abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Różnice zdań co do żywności organicznej

Francuska Agencja ds. Bezpieczeństwa Sanitarnego Żywności (Agence française de sécurité sanitaire des aliments – AFSSA) podaje w nowych badaniach, że żywność organiczna dostarcza organizmowi więcej składników odżywczych niż zwykłe produkty. Badania opublikowane w magazynie „Agronomy for Sustainable Development” stoją w sprzeczności z wynikami badań brytyjskiej Agencji do spraw Standardów Żywności (Food Standards Agency – FSA), które pokazały, że nie ma dowodów na to, że żywność organiczna jest lepsza.

Według Denisa Lairon z University of Aix-Marseille produkty organiczne zawierają więcej minerałów – żelaza i magnezu – i więcej antyoksydantów takich jak polifenole i kwas salicylowy. Poziom węglowodanów, białek i witamin był niewystarczająco udokumentowany. Zwierzęce produkty organiczne zawierają więcej kwasów wielonienasyconych.

AFSSA brała również pod uwagę bezpieczeństwo i pozostałości pestycydów. Okazało się, że 94–100% organicznej żywności nie zawiera żadnych pestycydów ani ich pozostałości, a warzywa organiczne mają 50% mniej azotanów. Zboża organiczne miały jednak podobny poziom mycotoksyn.

Badania FSA skupiały się głównie na badaniach angielskojęzycznych i szczególnie skupiły się na niedostatkach metodologicznych, podczas gdy AFFSA skupiła się na jakości badań. 

Źródło: En.greenplanet.net

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.