abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Zdrowa dieta

aerobik aktywność fizyczna dieta niskowęglowodanowa Zdrowa dieta Lifestyle - niedziela, 7 luty, 2010 - 14:15 - 0 komentarzy

Węglowodany zawarte w tym, co jesz po wysiłku fizycznym, wpływają na korzyści zdrowotne płynące z ćwiczenia. To, co spożywasz po wyjściu z siłowni, robi wielką różnicę, choć nie znaczy to, iż musisz się głodzić, by czerpać benefity zdrowotne z aktywności fizycznej.

Najnowsze badanie wykazało, iż konsumowanie niskowęglowodanowych posiłków po aerobiku, wzmaga wrażliwość na insulinę, a to z kolei znaczy, iż nasz organizm lepiej będzie wchłaniał cukier z krwiobiegu, a potem umieszczał go w mięśniach i innych tkankach, gdzie zostanie wykorzystany. Upośledzona wrażliwością na insulinę, czy oporność na insulinę, zwiększa ryzyko cukrzycy typu 2 i choroby serca.

  • sobota, 6 luty, 2010 - 18:33 0 komentarzy

    Zdezorientowany co do zastosowania i działania multiwitamin? Dietetyk Diana Steel odkrywa przed nami mity i fakty na temat wspomnianych suplementów.

    1.    Pożywienie zawiera wszystkie potrzebne nam minerały i witaminy.
    Pomimo usilnych starań nie zawsze jesteśmy w stanie zaspokoić nasze dzienne zapotrzebowanie na substancje odżywcze. Najnowsze międzynarodowe badanie przeprowadzone na kobietach wykazało, iż choć 80% pań uznaje zdrową dietę za ważny element ogólnego zdrowia, to czasem wyzwaniem staje się wprowadzenie owoców i warzyw do codziennej rutyny… dlatego też dobrą alternatywą, która codziennie dostarczy nam niezbędnych składników odżywczych może być multiwitaminowa suplementacja.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 1 luty, 2010 - 16:53 0 komentarzy

    Gdy tylko nadchodzi lato, wszyscy nabieramy ochoty na świeże owoce, ale które z nich są bezpieczne dla diabetyków? Oto 10 najzdrowszych owoców, które nie podniosą ci poziomu cukru, a pozwolą cieszyć się wspaniałym orzeźwiającym smakiem:

    Arbuz
    Kawałek soczystego arbuza działa orzeźwiająco, podczas gdy zażywasz kąpieli słonecznej, a co więcej nie podniesie stężenia cukru we krwi, bowiem 220 g tego owocu to równowartość 15 g węglowodanów. Uważaj natomiast na sok z arbuza, albowiem stanowi skoncentrowane źródło węglowodanów z dużym poziomem glikemii.

    czytaj dalej »
  • środa, 27 styczeń, 2010 - 15:45 0 komentarzy

    Dieta niskowęglowodanowa może mieć korzyści zdrowotne, które wykraczają ponad utratę na wadze. Nowe badania wykazały, iż dieta niskoweglowodanowa jest równie skuteczna w utracie wagi, jak stosowanie preparatów odchudzających z orlistatem (czynnym składnikiem środków takich jak Alli czy Xenical), z tą różnicą, że wspomniana dieta obniża dodatkowo ciśnienie krwi.

    Doktor William S. Yancy Jr. z Duke University Medical Centre stwierdził, iż choć oczekiwano podobnego rezultatu, jeżeli chodzi o utratę masy ciała, to zaskoczeniem była znaczna poprawa ciśnienia krwi przy zastosowaniu powyższej diety.

    czytaj dalej »
  • sobota, 16 styczeń, 2010 - 13:33 2 komentarze

    Tkanka tłuszczowa w dolnej części naszego ciała produkuje hormony, które chronią przed niektórymi chorobami. Trochę kochanego tłuszczyku w okolicy bioder i ud może mieć zbawienny wpływ na zdrowie, jako że chroni nas przed schorzeniami, sugerują naukowcy.

    Wnioski powyższej pracy stanowią streszczenie badań, skupiających się nad wpływem odkładającego się tłuszczu w różnych częściach naszego ciała, szczególnie w rejonie ud i bioder.

