abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Skąd się bierze agresja u dzieci?

Okazuje się, że oglądanie telewizji przez trzylatki może wyzwalać u nich napady agresji. Ale w jaki sposób?

Naukowcy z University of New York odkryli, że już samo włączenie telewizora wzmaga agresję u dzieci – nawet jeśli go w tym czasie nie oglądają. Badacze obserwowali ponad 3 tysiące kobiet z 20 miast w Stanach Zjednoczonych, które miały dzieci w latach 1998-2000. W trakcie badań 2/3 matek przyznało się, że ich 3-letnie dzieci oglądały telewizję ponad 2 godziny każdego dnia. Średnia dla wszystkich dzieci biorących udział w badaniu wyniosła 3 godziny dziennie. 

W ciągu dnia natomiast telewizor był włączony przez około 5 godzin. Po wzięciu pod uwagę czynników ściśle związanych z agresywnym zachowaniem, np: mieszkanie w sąsiedztwie rodzin patologicznych czy depresja u matki, wykazano, że telewizja także bardzo przyczynia się do agresji u najmłodszych. Przejawia się ona najczęściej w biciu innych, złym nastroju czy głośnym zachowaniu. 

Dlatego czołowi pediatrzy w Stanach Zjednoczonych rekomendują zakaz oglądania telewizji przez dwulatki i młodsze dzieci. U nieco starszych dzieci liczba spędzanych godzin przed telewizorem nie powinna przekraczać 2 godzin dziennie. 

Naukowcy dodają, że istnieje wiele przyczyn, dlaczego oglądanie telewizji przez dzieci wzmaga u nich agresywne zachowanie. Mogą one obserwować przemoc w telewizji i w ten sposób uczyć się podobnych zachowań. Ponadto długie siedzenie przed telewizorem oznacza mniej czasu spędzanego z rodzicami, którzy powinni rozwijać u swoich pociech pozytywne emocje – nawet poprzez czytanie czy wspólne zabawy.

– Tak naprawdę ciężko z całą pewnością stwierdzić, czy wszystkie czynniki są brane pod uwagę. W kolejnych próbach badawczych trzeba zrobić bardziej szczegółowe badania, np: pod kątem treści przekazywanych przez telewizję – przyznają naukowcy. 

Faktem jest jednak, że rodzice powinni przykładać większą uwagę do tego, co ich dzieci oglądają i jak długo. – Powinni wprowadzić limit dziennego siedzenia przed telewizorem, obserwować, co oglądają ich dzieci i jaki to ma wpływ na ich późniejsze zachowanie – twierdzą specjaliści. 

Źródło: abcZdrowie.pl

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.