abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:
otwarte wykłady prawidłowa dieta sggw zasady odżywiania zdrowe odżywianie Lifestyle Polska - niedziela, 13 luty, 2011 - 13:50 - 0 komentarzy

Jak ważne jest prawidłowe odżywianie się, nie trzeba już chyba obecnie tłumaczyć nikomu. Od tego co, w jaki sposób i ile zjadamy - zależy praktycznie każdy aspekt naszego zdrowia, ale także kondycji. Szczególnie ważna jest prawidłowa dieta w różnych schorzeniach, zwłaszcza przewlekłych.

Coraz częściej szukamy więc wiarygodnych i rzetelnych informacji na temat tego, jak powinniśmy komponować nasze posiłki. Mogą nam w tym pomóc organizowane przez SGGW otwarte wykłady na temat żywienia.

  • piątek, 11 grudzień, 2009 - 12:27 1 komentarz

    Zdaniem wiodącego eksperta, współczesne diety cud, takie jak picie dużych ilości soku grejpfrutowego czy konsumowanie tylko i wyłącznie surowych owoców i warzyw, to tylko mit, nie mający nic wspólnego z rzeczywistością.

    Prof. Chris Hawkey, przewodniczący British Society of Gastroenterology (BSG), sugeruje, iż niektórzy wykształcili quasi-religię na temat tego, co jest najlepsze do spożywania. Diety te mają mało lub nic wspólnego z udowodnioną naukowo skutecznością.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 5 listopad, 2009 - 14:30 0 komentarzy

    Nowe, zaskakujące odkrycie - dzieci, które piją pełnotłuste mleko, ważą mniej niż pozostałe.Naukowcy z Gothenburg University w Szwecji, przeanalizowali dane pochodzące od 8-latków. Okazało się, że te dzieci, które każdego dnia piły pełnotłuste mleko, mają mniejszy współczynnik masy ciała (indeks BMI) niż te, które piły chudsze odpowiedniki. Średnia różnica w wadze wynosiła około 5 kilogramów. Badacze przypuszczają, że przyczyną tego może być fakt, iż dzieci z nadwagą zastępują mleko bardziej kalorycznymi napojami gazowanymi.

    czytaj dalej »
  • wtorek, 13 październik, 2009 - 12:30 0 komentarzy

    Oto kilka sposobów na polepszenie naszego wyglądu, zanim zdecydujemy się na bardziej drastyczne metody cofnięcia czasu.

    Metody nieinwazyjne

    Zanim się na coś zdecydujemy, można poeksperymentować z nową fryzurą. Może ona odmienić wyląg, tak samo jak nawet zwykłe wyregulowanie brwi. Warto też zadbać o naszą skórę. Serum (tak samo jak produkty bogate w kwasy omega-3) pomoże odzyskać promienny blask skórze. Można umówić się na wizytę u wizażystki, która nauczy nas, jak zrobić prawidłowy i piękny makijaż. Do diety należy włączyć bogate w witaminy warzywa, owoce, sałatki, tłuszcz rybi i litry wody, która zapewni prawidłowe trawienie. Odżywi również skórę.

    czytaj dalej »
  • poniedziałek, 28 wrzesień, 2009 - 17:50 0 komentarzy

    Najnowsze wyniki badań opublikowane przez British Heart Foundation wykazują że prawie 73 proc. dzieci w wieku 8–15 lat nie wie, że niezdrowy sposób odżywiania może skrócić ich życie. 

    45 proc. ankietowanej młodzieży stwierdziło, że najbardziej niebezpiecznymi aspektami niezdrowiej żywności jest przybranie na wadze, próchnica zębów oraz wykluczenie ze środowiska rówieśników. – Nasze prognozy przewidują, że prawie dwie trzecie dzieci będzie miało nadwagę do 2050 r., a obecne pokolenie dorastającej młodzieży może być pierwszym, które będzie żyło krócej niż ich rodzice – twierdzą autorzy badań. – Oczywiście najpoważniejszą konsekwencją otyłości są problemy z sercem, dlatego towarzystwa kardiologiczne na całym świecie zachęcają dzieci do większej aktywności fizycznej.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 20 sierpień, 2009 - 11:29 0 komentarzy

    Oto kilka wskazówek przed rozpoczęciem diety. Przeczytaj je, wyznacz właściwy cel i strać na wadze!

