abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
agresja cukier czekolada glukoza samokontrola słodycze Lifestyle Raporty - środa, 28 lipiec, 2010 - 15:00 - 0 komentarzy

Masz skłonność do agresywnych zachowań w sytuacjach stresowych? Zjedz kilka kostek czekolady albo pączka. Okazuje się, że ta prosta czynność drastycznie ogranicza agresję u osób, które mają do niej wyraźne skłonności. Ważne jest jednak, żeby ta słodka przekąska zawierała glukozę.

Australijscy naukowcy wykazali bowiem, że to właśnie poziom glukozy we krwi reguluje impulsywne reakcje na prowokację. Konkretnie zaś - im jej więcej, tym bardziej opanowani jesteśmy w takich sytuacjach.

  • piątek, 2 październik, 2009 - 17:55 0 komentarzy

    Dzieci, którym codziennie daje się słodycze lub czekoladę, są bardziej narażone na bycie agresywnym w życiu dorosłym, twierdzi nowe badanie.

    Naukowcy odkryli, że dzieci, które regularnie jadły wyroby cukiernicze, miały większe prawdopodobieństwo wyroku skazującego za brutalne przestępstwo zanim osiągnęły 35. rok życia.

    Psychiatrzy twierdzą, iż rozpieszczanie młodzieży może doprowadzić w starszym wieku do nieumiejętności radzenia sobie z sytuacją, w której nie dostają tego, czego chcą, co z kolei stanowi źródło frustracji i złości.

    czytaj dalej »
  • środa, 9 wrzesień, 2009 - 11:00 0 komentarzy

    Szacuje się, że 25 milionów Brytyjczyków było rannych lub skaleczyło się podczas jedzenia w czasie przerwy na kawę lub herbatę. Przynajmniej 500 z nich trafiło do szpitala. Najbardziej niebezpieczne okazały się markizy – ciastko składające się z dwóch herbatników, pomiędzy którymi jest krem. Znajdują się one na szczycie listy 15 najbardziej niebezpiecznych ciastek stworzonej przez Biscuit Injury Threat Evaluation.

    Niebezpieczne są okruchy, dochodzi do poparzeń moczonymi w herbacie ciastkami, niektórzy szturchają się nimi w oko, a inni spadają z krzesła, gdy po nie sięgają. Jeden mężczyzna utknął nawet w mokrym betonie, gdy sięgał po zgubioną przez kogoś paczkę słodkości.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 25 sierpień, 2009 - 12:25 0 komentarzy

    Naukowcy z Deakin University twierdzą, że zakazanie reklam żywności skierowanych do dzieci jest najlepszym, najbardziej efektywnym sposobem walki z otyłością wśród dzieci.

    Badacze przeanalizowali szereg danych, by pokazać zalety i efektywność usunięcia reklam niezdrowej żywności w czasie największej oglądalności telewizji przez dzieci, w porównaniu do 13 innych sposobów walki z otyłością wśród maluchów.

    Zakaz reklamowania niezdrowej żywności to najlepszy sposób, by zmniejszyć liczbę otyłych dzieci – stwierdził Boyd Swinburn, profesor z Deaken University. – Przełoży się to również  na ich zdrowie i pozwoli zaoszczędzić podatnikom 300 milionów dolarów.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 17 sierpień, 2009 - 12:05 0 komentarzy

    Naukowcy uważają, że rodzice, którzy walczą z otyłością dzieci poprzez zakazywanie im jedzenia wybranych produktów, wcale im nie pomagają, a mogą nawet pogorszyć sytuację. Rodzice odgrywają istotną rolę w kształtowaniu zdrowych nawyków żywieniowych dzieci i tym samym utrzymaniu prawidłowej wagi dziecka. Ale ich sukces na tym polu zależy od prawidłowych metod działania.

    Dziecięce inhibitory kontroli, które zbliżone są do silnej woli, są kluczem do kontroli ich wagi. Taki pomysł pojawił się w artykule internetowego wydania „Journal of Pediatrics”.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 11 sierpień, 2009 - 17:34 0 komentarzy

    Australia już od lat zmaga się z plagą otyłości. Lekarze ostrzegają, że obecna generacja młodych będzie pierwszą, której średnia długość życia będzie niższa niż długość życia pokolenia ich rodziców. Problem wpływu otyłości na zapadalność na różne choroby już teraz można zaobserwować w australijskich statystykach zachorowań. Tym bardziej dziwi fakt, że rząd australijski niechętnie podejmuje jakiekolwiek kroki w postaci restrykcji dla producentów najbardziej niezdrowej żywności.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 lipiec, 2009 - 13:00 0 komentarzy

    Food Standards Agency (FSA) wpadła na pomysł, jak walczyć z otyłością. Organizacja chce, aby do 2012 roku zmniejszyć wielkość tabliczek czekolady, wyrobów cukierniczych i napojów gazowanych. Food Standards Agency zaapelowała do producentów o zmniejszenie ilości nasyconych tłuszczów w produktach, ograniczenie cukru w herbatnikach, ciastach, ciastkach, w wyrobach czekoladowych i drinkach.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 14 maj, 2009 - 09:39 0 komentarzy

    Zdrowe jedzenie jest bardzo drogie. To nieprawda, zdrowa żywność może być prawie za darmo – kiedy na przykład urośnie w twoim ogródku. Poza tym niedrogie są sezonowe owoce i warzywa, a także wegetariańskie mrożonki. Można mieć gwarancję, że żywność jest zdrowa i świeża, jeśli nie przyjechała ze zbyt daleka.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.