abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Skóra – wskaźnik właściwej diety

Od młodzieńczego trądziku po starcze zmarszczki – skóra jest odzwierciedleniem zmian zachodzących w ludzkim organizmie. Ten największy i najbardziej widoczny organ naszego ciała jest doskonałym wskaźnikiem stanu zdrowia. Dlatego wymaga szczególnej uwagi i pielęgnacji.

Wiele niedoskonałości skóry może mieć początek w kwestii tak banalnej, jak niewłaściwa dieta. Nieprawidłowy wygląd skóry wynikający z niezdrowego żywienia jest odzwierciedleniem głębszych zmian, jakie zachodzą w organizmie. Zwracając uwagę na to, co jemy, poprawiamy nie tylko wygląd skóry, lecz także ogólne zdrowie i samopoczucie.

Zwracanie przez rodziców uwagi na wygląd skóry i włosów ich nastoletnich dzieci może pomóc rozpoznać u nich problemy związane z jedzeniem. Jeżeli dziecko się głodzi, niedobory białka w organizmie często ujawniają się właśnie pod postacią pogorszenia wyglądu skóry i włosów. Ciemne plamy na skórze z tyłu szyi lub pod pachami mogą być oznaką cukrzycy.
Zmiany w strukturze i tempie wzrostu włosów mogą być wynikiem niedożywienia lub stosowania krótkotrwałych diet. Efekt jo-jo znajduje też odbicie w stanie skóry, która jest bardziej podatna na powstawanie zmarszczek.

Jaka dieta pozwala zachować zdrowy wygląd skóry?
Ta sama, jaką dietetycy i lekarze zalecają jako najlepszą dla naszego zdrowia. Musi być przede wszystkim zróżnicowana, bogata w białko, witaminy i minerały, a także w duże ilości wody. Zdecydowanie odradza się jedzenie w większych ilościach żywności przetworzonej. Codzienne zajadanie się hamburgerami i innymi zapychaczami znajdzie prędzej czy później swoje odzwierciedlenie na skórze. Zaleca się kupowanie żywności nieprzetworzonej, przyrządzanie posiłków samemu, z małą ilością olejów i innych tłuszczy. Taka zróżnicowana dieta powinna dostarczać ciału wystarczająco przeciwutleniaczy, aby zachować zdrowy wygląd skóry.

Ważnym elementem właściwej diety jest spożywanie wystarczającej ilości płynów. Wskazana ilość wody do spożycia może być różna, w zależności od temperatury i klimatu, wagi ciała, oraz aktywności fizycznej.

W wyniku niedożywienia organizmu mogą się pojawić niedobory białka, niektórych witamin i minerałów (głównie cynku, niacyny i witaminy C). Suplementy multiwitaminowe mogą być tu pomocne, choć ich wpływu nie należy przeceniać. Ważne jest też spożywanie pokarmów bogatych w przeciwutleniacze, które chronią skórę. Najważniejsze z nich to polifenole (organiczne związki chemiczne występujące naturalnie w roślinach. Ich dobrym źródłem są: piwo, wino, herbata, yerba mate, kakao, winogrona, jagody, orzechy i oliwa z oliwek), naturalna witamina C oraz selen.

Stosowanie zróżnicowanej diety pozwala dostarczać organizmowi wszystkich tych substancji, dlatego nie jest konieczne przyjmowanie suplementów diety. Doskonałym źródłem witamin są oczywiście świeże warzywa i owoce oraz produkty z pełnego ziarna, źródłem wapnia – chude mleko. Nie można też zapominać o rybach (ok. 2 razy w tygodniu) będących ważnym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3.

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.