abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
dieta dziecko rozwój nadwaga dzieci nadwaga nastolatki odchudzanie zaburzenia jedzenia Lifestyle - czwartek, 29 październik, 2009 - 14:30 - 0 komentarzy

Dziewczynki, których matki są nieustannie na diecie, dwa razy bardziej narażone są na zaburzenia w jedzeniu niż reszta ich rówieśniczek – sugerują najnowsze brytyjskie badania.

W przeprowadzonych badaniach okazało się, iż wiele dziewczynek uważa, że matki mają bardzo duży wpływ na ich samoocenę oraz na to, w jaki sposób postrzegają jedzenie i własny wygląd. Badaniami objęto 512 dziewczynek w wieku 12–18 lat. U 6 proc. stwierdzono zaburzenia jedzenia – odsetek ten rósł do 10 proc. wśród tych, których matki stosowały diety.

  • piątek, 9 październik, 2009 - 15:39 0 komentarzy

    Naukowcy sugerują, iż specyficzna forma terapii oparta na rozmowie może pomóc ludziom cierpiącym na zaburzenia jedzenia i pohamować ich niezdrowe zachowanie już w przeciągu kilku miesięcy leczenia.

    Przegląd badań nad terapiami psychologicznymi leczącymi bulimię wykazał, iż kognitywna terapia behawioralna (CBT) wyleczyła 37% bulimików w porównaniu do braku leczenia, twierdzi dr Phillip P. J. Hay z University of Western Sydney w Australii.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 22 wrzesień, 2009 - 09:15 0 komentarzy

    Według najnowszego badania geje, lesbijki i biseksualna młodzież są bardziej narażeni na zespół gwałtownego objadania się niż ich heteroseksualni rówieśnicy, rozpoczynając już w wieku 12 lat.

    Ostatnie badania dowiodły związek między orientacją seksualną a ryzykiem zaburzeń żywieniowych u dorosłych – wykazano na przykład, że geje mają wyższy wskaźnik objawów niż ich heteroseksualni odpowiednicy.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.