abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
geny Nowinki rak prostaty rak prostaty leczenie - czwartek, 28 styczeń, 2010 - 14:30 - 0 komentarzy

Odkryto grupę genów obniżających szansę mężczyzn na przeżycie raka prostaty. Powyższy przełom może pomóc zidentyfikować chorych na wspomnianą dolegliwość, którzy najbardziej skorzystają z agresywnej terapii.

Rocznie ponad 35 000 mężczyzn zapada na raka prostaty, a jedna trzecia z tej liczby umiera.

Nowotwór ten jest zazwyczaj agresywny bądź wolno rosnący, problem jednak tkwi w tym, iż lekarze nie są w stanie stwierdzić zawczasu, którzy pacjenci wykształcą łagodnego raka a którzy agresywnego.

  • wtorek, 8 grudzień, 2009 - 14:50 0 komentarzy

    Picie kawy może pomóc obniżyć ryzyko raka prostaty, sugeruje amerykańskie badanie.
    Badanie odkryło, iż mężczyźni, którzy pili dużo kawy, mieli aż o 60% niższe prawdopodobieństwo wykształcenia złośliwych nowotworów niż ci, którzy jej nie konsumowali.

    Mała czarna wpływa na sposób, w jaki organizm rozkłada cukier oraz na poziom hormonu seksu – oba te czynniki mają bowiem związek z prostatą.

    Badanie przeprowadzone przez zespół naukowy z Harvard Medical School zostało zaprezentowane na konferencji American Association for Cancer Research, opierając się na udokumentowanej konsumpcji tego trunku u prawie 50 000 mężczyzn między 1986 a 2006 r.

    czytaj dalej »
  • piątek, 6 listopad, 2009 - 14:20 1 komentarz

    Mężczyźni, którzy spożywają dużo czerwonego mięsa oraz przetworzonych produktów mięsnych mogą mieć większe ryzyko zachorowania na raka prostaty niż ci, którzy ograniczają konsumpcję tego typu żywności, twierdzi amerykańskie badania.

    Naukowcy z National Cancer Institute (NCI) odkryli, iż pośród 175 000 mężczyzn, których obserwowano przez ostatnie 9 lat, ci, którzy spożywali najwięcej czerwonego mięsa i przetworzonych produktów mięsnych, mieli zwiększone ryzyko wykształcenia raka prostaty.

    czytaj dalej »
  • środa, 4 listopad, 2009 - 13:01 0 komentarzy

    Okazuje się, że niski poziom cholesterolu we krwi nie tylko zapobiega problemom z sercem, ale także niektórym nowotworom.

    Nowe odkrycie powinno raz na zawsze zdementować opinię, że niski cholesterol jest związany z podwyższeniem ryzyka pojawienia się nowotworów – twierdzą autorzy badań, w tym dr Demetrius Albanes – ich główny koordynator. Dane, pochodzące od 29 tysięcy Finów, obserwowanych przez 18 lat, pokazują, że związek między niskim poziomem cholesterolu a podwyższonym ryzykiem raka jest nieuzasadniony.

    czytaj dalej »
  • środa, 30 wrzesień, 2009 - 17:15 0 komentarzy

    Według amerykańskiego badania, lekarze nie angażują się w wystarczający sposób w dyskusję ze swoimi pacjentami na temat tego, czy powinni oni poddać się badaniu na raka prostaty.

    Choć wielu lekarzy zgadza się z tezą, iż mężczyźni powinni zrozumieć ryzyko, jak też korzyści płynące z badań przesiewowych na raka prostaty, to tylko 69.9% ankietowanych mężczyzn stwierdziło, iż ich lekarze przeprowadzili z nimi rozmowę na ten temat.

    czytaj dalej »
  • sobota, 12 wrzesień, 2009 - 09:30 0 komentarzy

    Najnowsze badania zdają się wykazywać silne powiązanie pomiędzy rzęsistkiem pochwowym, infekcją przenoszoną drogą płciową, a śmiertelnym rakiem prostaty u mężczyzn. Do takiego wniosku doszli naukowcy z Harvard School of Public Heath (HSPH) i Brigham and Women’s Hospital.

