abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
joga kości osteoporoza osteoporoza badania Lifestyle - czwartek, 20 sierpień, 2009 - 12:20 - 0 komentarzy

Badania pilotażowe, które opublikowano w czasopiśmie „Topics in Geriatric Rehabilitation”, sugerują, że codzienne krótkie ćwiczenia jogi mogą wpłynąć na gęstość kości i tym samym chronić, a nawet leczyć osteoporozę.

Rezultaty były znaczące – mówi doktor Loren Fishman, profesor Columbia College of Physicians and Surgeons, współautor książki „Joga dla artretyków” – i w ciągu dwóch lat nie było groźniejszych wypadków. Fishman uważa, że joga jest alternatywą dla bisfosfonianów, leków takich jak Fosamax, które mają zwiększać masę kości i obniżać ryzyko złamań w osteoporozie, może jednak powodować poważne efekty uboczne.

  • czwartek, 13 sierpień, 2009 - 08:15 0 komentarzy

    Ostatnie badania kliniczne przynoszą nową nadzieję chorym na osteoporozę. Denosumab, nowy, eksperymentalny lek został poddany dwóm, niezależnym testom. Ich wyniki opublikowane zostały na łamach internetowego wydania „New England Journal of Medicine".

    Badacze z California Medical Center w San Francisco w Stanach Zjednoczonych sprawdzili jego działanie na grupie prawie 7900 kobiet w wieku od 60 do 90 lat. Podczas całego trzyletniego okresu pacjentki przyjmowały suplementy wapnia i witaminy D. Część z nich dodatkowo raz na 6 miesięcy otrzymywała dawkę leku.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.