

    czytaj dalej »
  • piątek, 31 lipiec, 2009 - 15:50 0 komentarzy

    Australijscy naukowcy ogłosili w czwartek, że dokonali przełomowego odkrycia dotyczącego mapy genomu, która może pomóc Wielkiej Rafie Koralowej w walce ze zmieniającym się klimatem i toksycznymi odpadkami

    Genetycy twierdzą, że są w stanie odkryć strukturę genomową koralowca acropora millepora, który jest dominującą częścią Wielkiej Rafy Koralowej. Jego rozwój – w wyniku pogarszającej się jakości wody – w ostatnich latach zdecydowanie się spowolnił. – Odkryta mapa genomowa może przynieść zarówno praktyczne, jak i naukowe korzyści – twierdzą badacze. – Pozwoli nam to zrozumieć, w jaki sposób koralowce budują rafy i dlaczego ich wzrost jest hamowany, jeśli znajdą się „w stresie”.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 27 lipiec, 2009 - 16:30 0 komentarzy

    Kilka dni temu Komisja Europejska i stacja MTV ruszyły z kampanią „Play to Stop – Europe for Climate”. Jej głównym celem jest poszerzenie wiedzy młodych osób na temat zagrożeń, jakie niesie zmiana klimatu oraz ich aktywizacja w dziedzinie ochrony środowiska. Adresatem całej akcji są obywatele 11 państw członkowskich UE (Bułgarii, Czech, Danii, Francji, Niemiec, Włoch, Polski, Rumunii, Wielkiej Brytanii, Szwecji i   Węgier). W ramach kampanii planuje się koncerty w Sztokholmie, Budapeszcie i Kopenhadze z udziałem różnych artystów, spoty telewizyjne oraz webcasty. 

    Każdy koncert odbędzie się przy okazji ważnych wydarzeń związanych ze zmianami klimatu. W przypadku Sztokholmu będzie to Światowy Tydzień Wody, dla Budapesztu – Tydzień Mobilności, a dla Kopenhagi – konferencja w sprawie zmian klimatu. 

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.