abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
opieka nad chorymi rak okrężnicy rak piersi służba zdrowia USA Lifestyle - czwartek, 3 wrzesień, 2009 - 09:30 - 0 komentarzy

Nowe badania pomagają wytłumaczyć, dlaczego Afroamerykanie chorujący na nowotwór piersi lub okrężnicy nie przeżywają po operacjach szpitalnych tak długo jak chorzy biali. Doktor Arden M. Morris z University of Michigan Medical School i VA Ann Arbor Healthcare System oraz jego koledzy uważają, że opieka szpitalna ma tutaj podstawowe znaczenie.
W poprzednich badaniach Morris i jego zespół odkryli, że Afroamerykanie częściej umierają w trakcie operacji niż biali, głównie dlatego, że operowani są w szpitalach o niższym poziomie usług medycznych, gdzie stopień śmiertelności jest wyższy niezależnie od rasy. Teraz przyjrzeli się, czy szpital może mieć wpływ na liczbę zgonów po operacji. Wyniki badań opublikowali w „Journal of Clinical Oncology”.

  • piątek, 24 lipiec, 2009 - 15:00 0 komentarzy

    Częste spożywanie wielonienasyconych tłuszczy jest dobre dla naszego serca, ale niestety powoduje stany zapalne naszych jelit – donoszą najnowsze badania.

    Naukowcy stwierdzili, że kwas linolowy obecny w tzw. zdrowych margarynach może być przyczyną wrzodziejącego zapalenia okrężnicy. Wnioski zostały wyciągnięte po analizie 200 tys. historii chorób pacjentów. Naukowcy odkryli także, że dieta bogata w inny rodzaj tłuszczu – kwas omega 3, który znajduje się w tłustych rybach, takich jak łosoś czy śledź, zmniejsza ryzyko wrzodów okrężnicy aż o 77 proc

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 18 maj, 2009 - 13:42 0 komentarzy

    Kalifornijscy genetycy opracowali test określający rokowania pacjentów z pierwszym stadium raka okrężnicy. Na podstawie predyspozycji genetycznych będzie można określić, jakie są szanse wyzdrowienia i czy jest sens stosowania chemioterapii. Rak okrężnicy jest w Ameryce na trzecim miejscu wśród nowotworów o najwyższej śmiertelności; co roku ten problem dotyka około 150 tysięcy ludzi na świecie, z czego w Ameryce – od 30 do 40 tysięcy.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 kwiecień, 2009 - 11:57 1 komentarz

    Wbrew powszechnej opinii picie kawy może wyjść nam na dobre. Okazuje się, że spożywana w odpowiednich ilościach ma właściwości lecznicze. Naukowcy z Harwardu, którzy podjęli się studiów nad leczniczymi właściwościami kawy, dowodzą, że picie kawy – od jednej do trzech filiżanek dziennie – może wpłynąć na obniżenie ryzyka zachorowania na raka okrężnicy, chroni przed powstawaniem kamienia żółciowego, a także hamuje rozwój cukrzycy.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.