abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Probiotyki mogą pomóc mamom zgubić zbędne kilogramy po ciąży

Ciężarne kobiety, które w pierwszym trymestrze ciąży zażywają suplementy z probiotykami, są mniej narażone na otyłość brzuszną po urodzeniu dziecka, mówi nowe badanie.

Otyłość brzuszna, inaczej zwana otyłością centralną, występuje, gdy wskaźnik masy ciała wynosi 30 lub wyższej lub obwód w talii jest większy niż 80 cm.

Po upływie roku od porodu tylko 25% kobiet korzystających z porad dietetyka oraz zażywających probiotyki cierpiało na otyłość centralną w porównaniu do 43% pań, które korzystały tylko z porad dietetyka.

Zdaniem Kirsia Laitinena z University of Turku w Finlandii – są to pierwsze badania, które wskazują, że probiotyki stosowane jako suplement diety w czasie ciąży i karmienia piersią wpływają na kontrolowanie otyłości kobiet w okresie 12 miesięcy po porodzie.

Badanie przeprowadzono na 256 kobietach w ciąży, które podzielono na 3 grupy: 1. grupie podawano kapsułki probiotyczne oraz zapewniono porady żywieniowe, 2. grupie – kapsułki placebo plus porady żywieniowe, 3 grupie – kapsułki placebo, bez porad żywieniowych. Kapsułki probiotyczne, zawierające Lactobacillus i Bifidobacterium, były podawane przez okres do 6 miesięcy po porodzie do czasu, gdy kobieta przestała karmić piersią.

Wyniki wykazały, iż tylko 25% kobiet z pierwszej grupy zażywającej probiotyki i korzystającej z porad dietetyka cierpiało na otyłość centralną, w drugiej grupie wskaźnik wyniósł 43%, w trzeciej grupie – 40%.
Laitinen zauważył, iż w badaniu wystąpiło jedno ograniczenie w postaci braku pomiarów bazowych obwodu w talii kobiet z powodu ich ciąży.

Stosowanie probiotyków wraz ze zrównoważoną dietą może stanowić stosunkowo ekonomiczną, praktyczną, bezpieczną i potencjalnie skuteczną metodę kontrolowania otyłości, stwierdził Laitinen, uznając jednocześnie, że dalsze badania są konieczne do sprawdzenia tych ustaleń.

Wyniki badania ogłoszono w czwartek na Kongresie Europejskim w sprawie otyłości, który odbył się w Amsterdamie.

Żródło: healty24.com

Zobacz także:

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.