abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dzienna dawka odżywianie słońce witamina D Lifestyle Raporty - wtorek, 30 listopad, 2010 - 14:00 - 0 komentarzy

Zalecane dzienne dawki witamin ustalone zostały na podstawie dokładnych badań i analiz. Ponieważ jednak ciągle prowadzi się kolejne, coraz lepiej poznajemy mechanizm działania różnych składników na nasz organizm. Czasami, jak teraz, konsekwencją jest zmiana zaleceń co do dziennych dawek.

Obecne zalecane dawki odnoszące się do witaminy D, zostały właśnie dość poważnie podniesione - aż o jedną trzecią. Naukowcy ostrzegają jednak, żeby nie eksperymentować powyżej tej ilości.

  • piątek, 13 sierpień, 2010 - 11:00 0 komentarzy

    Większość z nas pamięta o tym, żeby w czasie upałów używać kremów z silnymi filtrami, nie przesiadywać na słońcu, pić dużo więcej wody niż normalnie. Często jednak zapominamy o tym, że nasze oczy również potrzebują ochrony.

    Okuliści przypominają, że ostre słońce jest męczące dla wzroku - a w niektórych przypadkach może powodować problemy z widzeniem. Co należy więc robić w słoneczne dni?

     

    Konsekwencje narażenia wzroku na podrażnienie słoneczne mogą być bardzo poważne. Kiedy nie chronimy oczu, ryzykujemy między innymi:

    czytaj dalej »
  • środa, 26 maj, 2010 - 11:57 0 komentarzy

    Wydawałoby się, że tak groźna i często śmiertelna choroba, jaką jest rak - powinna budzić jeśli nie strach, to przynajmniej zastanowienie się nad swoim trybem życia. Tymczasem przykład palaczy pokazuje nam, że ludzie potrafią wyprzeć skutecznie ze świadomości fakt, iż nowotwory mogą dotyczyć także ich samych, nie tylko osób ze statystyk.

    Jak się okazuje, podobnie jest w przypadku raka skóry. Kobiety łatwiej jest przekonać do zmniejszenia liczby godzin spędzanych w solarium tłumacząc, że powoduje to wcześniejsze powstawanie zmarszczek - niż poprzez informowanie o ryzyku choroby nowotworowej.

    czytaj dalej »
  • piątek, 16 październik, 2009 - 12:30 0 komentarzy

    Holenderscy naukowcy uważają, że ludzie, którzy żyją w odległości 1 kilometra od parku czy terenów zadrzewionych, rzadziej cierpią na depresję i różnego rodzaju lęki. – To przyjemne dostrzec, że im człowiek żyje bliżej naturalnego środowiska, tym ma to lepszy wpływ na niego – stwierdza doktor David Rakel z University of Wisconsin School of Medicine and Public Health.

    W trakcie badań przejrzano dokumentację medyczną 345 143 Holendrów, sprawdzano ich stan zdrowia pod względem 24 chorób układu naczyniowo-sercowego, oddechowego i neurologicznego. Następnie zestawiono je z informacją, w ilu przypadkach w odległości 1 kilometra i 3 od adresu znajdowały się tereny zielone.

    czytaj dalej »
  • piątek, 14 sierpień, 2009 - 18:00 0 komentarzy

    „Czego nie robić? Nie pracować, tak jak ja, na polach kukurydzianych w Michigan całe lato bez filtra słonecznego, by się przekonać, jak bardzo można się opalić. Co robić? Używać kremu z filtrem słonecznym przez cały rok, niezależnie od tego, czy świeci słońce, pada deszcz czy nawet śnieg. To najlepsza ochrona przed rakiem skóry i przedwczesnym starzeniem. Badania wciąż wykazują, że filtry przeciwsłoneczne pomagają zachować młodzieńczy wygląd” – pisze Joanna Von Fange na łamach amerykańskiego „Examinera”".

