abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Ryzyko astmy

alergia astma astma dzieci ryzyko astmy Lifestyle - wtorek, 15 wrzesień, 2009 - 16:50 - 0 komentarzy

Najnowsze badania wykazały zwiększone ryzyko astmy i alergii u dzieci, które korzystają z basenów. Chlor w basenach zabija zarazki i bakterie, ale równocześnie naraża dzieci na ryzyko pojawienia się u nich astmy czy alergii. 

Belgijscy naukowcy zauważyli, że dzieci z wykrytą atopią alergiczną, które dużo czasu spędzają w basenie, są bardziej narażone na alergie, zapalenie śluzówek nosa czy katar sienny. Naukowcy przebadali 847 uczniów w wieku 13–18 lat, którzy często korzystali zarówno z krytych, jak i odkrytych basenów.

  • czwartek, 6 sierpień, 2009 - 15:15 1 komentarz

    Najnowsze badania donoszą, że kołdry puchowe mogą być lepsze dla astmatyków niż powszechnie przez nich używane syntetyczne substytuty. Okazało się bowiem, że kołdry z pierzem zawierają mniej zarodników grzybów niż kołdry syntetyczne.  Wysoki poziom tych zarodników ma niebagatelne znaczenie dla astmatyków, ponieważ znacznie utrudnia im prawidłowe oddychanie. 

    W kołdrach syntetycznych wykryto wysoki poziom beta glukanu – substancji silnie powiązanej z powstawaniem grzybów. Substancja ta jest także obecna w zwykłym, domowym kurzu, który również stanowi utrudnienie w oddychaniu dla astmatyków. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 21 maj, 2009 - 09:02 0 komentarzy

    Naukowcy z Nottingham University przeanalizowali dane zebrane w 40 różnych badaniach przeprowadzonych w ostatnich 30 latach na dzieciach i osobach dorosłych i doszli do wniosku, że osoby z niedoborami witaminy C, obecnej w dużych ilościach w warzywach i owocach, miały o 12 proc. wyższe ryzyko zachorowania na astmę. W przypadku witaminy A – obecnej np. w mleku, maśle, serach, jajach i tłustych rybach – naukowcy byli jedynie w stanie obliczyć, że osoby z astmą spożywały od jednej czwartej do jednej trzeciej zalecanej dziennej dawki witaminy A mniej.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.