abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
ciąża cukrzyca typu 2 dieta dieta wysokotłuszczowa metabolizm tłuszcze nasycone Lifestyle - sobota, 2 lipiec, 2011 - 11:00 - 0 komentarzy

Dieta wysokotłuszczowa u osób dorosłych może powodować powstawanie cukrzycy typu II. Skutek ten można odwrócić za stosując zasady racjonalnego odżywiania - uważać jednak powinny kobiety, będące w ciąży. Dla ich dzieci duża zawartość tłuszczy nasyconych w diecie może być groźna.

Opublikowane we wrześniowym wydaniu Journal of Lipid Research wyniki badań wskazują, że metabolizm dziecka, którego matka w ciąży lub okresie karmienia stosowała taką dietę, może zostać uszkodzony - i zwiększyć ryzyko cukrzycy także u niego.

  • środa, 25 listopad, 2009 - 16:20 1 komentarz

    Najnowsze badania udowadniają, że jedzenie na poprawę humoru może faktycznie przynosić ulgę, nawet kilka lat po traumatycznym przeżyciu. Przegryzanie herbatników, podjadanie ciasteczek, podbieranie smakołyków z szafki, pomaga ludziom w poradzeniu sobie ze złymi wspomnieniami z dzieciństwa — twierdzą naukowcy z University of New South Wales.

    Stwierdzono, że żywność tego typu — bogata w cukry i tłuszcze nasycone — działa na mózg jak antydepresant. Zmniejsza tym samym poczucie niepokoju i przygnębienia. Naukowcy po raz pierwszy udowodnili, że „jedzenie na pocieszenie” daje widoczne efekty w... leczeniu traumy. Mimo że badania były przeprowadzane jedynie na szczurach, to badacze uważają, że takie same wyniki uzyskają również w przypadku ludzi. 

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 lipiec, 2009 - 13:00 0 komentarzy

    Food Standards Agency (FSA) wpadła na pomysł, jak walczyć z otyłością. Organizacja chce, aby do 2012 roku zmniejszyć wielkość tabliczek czekolady, wyrobów cukierniczych i napojów gazowanych. Food Standards Agency zaapelowała do producentów o zmniejszenie ilości nasyconych tłuszczów w produktach, ograniczenie cukru w herbatnikach, ciastach, ciastkach, w wyrobach czekoladowych i drinkach.

    czytaj dalej »
  • piątek, 19 czerwiec, 2009 - 18:30 0 komentarzy

    Na rynku jest obecnie dostępne takie zatrzęsienie różnych olejów i tłuszczy, że konsumenci przyzwyczajeni do tradycyjnych potraw mogą się poczuć onieśmieleni. Co więcej, lekarze przez lata przekonywali nas, że egzotyczne oliwy z oliwek są dużo zdrowsze niż tradycyjne oleje. Ostatnie badania pokazują natomiast, że olej rzepakowy, otrzymywany ze zboża uprawianego w klimatach umiarkowanych, jest równie zdrowy, jak oliwa z oliwek, a ponadto ma nadzwyczajne właściwości smakowe. Prawda jest taka, że najlepiej trzymać w kuchni kilka rodzajów tłuszczy, w zależności od przeznaczenia: tłuszcze nasycone do głębokiego smażenia, oliwę z oliwek i olej rzepakowy do lekkiego smażenia oraz do sałatek, olej z dyni lub awokado do dressingów. Aby pomóc czytelnikowi rozeznać się w gąszczu nowych produktów spożywczych, przedstawiamy cechy i zastosowanie niektórych tłuszczy.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 14 maj, 2009 - 09:15 0 komentarzy

    Dieta, którą dotychczas zalecano pacjentom z podwyższonym ciśnieniem, zmniejsza również ryzyko chorób serca. Dzięki temu, że znacznie przyczynia się do obniżenia ciśnienia oraz poziomu tzw. złego cholesterolu (czyli cholesterolu niskiej gęstości – LDL), poprawia funkcjonowanie serca, zmniejszając ryzyko zachorowań.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.