abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Ryby

menopauza Nowinki potrawy rybne profilaktyka ryby układ krążenia zmiany metabolizmu Lifestyle - środa, 25 maj, 2011 - 16:00 - 0 komentarzy

Wiadomo, że z wiekiem - a już zwłaszcza u kobiet po menopauzie - zmienia się metabolizm i wiele innych procesów, wspomagających prawidłową pracę organizmu. Panie osiągające ten etap życia często zaczynają mieć problemy z układem krążenia, rośnie u nich ryzyko niewydolności serca.

Badania wskazują jednak, że w dużym stopniu można sobie z tym poradzić odpowiednio zmieniając dietę. Naukowcy wykazali dużą skuteczność włączenia do codziennego jadłospisu potraw z odpowiednio przygotowanych ryb.

  • środa, 28 październik, 2009 - 09:00 0 komentarzy

    Regularne jedzenie białych i tłustych ryb może chronić przed cukrzycą typu 2, jednak jedzenie mięczaków może przynieść dokładnie odwrotny efekt – donoszą brytyjskie badania. Niejednokrotnie, w trakcie wcześniejszych badań stwierdzono, że ryzyko pojawienia się cukrzycy typu 2 u tych osób, które jadły przynajmniej raz w tygodniu ryby, zmniejszało się o 25 proc. Dlatego wyniki obecnych badań są dość zaskakujące. Okazało się bowiem, że osoby, które jadły podobne ilości mięczaków i skorupiaków (szczególnie krabów, małży i krewetek), prawie o 36 proc. zwiększały u siebie ryzyko pojawienia się cukrzycy typu 2

    czytaj dalej »
  • czwartek, 1 październik, 2009 - 18:35 0 komentarzy

    Podczas gdy spożywanie ryb wydaje się chronić przed atakami serca oraz innymi chorobami układu krążenia, to nowe holenderskie badanie twierdzi, że nie wydaje się, aby spożywanie ryb nie dopuściło do rozwoju niewydolności serca.

    Niewydolność serca jest stanem wyniszczającym, ale przy odpowiednim leczeniu i stylu życia ludzie mogą żyć z tą dolegliwością coraz dłużej. Według danych American Heart Association 5,7 miliona Amerykanów żyje z niewydolnością serca, a kolejne 670 000 nowych przypadków rozpoznaje się każdego roku.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 23 lipiec, 2009 - 13:14 0 komentarzy

    Według ostatnich badań regularne jedzenie ryb może obniżyć ryzyko demencji, podczas gdy jedzenie mięsa może go zwiększyć. Grupa naukowców przeanalizowała dane 15 000 osób w wieku ok. 65 lat, pochodzących z Chin, Indii, Dominikany, Kuby, Wenezueli, Meksyku oraz Peru. Pacjenci badani byli pod kątem ich nawyków żywieniowych oraz skłonności do starczych przypadłości – w tym głównie do demencji. 

    Okazało się, że ci, którzy jedli ryby codziennie, zmniejszali ryzyko zachorowania na demencję o 20 proc. w porównaniu z tymi, którzy jedli ryby kilka razy w tygodniu. Ryzyko choroby Alzheimera zwiększało się znacznie, gdy pacjenci nie jedli ryb w ogóle bądź robili to bardzo rzadko.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 13 lipiec, 2009 - 14:25 0 komentarzy

    Ryby, raki, kraby, ośmiornice, krewetki, ostrygi coraz częściej pojawiają się w naszych sklepach i są coraz tańsze. To dobrze. Trzeba z nich korzystać, ile tylko się da, bo jak twierdzą eksperci, owoce morza to istny miód na nasze serca.

    Co dokładnie oznacza termin "owoce morza"? Są to wszystkie rośliny i zwierzęta morskie, którymi się żywimy. Są to ryby oraz mięczaki i skorupiaki. W języku potocznym termin ten określa praktycznie wszystkie rośliny i zwierzęta wodne, które trafiają na nasz stół. Także jadalne wodorosty, tak chętnie spożywane w Azji.

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:53 0 komentarzy

    Stosowanie diety bogatej w kwasy tłuszczowe występujące w tłustych rybach, takich jak tuńczyk czy łosoś, zmniejsza ryzyko zachorowania na zwyrodnienie plamki żółtej. Choroba ta jest ściśle związana z wiekiem i jej przyczyny nie są dokładnie znane. Jest ona głównym powodem utraty wzroku przez osoby starsze. Nazywane w skrócie AMD (z angielskiego: Age-related Macular Degeneration) zwyrodnienie może mieć postać suchą lub wysiękową (występującą również u ludzi młodych). Objawia się osłabieniem widzenia w części centralnej obrazu. Początkowo chory nie dostrzega drobnych detali, później, wraz z postępem choroby, może dojść nawet do utraty wzroku. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 21 maj, 2009 - 10:55 0 komentarzy

    Tak zwana wiedza potoczna pełna jest różnych przekonań na temat zdrowego odżywiania i wpływu określonej diety na wygląd naszego ciała. Eksperci przyjrzeli się niektórym z tych wierzeń, aby sprawdzić, czy jest w nich ziarnko prawdy.

    Szpinak wzmacnia i dodaje sił
    Eksperci i dietetycy za rozpowszechnienie tego mitu obwiniają bohatera popularnego komiksu i kreskówki – marynarza Popeye. Okazuje się jednak, że magiczne działanie szpinaku nie ma wiele wspólnego z prawdą. Choć warzywo to jest bogate w żelazo, to zarazem jest ono trudno przyswajalne przez organizm.
    Jeżeli komuś zależy na szybkim przyroście masy mięśniowej, należy mu polecić spożywanie czerwonego mięsa. Niestety, dietetycy podkreślają zarazem liczne negatywne skutki jedzenia tego mięsa w większych ilościach.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 kwiecień, 2009 - 11:20 0 komentarzy

    Naukowcy z Kalifornii przekonują, że zawarty w rybach nienasycony kwas tłuszczowy Omega 3 redukuje ryzyko zachorowania na raka prostaty. Eksperci namawiają, aby każdy mężczyzna przynajmniej raz w tygodniu zjadł łososia lub śledzie. Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco na podstawie przeprowadzonych badań przekonują, że Omega 3, kwas tłuszczowy, który możemy znaleźć m.in. w makreli, łososiu i w śledziach, skutecznie redukuje ryzyko zachorowania na raka prostaty.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.