abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
jedzenie jedzenie fast food Niezdrowe jedzenie odżywianie się Lifestyle - wtorek, 10 listopad, 2009 - 13:01 - 0 komentarzy

Najnowsze badania sugerują, że wolne spożywanie posiłków może blokować naturalny popęd organizmu do zaspokojenia apetytu. Może być to skuteczną metodą na pozbycie się kilku kilogramów. 

– Do tej pory uważano, że szybkie jedzenie może sprawiać, że zjemy za dużo, co jest łatwą drogą do stania się otyłym, teraz... jedynie potwierdziliśmy tę opinię – stwierdza dr Alexander Kokkinos, główny koordynator przeprowadzonych badań. Jednak dopiero teraz naukowo udowodniono tę tezę.

  • poniedziałek, 9 listopad, 2009 - 17:00 0 komentarzy

    Najnowsze badania dowodzą, że zbytnie zróżnicowanie w codziennej diecie może być przyczyną otyłości. Spożywanie różnego typu żywności w czasie posiłków sprawia, że mózg uważa iż zjedliśmy znacznie mniej niż w rzeczywistości, twierdzą naukowcy.

    W trakcie badań obliczono, że w ten sposób ludzie zjadają przeważnie o 10 proc. więcej jedzenia niż w przypadku, gdy posiłki wyglądają monotonnie. Przeprowadzone eksperymenty wykazały, że jedzenie w trakcie posiłku kilku różnych rzeczy, stwarza złudzenie, że otrzymana porcja jest mniejsza niż faktycznie, przez co podświadomie zjadamy więcej. 

    czytaj dalej »
  • piątek, 6 listopad, 2009 - 14:20 1 komentarz

    Mężczyźni, którzy spożywają dużo czerwonego mięsa oraz przetworzonych produktów mięsnych mogą mieć większe ryzyko zachorowania na raka prostaty niż ci, którzy ograniczają konsumpcję tego typu żywności, twierdzi amerykańskie badania.

    Naukowcy z National Cancer Institute (NCI) odkryli, iż pośród 175 000 mężczyzn, których obserwowano przez ostatnie 9 lat, ci, którzy spożywali najwięcej czerwonego mięsa i przetworzonych produktów mięsnych, mieli zwiększone ryzyko wykształcenia raka prostaty.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 28 wrzesień, 2009 - 17:50 0 komentarzy

    Najnowsze wyniki badań opublikowane przez British Heart Foundation wykazują że prawie 73 proc. dzieci w wieku 8–15 lat nie wie, że niezdrowy sposób odżywiania może skrócić ich życie. 

    45 proc. ankietowanej młodzieży stwierdziło, że najbardziej niebezpiecznymi aspektami niezdrowiej żywności jest przybranie na wadze, próchnica zębów oraz wykluczenie ze środowiska rówieśników. – Nasze prognozy przewidują, że prawie dwie trzecie dzieci będzie miało nadwagę do 2050 r., a obecne pokolenie dorastającej młodzieży może być pierwszym, które będzie żyło krócej niż ich rodzice – twierdzą autorzy badań. – Oczywiście najpoważniejszą konsekwencją otyłości są problemy z sercem, dlatego towarzystwa kardiologiczne na całym świecie zachęcają dzieci do większej aktywności fizycznej.

    czytaj dalej »
  • piątek, 11 wrzesień, 2009 - 16:50 0 komentarzy

    Ponad 40 tysięcy Japończyków przekroczyło 100. rok życia, i liczba ta z roku na rok się powiększa. Ostatnie źródła donoszą, że japońskie społeczeństwo jest jednym z najszybciej starzejących się narodów na świecie. 

    Spośród 40 399 osób, które osiągnęły ten sędziwy wiek, aż 87 proc. stanowią kobiety – donoszą rządowe źródła. W przyszłości powiększająca się z taką szybkością grupa seniorów może stanowić poważny problem. Już teraz 3 osoby aktywne zawodowo pracują na utrzymanie tych starszych, jednak za 50 lat współczynnik ten może wynieść już 1do 1.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 10 wrzesień, 2009 - 17:45 0 komentarzy

    Większość pracujących rodziców ma problemy z odpowiednim wyborem jakości spożywanego jedzenia – donoszą najnowsze badania. Najgorsze jest to, że nie odbija się to tylko na nich, ale także na ich dzieciach. W badaniach dowiedziono, że lepsze warunki pracy przyczyniają się do bardziej zdrowego  odżywiania. Jest czas na przygotowanie posiłku w domu, zjedzenie go razem z rodziną  i czas na odpoczynek. 