    Promienie słoneczne codziennie bombardują naszą skórę. Wbrew powszechnej opinii filtry przeciwsłoneczne nie powodują niedoboru witaminy D. Światło słoneczne to w 5% promienie ultrafioletowe. Te zaś składają się z promieni UVA (odpowiedzialnych za starzenie się skóry) i UVB (odpowiedzialnych za poparzenia słoneczne).

    czytaj dalej »
  • wtorek, 11 sierpień, 2009 - 17:02 0 komentarzy

    Według nowych, kontrowersyjnych badań, ponawiane przez lekarzy ostrzeżenia przed rakiem skóry wywołanym nadmiernym opalaniem spowodowały, że coraz więcej osób cierpi na niedobór witaminy D.

    Organizm ludzki wytwarza witaminę D w reakcji na promienie ultrafioletowe płynące ze słońca. Pomaga ona w ochronie przed rakiem. Uważa się również, że pomaga ustrzec się przed chorobami kości, takimi jak np. osteoporoza, oraz chroni przed chorobami autoimmunologicznymi, astmą, cukrzycą, wysokim ciśnieniem, chorobą Parkinsona czy stwardnieniem rozsianym.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 15 czerwiec, 2009 - 17:28 0 komentarzy

    Lekarze, inni specjaliści, a za nimi również media, nieustannie nagłaśniają problem ryzyka związanego z nadmiernym wystawianiem się na słońce. Teoretycznie wszyscy wiemy, że takie ryzyko istnieje i że należy się chronić przed słońcem. Jednak w potocznym myśleniu nadal funkcjonuje wiele fałszywych przekonań o szkodliwości promieniowania UV i sposobach ochrony przed nim. Naukowcy ostrzegają, że powszechne sposoby ochrony skóry przed spaleniem, takie jak okrywanie ciała ubraniem i przebywanie w cieniu, zapobiegają oparzeniom słonecznym, ale nie innym uszkodzeniom niosącym groźbę raka. W rzeczywistości wiele powszechnych sposobów ochrony przed słońcem jest opartych na mitach i nie stanowi odpowiedniej bariery.
     

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 15 czerwiec, 2009 - 12:48 0 komentarzy

    Zdążyliśmy już w tym roku zaznać pierwszych słonecznych dni. Nadchodzi więc czas na to, aby przypomnieć stare ostrzeżenia przed nieumiarkowanym wystawianiem się na słońce. Już wielokrotnie udowadniano wpływ nadmiernych kąpieli słonecznych na ryzyko zachorowania na raka skóry. Większość czerniaków skóry jest  wynikiem działania promieni ultrafioletowych emitowanych przez słońce. Ale przy zachowaniu odpowiednich środków ostrożności nie musimy rezygnować z letniego opalania.  

    czytaj dalej »
  • piątek, 12 czerwiec, 2009 - 15:43 0 komentarzy

    Połowa dzieci i nastolatków odmawia stosowania filtrów słonecznych – chcą być opalone „tak jak gwiazdy”. Nawet dziewięcioletnie dzieci są tak podatne na oddziaływanie wykreowanych przez popkulturę wzorców urody, że nie dbają o ochronę skóry. Połowa dzieci w wieku od 6 do 15 lat przyznała, że celowo unikała stosowania filtrów słonecznych, mając świadomość konsekwencji. Okazuje się więc, że pragnienie opalenizny jak z okładek kolorowych czasopism jest silniejsze od strachu przed czerniakiem.

    czytaj dalej »
  • piątek, 22 maj, 2009 - 13:17 0 komentarzy

    Choć naukowcy i dietetycy nadal nie mogą dojść do porozumienia co do tego, ile witaminy D dziennie potrzebujemy, to pojawiają się kolejne dowody na zdrowotny wpływ tej substancji. Ostatnie badania dodają do tej listy wpływ „witaminy słońca” na złagodzenie objawów astmy.
    W przebadanej grupie chorych na astmę dzieci stwierdzono u nich obniżoną zawartość witaminy D we krwi.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 18 maj, 2009 - 14:09 0 komentarzy

    Raport opublikowany w piśmie Brytyjskiego Towarzystwa Odżywiania ujawnia alarmujące dane – milionom Europejczyków mogą grozić poważne choroby z powodu niedoborów witaminy D. Tylko jedna na cztery osoby spożywa wystarczającą ilość tej witaminy; a jej braki przekładają się na choroby sercowo-naczyniowe, powstawanie nowotworów i cukrzycy oraz osłabienie kości.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.