abcZdrowie.plZdrowie.pl - serwis należy do sieci serwisów o zdrowiu polecamy:

Suplementacja witamin w czasie ciąży może zmniejszyć ryzyko autyzmu u dziecka

Nadal trwają społeczne dyskusje nad tym, czy w ostatnich dekadach obserwujemy wzrost liczby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, czy też po prostu mamy bardziej rozwiniętą diagnostykę i wzrost jest pozorny. Dla ciężarnych kobiet nie to jest jednak najważniejsze.

Podobnie jak one, naukowcy skupiają się na zmniejszeniu ryzyka występowania takich zaburzeń u dzieci. Nowe studium wskazuje, że częściowe rozwiązanie może być dosłownie na wyciągnięcie ręki. Wśród dostępnych bez recepty witamin.

Zaburzenia ze spektrum autyzmu, definiowane według kryteriów dotyczących problemów w relacjach społecznych, powtarzalnych zachowań czy problemy z prawidłowym rozwojem mowy, wykrywane są obecnie u jednego na 110 dzieci. Ryzyko jest względnie duże, toteż szukanie sposobu jego ograniczenia ma silne podstawy.

Wyniki badań opublikowane w e-czasopiśmie Epidemiology podsuwają pewną teorię.

Irva Hertz-Picciotto, profesor epidemiologii i zdrowia środowiskowego w MIND Institute Uniwersytetu w Kalifornii, prowadzi obecnie badania nad wpływem czynników działających na ciężarną kobietę, na wzrost lub spadek ryzyka zaburzeń autystycznych u jej dzieci w późniejszym okresie.

Zespół przebadał dotąd trzy grupy dzieci, wszyscy w wieku od 2 do 5. Wśród nich były:

  • grupa 288 dzieci z rozpoznanym autyzmem,
  • 141 maluchów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • 278 dzieci o typowym dla swojego wieku rozwoju.

W ankietach ich matki wskazywały między innymi, czy i jakie suplementy diety przyjmowały w czasie trwania ciąży. Oprócz tego jednak one oraz ich dzieci zostały przebadane pod kątem aktywności genów MTHFR i COMT, kluczowych dla metabolizmu kwasu foliowego i innych witamin z grupy B.

Wyniki analizy zebranych w ten sposób danych wskazują, że w grupie matek, które nie przyjmowały w ciąży suplementów witamin z tej grupy, a jednocześnie są obciążone genetycznie zaburzeiami ich przetwarzania - ryzyko wystąpienia u dziecka zaburzeń autystycznych było wyższe aż o 60%

Okazuje się więc, że przyjmowanie kwasu foliowego w czasie ciąży i przez około 3. miesiące przed nią, może być istotnym czynnikiem zmniejszającym ryzyko autyzmu.

źródło: elements4health.com

Dodaj komentarz

Zawartość pola nie będzie udostępniana publicznie.
Administratorem danych osobowych Użytkownika Serwisu medycyna24.pl, przetwarzanych na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002r. Nr 101, poz. 926) jest Nextweb Media Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, al. Stanów Zjednoczonych 26a, 03-964 Warszawa, posiadająca NIP: 9512259071, REGON 141506115, zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy Rejestrowy pod numerem 0000311202, kapitał zakładowy w wysokości 50 000 PLN. Dane osobowe Użytkownik podaje dobrowolnie w celu korzystania z usług świadczonych w ramach Serwisu w tym także wysyłania materiałów marketingowych na podany adres e-mail. Dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom trzecim w celu realizacji ich działań marketingowych. Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. W przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Administratorem Bezpieczeństwa Informacji: abi@nextwebmedia.

Śledź medycyna24.pl na:

Logo twitterLogo flakerLogo blipLogo facebookRss logo

Nowinki

- 13 lp., 17:00 - 0 komentarzy

Panowie postrzegani są jako "silniejsza płeć" - tymczasem to właśnie oni powinni zwrócić zdecydowanie większą uwagę na swoje zdrowie. Naukowcy wskazują, że choć nie ma ku temu na razie uchwytnego powodu, to właśnie mężczyźni mają zwykle gorsze rokowania w chorobach nowotworowych.

Różnice nie są na szczęście duże, ale w przypadku tak groźnych chorób każda istotna statystycznie zmniejszona szansa przeżycia i wyleczenia powinna być wskazówką do baczniejszego przyglądania się swojemu zdrowiu.

Lifestyle

- 11 lp., 12:00 - 0 komentarzy

Już od kilku lat panuje moda na picie napojów "light" - ponieważ reklamowane są jako nie zawierające cukru, wiele osób sądzie, że są zdrowsze i nie zagrażają naszej sylwetce. Piją je nawet ci, którzy są na diecie i próbują schudnąć. Czy jednak rzeczywiście takie napoje są dla nas korzystne?

Amerykańscy naukowcy postanowili sprawdzić, jaki faktycznie wpływ ma picie "lightów" na organizm człowieka. Wyniki nie są zachęcające. Choć kalorii przyswajamy mniej, to jednak tyjemy - i zapadamy na choroby układu krążenia i cukrzycę.

Seks

- 27 cz., 12:00 - 0 komentarzy

W dziedzinie antykoncepcji od lat nie było już naprawdę przełomowego wynalazku. Udoskonala się obecnie stosowane metody, prowadzi się badania nad pigułkami o mniejszej zawartości hormonów - nadal jednak poruszamy się właściwie w jednym zakresie: antykoncepcji kobiecej.

Na temat "pigułki dla mężczyzn" naukowcy mówili już od lat, nie udało się jej jednak stworzyć. A raczej - nie udało się aż dotąd, bo w końcu pojawiła się realna szansa na wejście tej formy antykoncepcji na rynek.