    Ojcowie, których godziny pracy są nienormowane bądź pracują do późnych godzin nocnych, częściej opuszczają wspólne posiłki, odżywiają się nieregularnie i nie przykładają wielkiej wagi do jakości spożywanych posiłków. 

    czytaj dalej »
  • środa, 2 wrzesień, 2009 - 09:21 0 komentarzy

    Jabłko dziennie jest ważniejsze dla zdrowej diety niż początkowo uważano – donoszą brytyjskie źródła. Naukowcy przeanalizowali składniki odżywcze znajdujące się w niektórych owocach - jabłkach, brzoskwiniach i nektarynkach. – Okazało się, że poziom antyoksydantów w nich zawarty był mocno niedoceniany.

    Międzynarodowa grupa badaczy pracująca w Norwegii odkryła, że poziom jednego z bardzo korzystnych dla zdrowia organicznych związków chemicznych – polifenolu –  jest pięciokrotnie wyższy od wyników otrzymanych kilka lat temu.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 6 sierpień, 2009 - 12:59 0 komentarzy

    Badacze z McMaster University dowiedli, że na to, co wybieramy do jedzenia, ma pływ to, z kim jemy.

    W trakcie obserwacji studentów trzech dużych uczelni w stołówkach z dużym wyborem posiłków i towarzystwa naukowcy zauważyli, że kobiety, które jadły w męskim towarzystwie, wybierały produkty mniej kaloryczne niż panie, które jadły z innymi kobietami. Co więcej kobiety, które jadły w mieszanym towarzystwie, wybierały produkty najmniej kaloryczne – im więcej było mężczyzn w grupie, tym mniej kaloryczne były posiłki.

    czytaj dalej »
  • środa, 5 sierpień, 2009 - 17:00 0 komentarzy

    Po zabiegu usunięcia migdałków twoje gardło może być trochę obolałe przez kilka dni. Ważne jest, aby w tym czasie przestrzegać kilku zasad odnośnie picia i spożywania pokarmów. Przede wszystkim powinno się pić dużo płynów, które pomogą twojemu obolałemu gardłu – ponadto pozytywnie wpłyną na nawodnienie organizmu.

    Jedz dużo miękkich pokarmów, które łatwo przejdą przez gardło, a ich przełykanie nie sprawi ci bólu. Bardzo dobrym rozwiązaniem będą tutaj takie produkty jak: galaretki, zupy, rozdrobnione ziemniaki czy jajka. 

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 3 sierpień, 2009 - 15:45 0 komentarzy

    Ostatnio opublikowane badania dowodzą, że współcześni 50-latkowie są sprawniejsi i zdrowsi od niejednego 25-latka. 

    Okazało się, że przeciętny brytyjski 25-latek spożywa w ciągu dnia ok. 2300 kcal, ćwicząc przy tym jedynie 3 razy w ciągu tygodnia i jedząc równocześnie 12 różnych potraw typu fast food tygodniowo. 

    Na drugim biegunie jest przeciętny 50-latek, który w ciągu dnia zjada jedynie 1990 kcal, ćwiczy 4 razy w tygodniu i je w fast foodach jedynie raz w tygodniu. Rzadziej także bierze coś na wynos – jedynie raz w miesiącu, podczas gdy 25-latkowie przynajmniej 3 razy w ciągu miesiąca.

    czytaj dalej »
  • piątek, 17 lipiec, 2009 - 16:20 0 komentarzy

    Kolejny raz utknąłeś w korku. Siedzisz cierpliwie, aż w końcu wydostaniesz się z niego. Spoglądasz na prawo i widzisz faceta jedzącego hamburgera. Patrzysz na lewo i widzisz kobietę pijącą kawę. Połączenie jedzenia i jazdy samochodem może być bardzo ryzykowne i niekorzystnie wpływać na wysokość twojego ubezpieczenia – wskazują najnowsze badania.

    Okazało się bowiem, że 80 proc. wszystkich wypadków i drobnych stłuczek spowodowane jest rozproszeniem kierowcy. Dla tych z nas, którzy nie potrafią szybko zareagować wobec przeszkody na drodze czy innej niespodziewanej sytuacji na drodze, jedzenie w trakcie jazdy może być naprawdę zgubne.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.