    Jak twierdzi kierownik zespołu naukowego Konstantinos Manolopoulos z University of Oxford, już od jakiegoś czasu wiadomo, iż tkanka tłuszczowa jest ważna dla zdrowia, choć dopiero ten podsumowujący wszystkie uprzednie prace artykuł pokazuje, że tłuszcz na udach i biodrach pomaga zmniejszyć ryzyko cukrzycy i chorób serca.

    czytaj dalej »
  • piątek, 15 styczeń, 2010 - 12:24 0 komentarzy

    Według tajwańskiej badaczki, wypicie jednej lub więcej filiżanek zielonej herbaty, może przeciwdziałać skutkom palenia w postaci raka płuc, szczególnie jeśli chodzi o nałogowych palaczy, którzy nie są genetycznie podatni na wykształcenie tego nowotworu.

    Przeciwutleniacze zawarte w tej herbacie mogą hamować wzrost guza, twierdzi mgr I-Hsin Lin z Chung Shan Medical University w Tajwanie.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 21 grudzień, 2009 - 15:54 1 komentarz

    Według najnowszego badania, ponad jedna na dziesięć kobiet cierpi na zaburzenia odżywiania w postaci objadania się czy bulimii.

    Nowe dochodzenie w tej sprawie odkryło związek między nawykami żywieniowymi a własną oceną swojego stanu zdrowia – odbiegające od normy zachowania żywieniowe są bardziej prawdopodobne u kobiet, które swój stan zdrowia postrzegają jako zły.

    Zdaniem prof. Lise Gauvin z Université de Montréal Department of Social and Preventive Medicine, powyższe wyniki są niepokojące.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 3 grudzień, 2009 - 15:07 1 komentarz

    Ograniczenie spożywania pewnego białka, znajdującego się w rybach i mięsie, może spowolnić proces starzenia się oraz przedłużyć długość życia. Naukowcy od dawna wierzą, iż niezwykle niskokaloryczna dieta może prowadzić do dłuższego życia.

    Brytyjscy badacze odkryli, że kluczem do sukcesu jest obniżenie konsumpcji specyficznego białka. Znaczy to, iż przez proste ograniczenie spożywania żywności zawierającej to białko, takiej jak mięso, ryby i niektóre orzechy, ludzie powinni żyć dłużej, bez potrzeby zmniejszania ilości posiłków.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 1 grudzień, 2009 - 16:46 1 komentarz

    To, co jemy, wpływa na nasze zdrowie psychiczne jak i fizyczne. Badania stale potwierdzają, że dieta bogata w owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste wraz z odpowiednimi białkami pomaga nam wieść szczęśliwsze i dłuższe życie. Naukowcy jak i lekarze przestrzegają przed przetworzoną żywnością, ale wielu konsumentów nie wie, tak naprawdę co to jest za żywność.

    Ogólnie rzecz ujmując, żywność przetworzona, to taka, która została wytworzona przemysłowo, na wyższym stopniu przygotowania niż surowiec, dostarczany przez rolnictwo. Chodzi tu o właściwy sposób przetworzenia i utrwalenia posiłku lub jego składników, które nadają mu odpowiednią dyspozycyjność. Na dyspozycyjność składają się dwa elementy, to jest trwałość oraz przystosowanie do szybkiego przyrządzenia, które jest bezpieczne pod względem zdrowotnym.

    czytaj dalej »
  • sobota, 14 listopad, 2009 - 15:48 0 komentarzy

    Uwaga: śladowe ilości selenu obecne w orzechach brazylijskich mogą podwyższyć poziom cholesterolu. Orzechy brazylijskie zostały okrzyknięte smacznym sposobem wzmocnienia systemu odpornościowego, a nawet ochrony przed rakiem.

    Jednak zdaniem badaczy, zawarty w nich korzystny dla zdrowia minerał, może również powodować wzrost poziomu cholesterolu, a co za tym idzie, zwiększyć ryzyko chorób serca.

    czytaj dalej »
  • piątek, 13 listopad, 2009 - 16:31 0 komentarzy

    Stojąc w kolejce do kasy w coffee shopie, nachodzi cię mały głód… co zatem kupisz, by wytrzymać do obiadu? Zauważasz pysznie wyglądające czekoladowe ciasteczka, ale dalej widzisz małego batona z muesli i orzechami.
    Jesteś rozdarty, patrzysz zatem na etykiety – ciasteczko zawiera około 1050 kilodżuli (kJ), a baton ponad 1255 kJ. Zaskoczony tą różnicą? Pewnie myślałeś, że baton będzie zdrowszy…

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.