    Najważniejszy jest plan
    Jeśli zamierzasz wprowadzić rewolucję w swoich posiłkach, najlepiej ją zaplanować. Niektóre kobiety w niedzielne popołudnie tworzą menu na cały najbliższy tydzień. Inne robią to każdego dnia wieczorem. Który sposób wybierzesz, zależy od ciebie. Najważniejsze, żeby wyrobić w sobie nawyk ustalania, co zjesz kolejnego dnia, włączając w to przekąski. Pomoże ci to w zakupach i oprzeć się słodkim pokusom. Kto będzie myślał o ciasteczkach, skoro czeka na niego pyszna kolacja?

    czytaj dalej »
  • czwartek, 20 sierpień, 2009 - 00:15 0 komentarzy

    Mania na punkcie zdrowego odżywiania może być oznaką poważnego schorzenia psychicznego. Coraz więcej ośrodków leczących pacjentów z zaburzeniami jedzenia mówi o niepokojącym wzroście liczby pacjentów cierpiących na Orthorexia nervosa, chorzy nań mają obsesję na punkcie zdrowego żywienia, omijając w swojej diecie niektóre potrawy.

    Dotyczy ona w równej mierze kobiet i mężczyzn klasy średniej, w średnim wieku i z wyższym wykształceniem, którzy mają czas i pieniądze na zakup, jak wierzą, prawdziwie czystej i zdrowej żywności. Powyższa choroba została rozpoznana i nazwana przez kalifornijskiego dr. Stevena Bratmana w 1997 r.

    czytaj dalej »
  • środa, 19 sierpień, 2009 - 23:46 0 komentarzy

    Najnowsze badania wykazują, iż miska płatków zbożowych konsumowanych codziennie jest doskonałym źródłem naturalnych antyoksydantów. Prof. Chemii Joe Vinson z University of Scranton w Pensylwanii wraz ze swoim zespołem odkryli, że pełnoziarniste śniadanie, jak również zbożowe smakołyki zwierają znaczącą ilość polifenoli, formy antyoksydantów, które posiadają duże zalety zdrowotne.

    Prof. Vinson przetestował 30 rodzajów płatków zbożowych dostępnych w supermarketach na terenie Stanów Zjednoczonych i stwierdził, że wszystkie zawierają zbawienne polifenole.

    czytaj dalej »
  • środa, 5 sierpień, 2009 - 17:00 0 komentarzy

    Po zabiegu usunięcia migdałków twoje gardło może być trochę obolałe przez kilka dni. Ważne jest, aby w tym czasie przestrzegać kilku zasad odnośnie picia i spożywania pokarmów. Przede wszystkim powinno się pić dużo płynów, które pomogą twojemu obolałemu gardłu – ponadto pozytywnie wpłyną na nawodnienie organizmu.

    Jedz dużo miękkich pokarmów, które łatwo przejdą przez gardło, a ich przełykanie nie sprawi ci bólu. Bardzo dobrym rozwiązaniem będą tutaj takie produkty jak: galaretki, zupy, rozdrobnione ziemniaki czy jajka. 

    czytaj dalej »
  • wtorek, 4 sierpień, 2009 - 12:40 0 komentarzy

    Nawet jeśli wydatki na jedzenie uległy zmniejszeniu, nie trzeba rezygnować z ulubionych smaków i świeżych produktów. Oto kilka wskazówek, jak to zrobić.

    Jedz więcej posiłków bezmięsnych
    Mięsno to największy wydatek w naszym jadłospisie, dlatego przygotuj kilka razy w tygodniu posiłki wegetariańskie. Dania oparte na ryżu, zbożach, fasoli są bogate w białka, sycące i niedrogie. Należy dodać do nich tylko sezonowe warzywa, by stały się świeże i kolorowe. Niewątpliwą zaletą takich posiłków jest to, że zmniejszają one ryzyko zachorowania na serce, cukrzycę i niektóre typy nowotworów.

    czytaj dalej »
  • czwartek, 30 lipiec, 2009 - 09:20 0 komentarzy

    Naukowcy wynaleźli dla firmy Marks & Spencer paprykę będącą prawdziwym zastrzykiem witaminowym. Jedno warzywo dostarcza dawkę witaminy C odpowiadającą dziennemu zapotrzebowaniu, jak również połowę wymaganej dziennej porcji witamin A i E. Stąd też pochodzi niecodzienna nazwa papryki: „ACE pepper”. Firma Marks & Spencer spodziewa się, że w czasach, gdy coraz większą wagę przywiązujemy do zdrowego odżywiania, nowy wynalazek spotka się z dużym zainteresowaniem.

    czytaj dalej »

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Bądź z nami w kontakcie

Nasi partnerzy

http://ciazabezalkoholu.pl www.krwinka.org http://fundacjaiskierka.pl http://www.zdro-vita.pl
http://www.wyhamujwpore.pl http://www.spelnionemarzenia.waw.pl

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.