abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Picie mleka zapobiega alergii... na mleko?

Uczulenie małego dziecka na białko występujące w krowim mleku to jeden z największych problemów współczesnych mam. Często jest tak, że nie tylko maluch nie dostaje mleka przez kilka pierwszych lat swojego życia - ale i karmiąca go piersią mama wyłączyć musi mleko ze swojej diety.

Tymczasem najnowsze badania sugerują, że to nie zbyt wczesne wprowadzenie mleka do diety jest problemem - a wprost przeciwnie: zbyt późne. Powinno się to zrobić przed 3. tygodniem życia.

Naukowcy z Izraela opublikowali niedawno w "Journal of Allergy and Clinical Immunology" wyniki badań sugerujące, że przed alergią na krowie mleko najlepiej chroni dzieci... krowie mleko. A konkretnie niewielka jego ilość, podana maluszkowi jeszcze przed rozpoczęciem przez niego 3. tygodnia życia.

Badacze zajmowali się kwestią alergii pokarmowych u dzieci. Głównym tematem było uczulenie na białko mleka krowiego - na które, zgodnie z szacunkami, cierpi 1-3% najmłodszych.

Jednak wyniki nie potwierdziły tej teorii. Po sprawdzeniu 13 tysięcy niemowląt okazało się, że jedynie u 0,5% (66. dzieci) zdiagnozowano alergię na mleko. Nie ma przy tym najwyraźniej zależności między uczuleniem na mleko oraz na soję - dotychczas sądzono, że co trzecie dziecko ma alergię na oba te składniki.

Zauważono za to, że istotny jest moment, w którym dziecko zetknie się pierwszy raz z mlekiem krowim. Jeśli stanie się to podczas pierwszych dwóch tygodni życia - ryzyko uczulenia się na zawarte w mleku białko jest aż o 19% niższe w porównaniu z dziećmi, które po raz pierwszy otrzymały krowie mleko w trzecim tygodniu życia lub później.

źródło: Rynek Zdrowia

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.