    Rzęsistek pochwowy atakuje 174 miliony osób dziennie. Jest to najczęstsza niewirusowa infekcja przenoszona drogą płciową. Co więcej, istnieje możliwość, że może atakować prostatę i być źródłem stanu zapalnego.

    czytaj dalej »
  • piątek, 11 wrzesień, 2009 - 21:20 0 komentarzy

    Posiłek z surowych brokułów posmarowanych ketchupem zwieńczonych kruszonymi orzechami brazylijskimi może nie wydawać się zbyt apetyczny, ale może on zapobiec rakowi prostaty, twierdzą brytyjscy dietetycy.

    Prof. Margaret Rayman wierzy, że spożywanie pewnych potraw przez mężczyzn może spowolnić bądź nawet uchronić od raka prostaty, najczęstszego nowotworu wśród mężczyzn.

    Opracowała ona zestaw kilku potraw, które zawierają składniki, których właściwości przeciwnowotworowe zostały udowodnione naukowo.

    czytaj dalej »
  • środa, 9 wrzesień, 2009 - 12:00 0 komentarzy

    Naukowcy zidentyfikowali wirusa, który według nich może być odpowiedzialny za niektóre przypadki raka prostaty. Badacze mają nadzieję, że badania te mogą prowadzić do stworzenia testu, a nawet szczepionki przeciwko temu rodzajowi nowotworu. Dowiedziono już, że inne rodzaje raka mogą być wywoływane przez wirusy. Przykładem może być chociażby rak szyjki macicy, którego przyczyną jest wirus HPV (Human Papilloma Virus).

    czytaj dalej »
  • czwartek, 3 wrzesień, 2009 - 11:00 0 komentarzy

    Nowe badania pokazują, że u mężczyzn, którzy przytyli po 20. roku życia, występuje większe ryzyko zachorowania na raka prostaty niż u tych, którzy zachowali swą młodzieńczą wagę. Zależne jest to jednak od rasy.

    Badacze odkryli, że wśród prawie 84 000 mężczyzn w średnim i starszym wieku obserwowanych przez dekadę biali i Afroamerykanie, którzy osiągnęli wagę wyższą niż mieli w wieku 21 lat, czynnik ryzyka raka prostaty był większy. Wśród białych mężczyzn ci, którzy przytyli więcej niż 4,5 kg, znaleźli się w grupie, w której ryzyko diagnozy zaawansowanej choroby lub agresywnej jej postaci było dwa razy większe. Wśród Afroamerykanów ryzyko rosło po przybraniu 11 kilogramów, przy czym wykrywano chorobę we wczesnym stadium i w mniej agresywnej postaci.

    czytaj dalej »
  • piątek, 28 sierpień, 2009 - 11:16 0 komentarzy

    Najnowsze badania amerykańskich naukowców odkrywają, że leki oparte na bazie hormonów, które pomagają leczyć agresywną postać raka prostaty, mogą być niebezpieczne dla pacjentów mających problem z sercem. Leki te blokują rozrost raka prostaty, jednak wykazano, że u tych pacjentów, którzy chorują równocześnie na serce, mogą zwiększać ryzyko zgonu, gdy ich zażywanie łączy się z radioterapią

    W trakcie badań przeanalizowano dane 5000 mężczyzn ze zdiagnozowanym rakiem prostaty z lat 1997–2006. Mężczyźni byli leczeni zarówno radioterapią, jak i jednym z leków, które blokowały produkcję testosteronu. Okazało się, że ponad 400 pacjentów spośród tej grupy, którzy byli leczeni w powyższy sposób, zmarło w ciągu 5 lat

    czytaj dalej »
  • czwartek, 9 lipiec, 2009 - 20:03 0 komentarzy

    Najnowsza terapia raka prostaty pozwala uniknąć interwencji chirurgicznej i wywołuje mniej skutków ubocznych – wynika z badań opublikowanych na łamach „British Journal of Cancer”.

    Nową metodę testowano na University College Hospital in London oraz w prywatnej placówce Princess Grace Hospital także w Londynie. Grupę 172 mężczyzn cierpiących na nowotwór prostaty poddano tam działaniu fal ultradźwiękowych, które niszczyły komórki rakowe. Zabiegi wykonywano w znieczuleniu ogólnym, ale pacjenci wypuszczani byli do domu średnio już 5 godzin po zabiegu.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.