abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Niezdrowe jedzenie zdrowym

Myślisz, że wiesz co dla ciebie dobre? Nie bądź tego taki pewien, mówi Harriet Alexander.
Mówią, że trochę tego, co tak lubisz jeść, a co niekoniecznie jest postrzegane jako zdrowe, jest dobre dla zdrowia. Poniżej podaliśmy ukryte korzyści płynące z konsumowania twoich ulubionych potraw.

Dżem
Dżem, choć zawiera dużo cukru, przynosi nieoczekiwane korzyści zdrowotne. Badanie przeprowadzone przez Institute of Food Research odkryło, iż pektyna, naturalny składnik żelujący w tej konfiturze, zatrzymuje postęp nowotworu w organizmie poprzez przyklejenie się do białka Gal-3, które wywołuje wzrost komórek raka.

Boczek
Jeśli jemy go z umiarem, można go uznać za „super fooda”. Prawie połowa tłuszczu znajdującego się w boczku, to tłuszcz jednonienasycony, który, jak wiadomo, obniża poziom cholesterolu, a same tłuszcze jednonienasycone pochodzą od kwasu oleinowego, tego samego „dobrego” tłuszczu, który znajduje się w oliwie z oliwek.

Ser Cheddar

Ser Cheddar może nie być tak dobry dla twojej talii czy serca (dzienna zalecana dawka to 3 plasterki), ale jest dobry dla twoich zębów, gdyż jest bogaty w wapno. Mała kostka tego sera po posiłku pomoże zneutralizować kwasy w jamie ustnej, zapobiegając tym samym powstaniu próchnicy.

Lody
Gałka lodów może pozytywnie wpłynąć na nastrój. Instytute of Psychiatry w Londynie odkrył dlaczego tak się dzieje… Zjedzenie gałki lodów pobudza obszary mózgu, odpowiedzialne za odczuwanie przyjemności.

Ziemniaki
Ziemniaki, jeśli trzymane z daleka od frytkownicy, stanowią dużą wartość odżywczą. Amerykańscy naukowcy zidentyfikowali 60 różnych rodzajów fitochemikaliów i witamin zawartych w skórce tego warzywa. Wiele z nich pomaga obniżyć poziom cholesterolu i chroni przed chorobami serca. Institute for Food Research, odkrył, że ziemniaki również zawierają cząsteczki, które obniżają ciśnienie we krwi.

Kawa
Kilka łyków espresso wspomaga spalanie tłuszczu w ćwiczeniach na serce. Kofeina rozszerza naczynia krwionośne, zwiększając przepływ krwi i tlenu do mięśni. Kawa pobudza także uwalnianie cholecystokininy, hormonu, który hamuje odkładanie się cholesterolu w pęcherzyku żółciowym.

Czekolada
Czekolada zwiększa poziom endorfiny – hormonu szczęścia, a zatem korzystnie wpływa na humor. Jedno badanie wykazało, że po zjedzeniu gorzkiej czekolady, uczestnicy badania lepiej radzili sobie z rozwiązywaniem zadań arytmetycznych. Gorzka czekolada jest bogata w flawonoidy, które poprawiają funkcje naczyń krwionośnych i wspomagają przepływ tlenu w mózgu.

Czerwone wino
W zeszłym tygodniu opublikowano badanie, które dowodzi, że umiarkowane spożywanie alkoholu może uchronić przed chorobami serca. Raport wykazuje, że kieliszek czerwonego wina obniżył o połowę ryzyko chorób serca. Clinton Wright, profesor neurologii na Columbia University w Nowym Jorku, odkrył, że osoby, które piją z umiarem, uzyskują lepsze wyniki w testach psychologicznych niż ci, którzy nigdy nie pili alkoholu.

Innymi zdrowymi potrawami są tofu, sok pomarańczowy, jogurt, jabłka, sushi oraz chleb razowy.

Źródło: abcZrowie.pl

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.