abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Pisanie

chemikalia czytanie farby ołów pisanie uczenie się zdrowie dzieci Raporty - piątek, 18 wrzesień, 2009 - 12:30 - 0 komentarzy

Naukowcy z Bristol University zalecają rodzicom, aby uważali, czy ich dzieci nie wkładają brudnych rąk do buzi podczas zabawy w ogrodzie i nie jedzą ziemi. Odkryli bowiem, że jest ona głównym źródłem ołowiu, który wpływa na obniżenie zdolności edukacyjnych u dzieci. Ma on wpływ na ich emocjonalny i intelektualny rozwój. U dzieci, które miały z nim regularny kontakt, uszkadzał centralny system nerwowy i najważniejsze organy. Badania opublikowane w „Archives of Disease in Childhood” pokazały, że 10 mikrogramów ołowiu na decylitr krwi może wpływać na drowie dzieci. Zbadano 488 dzieci. Profesor Alan Emond z University of Bristol powiedział, że nie ma bezpiecznego poziomu ołowiu dla organizmu, ale podany wyżej poziom ołowiu powinien być obniżony, a restrykcje jego użycia zwiększone.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.